Tijdens mijn zoektocht en jullie adviezen daarin meegenomen heb ik vandaag een aqualantis van 1 meter gekocht met een externe pomp Gisteravond de knoop doorgehakt dat ik het oeroude 60 cm juwel aquarium in zou ruilen voor wat groters. Maar ja 80 cm kan niet op de eettafel en wat doen we met de pomp? Intern? Of toch extern? Manlief zei tja het is wel mooi als het wat groter is denk ik. Gelijk op ingehaakt nou dan gaan we maar voor 1 meter. Hebben de visjes en de plantjes lekker de ruimte Hij staat inmiddels waterpas en de pomp staat even te draaien in een grote emmer ivm bacteriën. Vandaag lukt het me niet meer om het zand, water enz voor elkaar te krijgen . Ik zal zo even kijken of ik een foto kan plaatsen Nu heb ik wat vragen aan jullie voor ik morgen ga vullen. Hopelijk willen jullie meedenken
1) Ik ga 25 kilo filterzand (0,75 tot 1,25 korrelgrote) van wildkamp uitwassen. Is dit voldoende voor een 1 meter bak?
2) hoe ver moet het aquariummeubel van de muur staan?
3) hoe kan ik de linker en rechter bodem kant in het aquarium wat verhogen onder het zand om diepte te creëren. Heb gelezen over plastic bakjes er onder of een kniekous vullen met zand.
4) als het water helder is dan zet ik de pomp aan. Na hoeveel tijd mag ik gaan planten? Of is hier al een topic aan besteed?
5) kan hout altijd nog later toegevoegd worden? Nu eerst even genieten van de aanblik op mn (nog) lege bak 🙂
1) Ik ga 25 kilo filterzand (0,75 tot 1,25 korrelgrote) van wildkamp uitwassen. Is dit voldoende voor een 1 meter bak?
2) hoe ver moet het aquariummeubel van de muur staan?
3) hoe kan ik de linker en rechter bodem kant in het aquarium wat verhogen onder het zand om diepte te creëren. Heb gelezen over plastic bakjes er onder of een kniekous vullen met zand.
4) als het water helder is dan zet ik de pomp aan. Na hoeveel tijd mag ik gaan planten? Of is hier al een topic aan besteed?
5) kan hout altijd nog later toegevoegd worden? Nu eerst even genieten van de aanblik op mn (nog) lege bak 🙂