Herstart 54L bak van Tessa


Ik zie dit topic nu pas, maar wat een mooie Betta's heb je gevonden, de man is :smitten:
 
Ziet er netjes uit! Zie ik het goed, heb je de Braziliaanse klimop hoog op je achterruit bevestigd? Met een zuignap o.i.d.? Leuk effect geeft het.
 
Ziet er netjes uit! Zie ik het goed, heb je de Braziliaanse klimop hoog op je achterruit bevestigd? Met een zuignap o.i.d.? Leuk effect geeft het.
Dat lijkt idd zo op de foto maar is niet zo. Het groeit vanaf de bodem langs de achterwand omhoog en dan over de filteruitlaat buis voorlangs waar naar beneden.
image.jpg
image.jpg
 
Nu iets langer dan 2 weken bio co2 lopen en de braziliaanse klimop geniet er vol op van! Belgisch groen begint eindelijk ook weer een beetje de draad op te pakken na het verranderen van de richting van de uitstroombuis van de filter (gaat nu via de voorruit naar beneden en zo terug naar achter ipv. van de achterwand naar voren en terug) blijkt een groot verschil te maken in distributie van voedingstoffen door het aquarium.
Hopelijk gaat het alleen maar beter met nog meer geduld! (Nogsteeds last van een nare steeds terugkomende bruine pluisachtige alg op een deel van het hout ondanks de toevoeging van co2 etc.)

143C8D35-A38C-4E73-B1D0-54553C1EA95A.jpeg
 
Ben benieuwd hoe dat met de betta gaat. In beide delen wat gedaan?
Alleen bij Sushi, de langvinnige betta gedaan. Is kwa karakter ook een stuk rustiger dus daar had ik al meer vertrouwen in. Net 1x gezien dat die achter een garnaaltje aan zat maar dat gaf die snel op omdat die garnaal 1. Veel te snel was en 2. Mn betta niet zo lang kan zwemmen.
 
Owhjee, ik zie nu hier vuurgarnalen. Zorg dat de garnalen niet verloren gaan door het filter(materiaal).
De garnalen kunnen niet bij de filter komen ? zitten aan de andere kant van de bak en daar zit een divider tussen. Misschien dat baby garnaaltjes er tussendoor kunnen glippen maar dat is dan ook hun eigen schuld ?
 
Gefeliciteerd, en je weet het, "als er 1 schaap over de dam is volgen er meerdere " :daisy:
 

Terug
Bovenaan