Hobbeldino en een Juwel Rio 180


Lange tijd niks meer gepost hier. In de tussentijd hebben we een eigen woning gekocht, bak moeten leeghalen, weer vullen.. vloer doen.. weer leeghalen, weer opstarten..
Helaas is onze mannetjesgoerami vorig jaar nog overleden, maar we hebben een nieuw exemplaar gevonden (was al volwassen, dus 'dominant' tov vrouwtje). Verder zit er nu na was slachtoffers en toevoegingen in de bak:
- 2x Diamantgoerami (1x m/1x v)
- 10x Vijfstreepbarbeel
- 5x Corydoras Panda
- 5x Rode Minor (+1 in de ziekenboeg nu)
- 3x Pristella Maxilaris
- 4x Otocinclus
- x-aantal Helena-slakken.

Linksachter hebben we een kleine verhoging toegevoegd. Planten gaan redelijk, maar buiten de Vallisneria, Braziliaanse klimop en de Limnobium wilt er niet veel groeien bij ons :p











Sorry voor het felle licht rechtsboven :)
 
Lang geleden dat ik hier iets heb gepost. Eigenlijk zou ik dat vaker moeten doen, zodat ik ook voor mezelf een overzicht heb van hoe de bak evolueert.

Laatst de bak wat omgegooid. Stuk hout van rechts naar links geplaatst, het grote stuk hout meer naar rechts geschoven. Aan dat stuk hout weer een smal, lang stuk hout 'bevestigd' dat richting de filter loopt, die wordt 'afgedekt' met een steen bovenop.

Tevens wat beukenbladeren toegevoegd, vonden we wel een leuk effect dus dat gaan we zeker vaker en meer doen :)

Er is helaas één Pristella Maxilaris overleden laatst na ik vermoed een gevecht. Zijn/Haar staart lag er plotseling half af van het ene op het andere moment. Daarnaast vermoed ik dat er binnen niet al te lange tijd één vijfstreepbarbeel komt te overlijden. Deze zwemt nu al weken met een soort tumor rond in zijn buik. Eet en zwemt wel goed vooralsnog. Ook gaan we binnenkort de groep Vijfstrepen weer wat uitbreiden. We willen dan wel kleine visjes, zodat we ze echt zien groeien.

Één Corydoras Panda blijft enorm achter qua groei, terwijl ik hem altijd flink zie mee-eten. Waarom is me dus een raadsel. Hij doet het wel goed, dus maak me er verder niet heel veel zorgen om. De Helena's zien we steeds minder, op zich niet heel erg. Dat opent in de toekomst ook mogelijkheden voor eventueel andere slakjes die zich niet (snel) voortplanten.

Huidig bestand:
- 2x Diamantgoerami (1m / 1v)
- 10x Vijfstreepbarbeel
- 5x Corydoras Panda
- 5x Rode Minor
- 2x Pristella Maxilaris
- 4x Otocinclus
- x-aantal Helena-slakken

2018-12-14 22.05.49.jpg


Bekijk bijlage 264603
 
Echt een hele mooie bak hoor, complimentjes!
Goede foto's :)

Dankje. We zijn er na het omgooien van de bak laatst nu best tevreden over. We zijn wel nog opzoek naar wat leuke plantjes op de voorgrond (laatst hadden ze bij de LFS niet echt wat). Ook over de rechterkant zijn we nog niet helemaal tevreden. Daar wilt ook niet echt wat lekker groeien. Nu het sterrenkruid misschien. We gaan het zien :)

En nu sparen voor een groter aquarium :D
 
Kijk eens naar Sagittaria subulata, altijd een erg leuk plantje, doet het op de voorgrond zelfs leuk. Doet het ook met wat minder licht, dus onder je drijvers.
 
Kijk eens naar Sagittaria subulata, altijd een erg leuk plantje, doet het op de voorgrond zelfs leuk. Doet het ook met wat minder licht, dus onder je drijvers.

Die had ik, is afgestorven :p
Kan hem wel weer eens opnieuw proberen anders. Toen had ik het gevoel dat alles wat minder stabiel was.
 
Zal 26 december of 1 januari wel even kijken of ie bij de LFS is. Heb dan toch niks beters te doen :D
 

Terug
Bovenaan