Het wel&wee van de kweekbakken van Nicolientje-W


Tsja ik kom pas net kijken en moet alles nog bouwen, maar ik probeer het zo in te richten dat ik mijn water niet of nauwelijks hoef te verversen. Of dat in de praktijk ook zo uitkomt als ik het in gedachten heb is natuurlijk afwachten, maar we zullen zien.
Je zal hoe dan ookm moeten verversen anders word je bak een open riool, in de natuur ververst het ook namelijk (door de regen spoelt alles weg)
 
Waterverversen moet je zowiezo doen.
1 wat Antje zegt. En 2 weer schoon water met mineralen. Is wel fijn voor je visjes.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hawk
Ik kreeg het idee door te kijken. Ik zal natuurlijk wel af en toe water toe moeten voegen, omdat het verdampt en ik het water (met voedingsstoffen) wil gebruiken voor de planten in het terrarium. Dus er is wel wat input van mijn kant, maar minimaal. Maar goed meten is weten en daar zal ik dus in de praktijk achter moeten komen...
 
Ik kreeg het idee door te kijken. Ik zal natuurlijk wel af en toe water toe moeten voegen, omdat het verdampt en ik het water (met voedingsstoffen) wil gebruiken voor de planten in het terrarium. Dus er is wel wat input van mijn kant, maar minimaal. Maar goed meten is weten en daar zal ik dus in de praktijk achter moeten komen...

Dit zijn echt van die videos.

Ik zie ze ook soms voorbij komen met no heater no filter enz.
 
Dit zijn echt van die videos.

Ik zie ze ook soms voorbij komen met no heater no filter enz.

Tsja verwarmen wil ik sowieso, maar zelfs als het niet werkt, dan heeft wat ik tot nu toe verwerkt heb in mijn plannen volgens mij geen nadelige gevolgen. En kan ik nog steeds terugvallen op het verversen van water... Oh en mist er een woord in je bericht?
 
Dit zijn echt van die videos. // Alles wat op YouTube staat is echt een video? Ik had een classificatie verwacht als domme/stomme/onjuist voorlichtende/etc.
Nee gewoon meer van dat zijn meer van die videos. Andere worden dat ik er niet echt in geloof. Maar je moet doen wat je fijn vindt.
 
Meten is weten? Hoe meet jij bv of er teveel hormonen in het water zitten?
 
Meten is weten? Hoe meet jij bv of er teveel hormonen in het water zitten?

Ik wilde sowieso meten met die 6in1 test-strips? Geen flauw idee of die ook op hormonen testen trouwens. Maar goed, juist omdat ik een newbie ben, wilde ik me goed voorbereiden door op dit forum om feedback te vragen. Jullie weten beter wat er allemaal bij komt kijken dan ik!
 
en dan zit er ook nog een wezenlijk verschil tussen de kweekbakken van Antje en die "no heater no filter" bakjes., zeker de ancistrussen zijn grote schijtlijers.
kan je niet tegenop filteren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hawk
en dan zit er ook nog een wezenlijk verschil tussen de kweekbakken van Antje en die "no heater no filter" bakjes., zeker de ancistrussen zijn grote schijtlijers.
kan je niet tegenop filteren.

Hahaha ik wil kleine Aziatische visjes in mijn aquarium houden. Denk je dat ik met mijn ontwerp er mee weg kom?
 
Die strips zijn waardeloos. Te vaak verkeerde resultaten om op ze te kunnen vertrouwen helaas.
Ik raad je druppeltesten aan. Om te beginnen NH3/4 (meten strips sowieso niet) en NO2, later NO3 en PO4. Dat als uitgangspunt. Uitbreiden kan nog altijd.

Of je schaft meteen een koffer aan maar menig test zul je wellicht 1 keer gebruiken en dan niet meer.

Oja, hormonen. Die kunnen we als particulier niet meten tenzij we een lab inschakelen. Dit is een van de redenen waarom waterwissels zo belangrijk zijn.
 
en dan zit er ook nog een wezenlijk verschil tussen de kweekbakken van Antje en die "no heater no filter" bakjes., zeker de ancistrussen zijn grote schijtlijers.
kan je niet tegenop filteren.
Ik zei toch nergens dat het om ancistrussen gaat?

Ik heb mede door mijn ancistrussen gekozen voor 2 jbl e902 filters.

Maar die filmpjes gingen indd over kleinere vissen.
 
Paps & mams longfin
papsenmams2019.jpg
 

Terug
Bovenaan