Het wel&wee van de kweekbakken van Nicolientje-W


Die Nicolientje weet niet van ophouden :D

toegegeven... als ik budget had stonden er bij mij ook al meerdere (kweek)bakken :juggle:
 
Laatst bewerkt:
Of de zaken gaan goed;)

De zaken gaan ook goed, maar het is geen uitbreiding maar een vervanging we hadden 4 oude uitzwemmers staan die nodig toe waren aan vervanging, waren toentertijd tweedehands gekocht bij een winkel vandaan, en 1 lange uitzwemmer ook zoveelstehands dus dat word vervangen voor 6 nieuwe bakken waarbij de filtering dan ook meteen aangepakt word. Eerst werden alle bakken in de vissenkamer apart gefilterd en straks alle 6 op die ene bioloog
 
Uiteraard hebben we dan in de woonkamer die andere stelling staan met 6 bakken waarvan er 1 in tweeën is gedeeld en 2 cubes
 
Mijn hemel, daar had je een dagtaak aan.

Zal ook wel behoorlijk vochtig is huis zijn geweest dan?
 
Mijn hemel, daar had je een dagtaak aan.

Zal ook wel behoorlijk vochtig is huis zijn geweest dan?

Ja dat was teveel van het goede waren er letterlijk dag en nacht mee bezig en heel veel vocht inderdaad, goeie afzuiging werkt wel maar niet voldoende bij zoveel bakken
 
De pygmeausjes lekker aan het eitjes plakken, bij de pygmeausjes haal ik de eitjes nooit weg want die laten ze met rust en ook de jonkies laten ze met rust

pygmeaus-eitjes.jpg
 
De zaken gaan ook goed, maar het is geen uitbreiding maar een vervanging we hadden 4 oude uitzwemmers staan die nodig toe waren aan vervanging, waren toentertijd tweedehands gekocht bij een winkel vandaan, en 1 lange uitzwemmer ook zoveelstehands dus dat word vervangen voor 6 nieuwe bakken waarbij de filtering dan ook meteen aangepakt word. Eerst werden alle bakken in de vissenkamer apart gefilterd en straks alle 6 op die ene bioloog

Ben benieuwd hoe je dat gaat doen. Zet je er 6 opvoerpompen in? Of wordt het een doorstroom systeem? Dus via alle bakken?
 
Ben benieuwd hoe je dat gaat doen. Zet je er 6 opvoerpompen in? Of wordt het een doorstroom systeem? Dus via alle bakken?

Dat gaat via 6x een overflow afgeschermd door een hmf waar nog een extra stromingspompje achter staat.
De aanvoer gaat via 20 mm pvc-buizen en de afvoer 32 mm pvc-buizen
 
Dus iedere bak zijn eigen afvoer. En aanvoer.

Met 1 opvoerpomp en kraantjes?
 
Altijd leuk om te zien als ze met z'n allen samen op een schijfje zitten.
Ik heb hier ook nog 10 jonkies (borstels) en die maken wel eens ruzie om het beste plekje:D
 
Leuk om te zien die stoeiende peuters, ze duwen elkaar zijdelings weg dan.

Ja is ook om te bepalen wie de baas in de bak word/is, bij L-nummers heb je een alfaman (net als bij wolven) en die bepaald van alles en krijgt ook het beste wijfie
 

Terug
Bovenaan