Het wel&wee van de kweekbakken van Nicolientje-W


In de vissenkamer staan 4 uitzwemmers en daar wissel ik iedere 3 dagen alle bakken 50% en ik meet daar regelmatig de waardes en dan met name de NO2, en ik kijk ook of ze blijven eten en hun ding doen, gemiddeld zit ik minimaal p/d een uur in de vissenkamer de boel te observeren
 
Repashy is een gelletje wat ook een gelvorm blijft dus het lost niet op in het water en alle vissen eten ervan, ook de tetra's en corydorasjes en guppen (in de uitzwemmers hebben we endlers zitten als bijvis)

Ik had gedacht dat het in kleine stukjes uit elkaar zou vallen. Weer wat bij geleerd!
 
Wat foto's gemaakt van de sterbai-jonkies aan de lunch en een rio tocantins ancistrusman lag te chillen voor zijn hol
sterbai-jonkies-sept2018.jpg
man-rio-tocantins-sept2018.jpg
 
We hadden in twee bakken last van plaagdiertjes die niet te bestrijden zijn wegens de garnalen die erin zitten, dus maar wat pygmeausjes bijgezet die vandaag voldaan lagen uit te buiken in de cube :D en geen plaagdiertje meer te zien
pygmeaus-okt2018.jpg

cube-tijgergarnalen-okt2018.jpg
 
Welke smaak geef je?

Soilent green en eens in de zoveel tijd mixen we er spawn&grow doorheen

Ik krijg steeds meer de neiging het ook te proberen.

Wij zijn er uitermate tevreden over en omdat het d ebak niet belast kun je er rustig wat meer van voeren waardoor ze hun buikje rond kunnen eten.
 
Daarnaast geven we ze dan afentoe algentabletten en courgette, maar vlokvoer geven we al jarenlang niet meer (ook niet aan de tetra's of de corydorasjes)
 
Oh wat veel babies Antje. Zou dat een indicatie kunnen zijn de temperatuur te laag heeft gestaan?

Nee voor de tocantins staatie prima en theoretisch gezien voor de tapajos ook (zaten bij de vorige kweker ook op deze temperatuur) maar de tapajos eet en poept en slaapt en doen verder niks, dus kijken of we ze kunnen triggeren
 
Nee voor de tocantins staatie prima en theoretisch gezien voor de tapajos ook (zaten bij de vorige kweker ook op deze temperatuur) maar de tapajos eet en poept en slaapt en doen verder niks, dus kijken of we ze kunnen triggeren
Ik ben heel benieuwd, we wachten op foto's :)
 

Terug
Bovenaan