Het wel&wee van de kweekbakken van Nicolientje-W


Bij wijze van experiment een eigen kooi van Faraday gemaakt :DD ter bescherming van babycorydoras dat ze niet opgevroten worden door de ouders in de hoop dat de baby's slim genoeg zijn om daarin te zwemmen, de roosters zijn gekocht op wish en aanelkaar vastgemaakt met tywraps
kooi-sterbai.jpg
 
Ik hou altijd wel van duidelijkheid en gezien dit mijn eigen topic is kan ik hier compleet offtopic gaan zover ik wil.

Anyway, wij hebben dus 2 stellingen en 1 garnalenbak, in de stellingen (6 bakken en 1 bioloog per stelling) hangt een uv-lamp in de bioloog die iedere nacht 2 uur aanstaat op een tijdschakelaar. Op de garnalenbak zit een eheimfilter een 2224 en that's it, dus geen uv-gebeuren in de garnalenbak zoals boze tongen elders beweren, wel een ph-verlagende bodem en een hele berg hoornblad
 
Waarom maar 2 uur?
Voldoende om de bakken helder te houden en we doden niet de goede bacterien (de lamp zit bij de instroom van de bioloog dus voordat de boel door de bioloog gefiltert word, tevens hebben we de lamp afgeschermd zodat het filterende vak geen straling krijgt van de uv-lamp)
 
Ik hou altijd wel van duidelijkheid en gezien dit mijn eigen topic is kan ik hier compleet offtopic gaan zover ik wil.

Anyway, wij hebben dus 2 stellingen en 1 garnalenbak, in de stellingen (6 bakken en 1 bioloog per stelling) hangt een uv-lamp in de bioloog die iedere nacht 2 uur aanstaat op een tijdschakelaar. Op de garnalenbak zit een eheimfilter een 2224 en that's it, dus geen uv-gebeuren in de garnalenbak zoals boze tongen elders beweren, wel een ph-verlagende bodem en een hele berg hoornblad
Ik vind het geen goed idee dat je offtopic gaat.

We willen foto's zien!!!!!!
 
Ik vind het geen goed idee dat je offtopic gaat.

We willen foto's zien!!!!!!
Zal me binnenkort eens achter de camera zetten in de uitzwemkamer dat is alweer enige tijd geleden dat ik daar foto's heb gemaakt, en tot die tijd moet je het met onderstaande foto doen die ik vandaag tijdens een fietsrondje heb genomen
buizerd.jpg
 
Niet letten op de vieze ruiten maar hierbij wat foto's van de uitzwemmers, de caredinagarnalen hebben een hele uitzwemmer voor zichzelf en zitten op een ph-verlagende bodem maar die bodem moet je je niet teveel van voorstellen want alle uitzwemmers staan op 1 bioloog en gewoon leidingwater dus die bodem doet allang niks meer.

lunch-uitzwemmer-2jan2021.jpg
neocaredina-wildkleur.jpg
caredinamixbak-jan2021.jpg
 
Ziet er mooi uit, hoe is het eigenlijk afgelopen met je zelf gemaakt kooi?
Dankjewel, die kooi is nog steeds in de experimentele fase want de wat kleinere sterbai's konden wel door de mazen zwemmen en die vraten vervolgens hun buikjes vol aan hun broertjes en zusjes, dus nu een berg mos in de kooi op de bodem gelegd
 
Wat ik zoal doe in mijn vrije tijd is beeldhouwen, recentelijk wat gedenkbeelden gemaakt, ik vind dat een leuk onderwerp en ook een dankbaar onderwerp omdat mensen toch vaak iets zoeken om een gedenkhoekje in te richten en dan is dit een mooie aanvulling daarop.
In het begin van de coronacrisis heeft een kunstwebsite toen een actie gestart waarin kunstenaars een werk gratis aanboden die dan verloot werden onder zorgmedewerkers. Die zorgmedewerkers werden aangemeld door mensen die de zorg een warm hart toebrengen. Ik heb toen ook een gedenkbeeldje gedoneerd en dat kwam bij een professor terecht en die vond dat het beeldje veel meer tot zijn recht kwam op de ic-afdeling alwaar het dus nog steeds staat. En wat dan heel leuk is, een tijdje terug kwamen mensen visjes halen bij ons en kregen toen pech met de auto dus heb ik ze binnen laten wachten op de hulpdienst en toen zagen ze mijn beelden en kwamen ze meteen met de vraag of dat beeldje van de ic van mijn hand was. En ze vonden het beeldje zo enorm gepast in deze pandemiecrisis op de ic-afdeling en toen ze het verhaal erachter hoorden vonden ze het nog veel meer gepast, dus ja klein wereldje soms.
 

Bijlagen

  • geloof-hoop-liefde-albast.jpg
    geloof-hoop-liefde-albast.jpg
    42.5 KB · Weergaven: 166
  • geloof-hoop-liefde-beeld-groothart.jpg
    geloof-hoop-liefde-beeld-groothart.jpg
    64.6 KB · Weergaven: 166
Nog een foto van de kweekbak van de dwergcorydoras pygmaeus en firered longfin, beide soortjes laten elkaars broedsel met rust, op de foto is ook goed te zien dat de pygmaeus behoorlijk goed samenschoolt
Ik heb er sinds kort ook 10. Erg leuk actief visje!
 
Dankjewel, ja gelukkig zijn ze gemiddeld 6-7 maanden dus hebben ze al aardig wat weerstand van zichzelf dat scheelt al enorm.
 
Dankjewel, ja gelukkig zijn ze gemiddeld 6-7 maanden dus hebben ze al aardig wat weerstand van zichzelf dat scheelt al enorm.
Hoe groot zijn ze nu?

Gaf ik je toch bij je aankondigingsbericht een vette lach als reactie, dat moest natuurlijk een dikke duim zijn!
 
Hoe groot zijn ze nu?

Gaf ik je toch bij je aankondigingsbericht een vette lach als reactie, dat moest natuurlijk een dikke duim zijn!
Ze zijn gemiddeld 3 cm, sommigen 4 cm.

Ja vroeg me al af wat er zo lachwekkend was aan mijn bericht :ROFLMAO:
 
Mooie beestjes Antje
Ben benieuwd als ze straks in volle wasdom zijn hoe de tekening dan is
Succes
 
Zal me binnenkort eens achter de camera zetten in de uitzwemkamer dat is alweer enige tijd geleden dat ik daar foto's heb gemaakt, en tot die tijd moet je het met onderstaande foto doen die ik vandaag tijdens een fietsrondje heb genomenBekijk bijlage 317179
Mooi paaltje. Jammer dat nu net die vogel er op gaat zitten en de compositie bederft. Wel heb je trouwens mooie garnalen en visjes, Antje!
 
Mooi paaltje. Jammer dat nu net die vogel er op gaat zitten en de compositie bederft. Wel heb je trouwens mooie garnalen en visjes, Antje!
Ja die paal deed het hem he :ROFLMAO:
Dankjewel voor het compliment, wij zijn er ook erg blij mee
 

Terug
Bovenaan