Het wel&wee van de kweekbakken van Nicolientje-W


Dacht dat ik al veel slobbers had maar je blijf toch queen off the slobbers hoor. Wat een hoop geslobber daar in het hoekje :smitten:

Is dat van 1 nestje? Hoe oud zijn die zo ongeveer?

Die krabben vind ik maar engerds hoor :mad:
 
Dacht dat ik al veel slobbers had maar je blijf toch queen off the slobbers hoor. Wat een hoop geslobber daar in het hoekje :smitten:

Is dat van 1 nestje? Hoe oud zijn die zo ongeveer?

Die krabben vind ik maar engerds hoor :mad:
Dit zijn meerdere nestjes, varierend van 4 maand tot ongeveer 6-7 maanden

Die krabben zijn eigenlijk kreeftjes, staan bekend om hun vriendelijke gedrag :smitten:
 
Wat veel leven zeg! je achtergrond geluid lijkt wel of je aan de zee woont. Slobberqueen man man ook nog serieus antwoorden :oops: haha
Ja de uitstroom van de cube die tegenover die stelling staat, staat vrij hoog dus als er wat water verdampt is en we vullen dat niet meteen bij dan heb je al snel dat geluid
 
  • Leuk
Waarderingen: Rubz
Ja de uitstroom van de cube die tegenover die stelling staat, staat vrij hoog dus als er wat water verdampt is en we vullen dat niet meteen bij dan heb je al snel dat geluid
Ik bedoelde met 'veel leven' het filmpje. niet het geluid haha maar interpretatie dingetje
 
Nee dan voeltie zich op zijn gemak
Thanks, nog geen één kuil gevonden dus hoe eigenwijs ik ook ben, ben blij dat ik je raad heb opgevolgd. Heb Michelle haar tips ook al meegenomen over medicijn behandeling. Zie nu al verbetering bij één vis,heeft binnen een dag al iets meer kleur gekregen. Gelukkig kunnen we niet overal expert in zijn maar wel van elkaar leren.
 
Thanks, nog geen één kuil gevonden dus hoe eigenwijs ik ook ben, ben blij dat ik je raad heb opgevolgd. Heb Michelle haar tips ook al meegenomen over medicijn behandeling. Zie nu al verbetering bij één vis,heeft binnen een dag al iets meer kleur gekregen. Gelukkig kunnen we niet overal expert in zijn maar wel van elkaar leren.
Dat is het fijne aan dit medium, dat je van elkaar kan leren :thumbs:
 
Ben wel tevreden over deze handgemaakte zwarte papegaai van serpentijn :D
zwarte-papegaai-natuursteen-left-fb.jpg
 
Dankjewel John, ja daar zijn de bakken te klein voor helaas, beeld is 60 cm hoog dus dat past niet, nouja bij gebrek aan beter staatie nu mooi in de vakkenkast :D
 
Is die steensoort zo breekbaar dan Antje of moet je veel kracht zetten met het polijsten?
Nou alle steensoorten zijn kwetsbaar als je ze zo dun maakt, met polijsten moet je wel aardig wat kracht zetten om alle groeven weg te krijgen en dan heb je meer kans op breuk dus dat is best tricky inderdaad
 
Ik werd laatst via pm beticht van humeurig/chagrijnig te zijn omdat ik mijn kweekgeheimen niet openbaar wil zetten in een topic, ik wil dit graag toelichten.
Wij hebben gemiddeld als alle vaste lasten eraf gehaald zijn een krappe 350,- per maand te besteden voor eten/kleding/benzine/noem maar op, dit omdat mijn partner met pensioen is en nooit pensioen heeft opgebouwd.
Mede omdat we dat al aan zagen komen zijn we begonnen met vissen te kweken zodat we het net wat makkelijker hebben en we dus niet ons handje hoeven op te houden bij de voedselbank, nu is die vissenkweek absoluut geen vetpot maar zorgt er dus wel voor dat we dus niet bij de voedselbank/kledingbank/andere ongein, hoeven te lopen.
Als ik dan wereldkundig ga maken hoe en wat qua kweek snij ik mezelf in de vingers want die fout heb ik dus al een paar keer gemaakt waardoor we dus al een aantal afnamepunten minder hebben.
Dus mensen: ik ben niet humeurig of chagrijnig of anderszins, maar verdiep je eerst eens in de persoon ipv meteen met je oordeel klaar te staan
Oké misschien een beetje laat, maar alsnog wilde ik hier ook nog ff op reageren. WT* is dit ten eerste is het helemaal niet waar, u hebt mij al zo vaak geholpen bij allerlei dingen(waaronder kweken van corydoras) , ten tweede als u het nodig heeft is dit toch de meest fantastische manier!!!

Hoewel al heel veel mensen er iets van hebben gezegd wilde ik het toch ook nog doen, gewoon iets terug van mijn kant;) U bent echt een topper en helpt altijd iedereen! Lekker zo doorgaan!!!

U bent echt een groot voorbeeld voor mij;) net als vele andere mensen hier!
 
Oké misschien een beetje laat, maar alsnog wilde ik hier ook nog ff op reageren. WT* is dit ten eerste is het helemaal niet waar, u hebt mij al zo vaak geholpen bij allerlei dingen(waaronder kweken van corydoras) , ten tweede als u het nodig heeft is dit toch de meest fantastische manier!!!

Hoewel al heel veel mensen er iets van hebben gezegd wilde ik het toch ook nog doen, gewoon iets terug van mijn kant;) U bent echt een topper en helpt altijd iedereen! Lekker zo doorgaan!!!

U bent echt een groot voorbeeld voor mij;) net als vele andere mensen hier!

Kijk dat zijn nog eens erg lieve posts :thumbs: (vandaar jij wel de kweek geheimen krijg) :D
 
Oké misschien een beetje laat, maar alsnog wilde ik hier ook nog ff op reageren. WT* is dit ten eerste is het helemaal niet waar, u hebt mij al zo vaak geholpen bij allerlei dingen(waaronder kweken van corydoras) , ten tweede als u het nodig heeft is dit toch de meest fantastische manier!!!

Hoewel al heel veel mensen er iets van hebben gezegd wilde ik het toch ook nog doen, gewoon iets terug van mijn kant;) U bent echt een topper en helpt altijd iedereen! Lekker zo doorgaan!!!

U bent echt een groot voorbeeld voor mij;) net als vele andere mensen hier!
Jasper ik waardeer je inbreng
 

Terug
Bovenaan