Het wel&wee van de kweekbakken van Nicolientje-W


Jeetje hoeveel mik je daar wel niet in zeg?
Op zich niet verkeerd, er zitten wel wat goede stofjes in,

Wat maakt bloemkool nu eigenlijk zo gezond? Heel simpel: de talloze goede voedingsstoffen, vezels en vitamine C. Daarnaast zitten er weinig calorieën in bloemkool en ontbreekt de dikmakende stof zetmeel, waardoor deze koolsoort zich uitstekend leent voor een koolhydraatarm dieet. Daarnaast is de bloemkool de groente die het hoogste percentage calcium bevat. Het grootste deel hiervan zit in de bladeren die ook eetbaar zijn. Gooi ze dus niet weg!
Bron,
 
Op zich niet verkeerd, er zitten wel wat goede stofjes in,

Wat maakt bloemkool nu eigenlijk zo gezond? Heel simpel: de talloze goede voedingsstoffen, vezels en vitamine C. Daarnaast zitten er weinig calorieën in bloemkool en ontbreekt de dikmakende stof zetmeel, waardoor deze koolsoort zich uitstekend leent voor een koolhydraatarm dieet. Daarnaast is de bloemkool de groente die het hoogste percentage calcium bevat. Het grootste deel hiervan zit in de bladeren die ook eetbaar zijn. Gooi ze dus niet weg!
Bron,
Dat wist ik niet van die bladeren, dus die gaan we ook nog koken, of drogen in de voedseldroger, tnx voor de tip
 
Als ik dit alles zo lees dan ben ik blij dat ik niet bij jullie hoef te eten :D :sorry:. Bloemkool is lekker maar dan alleen de roosjes en die goed gaarkoken met een boel lekkere roomsaus:chef::chef:
 
Als ik dit alles zo lees dan ben ik blij dat ik niet bij jullie hoef te eten :D :sorry:. Bloemkool is lekker maar dan alleen de roosjes en die goed gaarkoken met een boel lekkere roomsaus:chef::chef:
Nou dan komt het toch nog goed, op de saus na voldoe ik aan je kookeisen want ik voer de bloemkool gekookt, nou pm me maar om wat af te spreken dan :D:pk
 
Ga je topic zeker volgen en je onthouden voor de sterbai’s!
Super leuk om die kleintjes op te zien groeien.

Zo’n stukje bloemkool geef je ongekookt?
 
Ik had een tijdje geleden een L144 longfin man die ik zo vast kon pakken, dus alle alarmbellen gingen af en meteen in een quarantainebakje (curverbox) gezet met antibiotica (sera bactopur direct) en een luchtpompje, de hel borstelneus was zwaar aangetast en hij was zwaar gestressed. Ook maar even de queen van visziektes benaderd (Michelle) en die dacht dat het misschien columinares zou zijn, maar ikzelf had die indruk niet want in geen enkele andere bak had ik zieke vissen en in de bak van d eL144 longfinman hadden d ejonkie sook niks. Ik had eerder het vermoeden dat het vrouwtje iets te graag haar eitjes kwijt wou en daarmee d eman d evernieling in hielp, dus het vrouwtje verhuisd naar een uitzwemmer waar ze geen kwaad kon aanrichten. Na 3 dagen de man terug gezet in de bak met een dosis voogle ter ondersteuning en natuur en rust moest de rest doen. En die strategie heeft geholpen, de man zijn borstel is volledig hersteld en hij ziet er weer topfit uit en eet goed mee met de rest (niet op de rode buik letten, tis nogal een stresskipje)
.
man-jan2020.jpg
 
L144 toch?

Hoeveel in mijn bak denk je? Op die link staat 1.
Komen andere L nummers bij natuurlijk.

Ik wilde eerst alleen de zwarte maar die gele is ook best leuk.
 
Ja ik zou het bij 1tje houden, je koopt ze juveniel dus geslacht is nog niet zichtbaar, en je wil je bak ook niet vol hebben met slobbers zoals Michelle heeft
 
Blijft het vrouwtje nu apart zitten of heb je nog een groep waar ze in kan?
 
Blijft het vrouwtje nu apart zitten of heb je nog een groep waar ze in kan?
Ik heb ze momenteel bij een tweede nieuwe groep zitten (allemaal nog jongelingen nieuw aangekocht) maar de bedoeling is dat ze straks wel weer bij haar eigen man komt, moet nog even bedenken wanneer want wil de man niet teveel pushen en echt even de rust geven die die nodig heeft
 
Nou het vrouwtje voor het weekend terug gezet bij de man, en vandaag eitjes, en meteen het vrouwtje weer uitgevangen en verhuisd anders krijg ik weer diezelfde toestanden, dus het vrouwtje zit gesellie bij de corydoras panda's sjaggerijnig te zijn :D En d emann bewappert lekker de boel dus al met al eind goed al goed.
 

Terug
Bovenaan