M
Mascha&Ivo
Guest
Even checken of we het goed begrijpen: je wilt proberen de Pangasius te gaan onderbrengen in een vijver (in NL) ?
Ik ben man van mijn woord , dus ik kan niet meer terug enige optie is iemand zoeken met een vijver daar zou het ideaal zijn om die vissen in te doen denk ik dan , want een vis wat en dat citeer ik nu >>
In Zuidoost-Azië worden Pangasius-soorten nog wel eens als siervis gebruikt, vanwege hun opvallende vorm en glimmende vinnen. Maar omdat deze riviervis veel ruimte nodig heeft, beweeglijk is, en in grotere groepen leeft, is ze voor aquaria eigenlijk niet geschikt. Tevens wordt de vis tamelijk groot, en kan ook bijten
Hun gezichtsveld is beperkt, waardoor iedere beweging, ook buiten het aquarium, als een gevaar wordt gezien, en de vis op de vlucht slaat. Hierbij kunnen ze zichzelf verwonden, als ze in paniek tegen de glazen aquariumwand botsen. De vis wordt het best gehouden bij een watertemperatuur tussen de 22°C en 26°C.
Dus die andere vis kan of zou ik wel kunnen houden maar die Pangasius moet eruit ....
Even checken of we het goed begrijpen: je wilt proberen de Pangasius te gaan onderbrengen in een vijver (in NL) ?
Leuk, dat is niet zo ver. 😉Belgie ( Tongeren )
Je post geeft zelf aan dat dat niet kan, een warmwater vijver vind je hier niet zo snel 😉
Maar er zijn ook nog andere bezwaren hoor!
Inderdaad, zoals Honeybadger al zei is het belangrijk om te weten welke soorten in de bak verblijven, moest je nog eens een foto kunnen nemen van de vissen binnenkort, dan kunnen we determineren en je zo helpen met waterwaarden, inrichting,..
No problem, maar het werd even zeer verwarrend allemaalOeps mijn excuses 😀
Ik klikte via meldingen en kwam op pagina 1 terecht xD
Ik weet niet of een LFS deze vissen willen overnemen ze hebben immers niet altijd de plaats voor zulke vissen, maar wie niet probeert kan nooit iets bereiken!Heb even je topic gelezen.
Ik begrijp dus dat je een aquarium plus de vissen van iemand overneemt en dat de meeste vissen te groot worden.
Wat je zou kunnen doen is zodra je ze hebt, er goede foto's van maken en vragen hier naar de soort.
En wellicht kun je aan een LFS bij jou in de buurt vragen of hij ze wil hebben.
Of op Marktplaats zetten.
Je kunt de vissen best een dag in je bad zetten, mits je uiteraard alle zeepresten hebt verwijdert en er een bruissteen bij in doet.
@sanneke: ze zijn ondertussen geïdentificeerd, lees maar na. Het gaat over oa. Pangasius. Ondertussen ging het eigenlijk al over het plan om de pangasius in een vijver te laten…
Soit
Alvast succes met de ganse onderneming!
We lezen het vervolg wel.. 😉
Je bezwaren tegen het bad-plan snap ik volledig!
@Danio: ook die vis heeft een groter aquarium nodig in principe. Over de algeneter hebben we het dan nog niet gehad.
Dank u Ivo 😉nu begrijpen we het toch weer niet....
meen je dat die haaivinbarbeel / Balantiocheilus melanopterus geschikt is voor je aquarium? en denk je er zelfs aan er nog een aantal (1 of 2) van bij te halen?
Leuk, dat is niet zo ver. 😉
Nee hoor, was zeker geen aanbod. 😉Ik begrijp dat jij je aanbiedt om de vissen over te nemen? Ik heb je foto album eens bekeken en jouw bak, hoe leuk hij er ook uit ziet, lijkt mij ook niet geschikt voor deze vissen.
Groeten Leopard
Aja, op die manier…
Hoe bedoel je in een vijver? Een lokale vijver? Een buitenvijver?
Dat is maar enkele graden warmer dan de gemiddelde temperatuur hoor 😛Een Nederlandse vijver.........? Met verwarming ofzo?
Pangasius pangasius is een straalvinnige vis uit de familie vanreuzenmeervallen (Pangasiidae) en behoort tot de grote orde vanmeervalachtigen (Siluriformes). Deze vis wordt bij een lengte van minimaal 63 centimeter geslachtsrijp en kan maximaal een lengte van 3 meter bereiken. De rugvin heeft 2 harde stekels en 7 vinstralen, de aarsvin heeft alleen 29 tot 32 zachte vinstralen.
LeefomgevingBewerken
Pangasius pangasius komt voor in zoet en brak water. Het verspreidingsgebied beperkt zich tot de tropische gebieden in Azië, zoals de grote rivieren in India enMyanmar en de Mekongdelta in Vietnam waar de temperatuur van het water tussen de 23 en 28°C is. Daarnaast is de vis uitgezet in andere riviersystemen in tropisch Azië.
Buitenvijver 😉
Sorry hoor:Je zegt: er is voor alles een oplossing maar dat is geen oplossing hé.
Hoe lang denk je dat de vis zal overleven, zeker nu met de winter voor de deur?
Dit is van hetzelfde niveau als een hond vastbinden aan een boom en op reis vertrekken. Het dier ergens lossen om traag en alleen te sterven buiten jouw gezichtsveld is echt laf als je het mij vraagt. Dat je dit een oplossing noemt gaat te ver.
Maak hem dan tenminste af zodat het lijden niet langer duurt...
Weet je wat: laat hem anders in een rivier vrij, dan kan hij zelf op zoek gaan naar een tropisch klimaat, the world is his oyster…
En dan kan hij tijdens zijn zwanenzang tenminste ook nog wat schade aan lokale natuur toebrengen...
Wtf dude, i give up
Blijkbaar barst hij van het verstand van vijvers (en tropische vissen) aangezien hij de pangasius welkom heet in zijn vijver…maar waar de vis nu naartoe gaat weet ik dat die in goede handen is die heeft al jaren een vijver en die heeft ook verstand ervan 😉
Blijkbaar barst hij van het verstand van vijvers aangezien hij de pangasius wil verwelkomen…
Soit, blijkbaar vind jij de dood door onderkoeling een goede oplossing, goed voor jou en je geweten!
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.