Het wel&wee van de kweekbakken van Nicolientje-W


Hier weer eens wat foto's geschoten
lunch-bak3-aug2020.jpg
lunch-bak6-aug2020.jpg
lunch-bak1-aug2020.jpg
 
Hoi nicolientje,
oud bericht van jou, maar ik was benieuwd: die vissen die in onderstaande foto tegen het glas geplakt zitten, dat lijken wel otocincli, maar dan een stuk donkerder. Wat zijn dat voor vissen?
Groeten
De repashy is een alltime favoriet bij alle bewoners, zowel de tetra's als de corydoras als de garnalen en de ancistrussen eten ervan:
Bovenste foto de ancistrus rio tocantins onderste foto de rode longfin ancistrus


Bekijk bijlage 261028
 
Dat is nog niet makkelijk hoor Jester, maar het is wel heel leuk om te doen, onderstaand de pbl )pure black line, crystalblackgarnalen
Bekijk bijlage 256986 Bekijk bijlage 256987

Dit is natuurlijk al een heel oud topic, maar ik zat zomaar wat te bladeren op de site, en ik kwam deze foto van jou tegen. Er kwam maar één gedachte bij me op.

DIE wil ik ook !!!!! MIsschien leuk voor m'n nieuwe kleine kweek/grootgroei bakje... als extra streling voor het oog. Ik ga er eens naar googelen hoe en wat deze diertjes het graag willen.

gr

Mark
 
Dit is natuurlijk al een heel oud topic, maar ik zat zomaar wat te bladeren op de site, en ik kwam deze foto van jou tegen. Er kwam maar één gedachte bij me op.

DIE wil ik ook !!!!! MIsschien leuk voor m'n nieuwe kleine kweek/grootgroei bakje... als extra streling voor het oog. Ik ga er eens naar googelen hoe en wat deze diertjes het graag willen.

gr

Mark
Ja deze garnalen zijn heel leuk inderdaad, bij de meeste kwekers (ook bij ons) zitten ze op een Ph-verlagende bodem en 50% osmose en 50% leidingwater, verder hebben we d ebak vooral ingericht met veel mosjes en staat er een eheimfilter op want het zijn nog best vervuilers
 
Ja deze garnalen zijn heel leuk inderdaad, bij de meeste kwekers (ook bij ons) zitten ze op een Ph-verlagende bodem en 50% osmose en 50% leidingwater, verder hebben we d ebak vooral ingericht met veel mosjes en staat er een eheimfilter op want het zijn nog best vervuilers
HAHA....
Nou, kun je nagaan hoe weinig ik weet van garnalen. Ik dacht nu juist dat ze "opruimers" waren...... maar nu zeg jij dat ze "vervuilers"zijn....

Nou ja, eerst nog maar eens goed googelen dus.

tnx

Mark
 
HAHA....
Nou, kun je nagaan hoe weinig ik weet van garnalen. Ik dacht nu juist dat ze "opruimers" waren...... maar nu zeg jij dat ze "vervuilers"zijn....

Nou ja, eerst nog maar eens goed googelen dus.

tnx

Mark
Ja het zijn ook wel opruimers, maar ja ze schijten zelf ook alles wat ze opeten, dus dat moet toch eruit gefilterd worden, mijn bakken blijven doorgaans schoner waar corydorassen inzitten dan bakken waar garnalen inzitten
 
We hadden als experiment een uitzwemmer gebombardeerd tot garnalenbak waar crystalblacks en crystalreds (en wat verdwaalde neocaredina's) samen zitten op gewoon leidingwater en een Ph-verlagende bodem. Nu moet je je van die bodem niks voorstellen want die bak staat op een systeem van 6 bakken en 1 bioloog dus die bodem heeft geen uitwerking op de waterwaardes. Maar desondanks doet de groep het erg goed en kweken ze gestaag door
mix1-crystalblack-crystalred.jpg
 

Terug
Bovenaan