Het wel&wee van de kweekbakken van Nicolientje-W


Ja ik weet niet wat het is met die claro's heb nu twee groepen omdat ik ze gesplitst had, maar nergens enige kweekpogingen of wat, misschien vinden de vrouwen de mannen niet mooi genoeg of te groot dat kan ook (zijn wildvangmannen) maarja ze gaan straks weer samengevoegd worden en dan zien we wel, dan word het de bijvis in de sterbaibak.

Ja zuignaploos ben ik -helaas- ook niet maar probeer het wel enorm te beperken
 
Ja ik weet niet wat het is met die claro's heb nu twee groepen omdat ik ze gesplitst had, maar nergens enige kweekpogingen of wat, misschien vinden de vrouwen de mannen niet mooi genoeg of te groot dat kan ook (zijn wildvangmannen) maarja ze gaan straks weer samengevoegd worden en dan zien we wel, dan word het de bijvis in de sterbaibak.

Ja zuignaploos ben ik -helaas- ook niet maar probeer het wel enorm te beperken
Wat bedoel je met te groot hahahaha
 
Geblancheerde spinazie, goed voor mens en dier :D
 

Bijlagen

  • mixgarnalen-spinazietijd.jpg
    mixgarnalen-spinazietijd.jpg
    452.3 KB · Weergaven: 198
  • spinazietijd.jpg
    spinazietijd.jpg
    393 KB · Weergaven: 173
  • spinazietijd.jpg
    spinazietijd.jpg
    420 KB · Weergaven: 180
Tnx voor de complimenten, die stronk is een houten paal die ik ooit op het strand heb gevonden en niks aan heb bewerkt dan alleen stuk eraf te zagen en is inderdaad een ijsvogeltje
 
He hoi!

Wat kweek je eigenlijk allemaal nu? Ik zag vanalles voorbij komen geloof ik.
 
Ja het wisselt soms, maar momenteel kweken we:
Alle 3 de kleurtjes longfin ancistrussen (wildkleur, L144 en firered)
3 soorten corydorasjes, de pygmeaus, de hasbrosus en de sterbai
Crystalblackgarnalen en een mixgroep van de neo caredinagarnaal waar allerlei kleurtjes doorelkaar zitten waar wildkleur wel dominant is.
CPO dwergkreeftjes
En dan hebben we nog een groep corydoras panda's en tijgergarnalen maar vooralsnog kweken die nog niet
 
Ja het wisselt soms, maar momenteel kweken we:
Alle 3 de kleurtjes longfin ancistrussen (wildkleur, L144 en firered)
3 soorten corydorasjes, de pygmeaus, de hasbrosus en de sterbai
Crystalblackgarnalen en een mixgroep van de neo caredinagarnaal waar allerlei kleurtjes doorelkaar zitten waar wildkleur wel dominant is.
CPO dwergkreeftjes
En dan hebben we nog een groep corydoras panda's en tijgergarnalen maar vooralsnog kweken die nog niet
Klinkt alsof je er maar druk mee bent ;-)
 
Klinkt alsof je er maar druk mee bent ;-)
Het heeft best wat werk maar sinds we de boel over een bioloog filteren gaat het stukken beter, verversen gebeurd 2x p/w en de woonkamerstelling heeft 5 bakken op de bioloog en de vissenkamer 6 bakken op de bioloog en qua verder onderhoud valt het enorm mee, het verversen neemt eigenlijk de meeste tijd in beslag
 
Wat is eigenlijk de wildkleur van die garnaaltjes? Ik wilde graag blauwe en gele in mijn aquarium, maar in principe maakt de kleur natuurlijk niet zo heel veel uit.
 
Het heeft best wat werk maar sinds we de boel over een bioloog filteren gaat het stukken beter, verversen gebeurd 2x p/w en de woonkamerstelling heeft 5 bakken op de bioloog en de vissenkamer 6 bakken op de bioloog en qua verder onderhoud valt het enorm mee, het verversen neemt eigenlijk de meeste tijd in beslag

Zou het niet makkelijker voor jullie zijn om dan een externe filterpomp met een relatief grote inhoud toe te voegen, maar daar het water langszaam door heen laten spoelen? Het merendeel van je biologisch filtermateriaal wordt dan bezet door de anaerobe bacteriën die het nitraat weer omzetten in Stikstof. Dan hoef je niet zo vaak het water te verversen.
 
Zou het niet makkelijker voor jullie zijn om dan een externe filterpomp met een relatief grote inhoud toe te voegen, maar daar het water langszaam door heen laten spoelen? Het merendeel van je biologisch filtermateriaal wordt dan bezet door de anaerobe bacteriën die het nitraat weer omzetten in Stikstof. Dan hoef je niet zo vaak het water te verversen.
De bioloog is het filter en die heeft een veel grotere massa qua biologisch filtermateriaal als een losse pomp, en die 5 bakken met bioloog is 1000 liter bijelkaar, daar kan geen pomp tegenop
 
De bioloog is het filter en die heeft een veel grotere massa qua biologisch filtermateriaal als een losse pomp, en die 5 bakken met bioloog is 1000 liter bijelkaar, daar kan geen pomp tegenop

Tsja ik kom pas net kijken en moet alles nog bouwen, maar ik probeer het zo in te richten dat ik mijn water niet of nauwelijks hoef te verversen. Of dat in de praktijk ook zo uitkomt als ik het in gedachten heb is natuurlijk afwachten, maar we zullen zien.
 

Terug
Bovenaan