Hoe en hoe vaak maken jullie de bodem schoon?


Ik maak de bodem schoon als het nodig is. Als er serieus rommel ligt dan hevel ik het af met de waterwissel of pak de oude vertrouwde bodemzuiger erbij.
Soms gaan er maanden voorbij dat het niet nodig is, soms moet het iedere week. Nu ik een Platy's meer heb zal het wel minder hoeven :D
 
Even een update over de Fluval pomp.
Hij doet z'n werk zeer goed en geeft een mooie stroming en kraakhelder water, maar het geluid valt me tot nu toe nog wel tegen... het zou kunnen dat er nog lucht in zit, hoewel hij dit automatisch elke 24 uur weg pompt... of misschien heb ik pech met een lawaaierig model of hoort het toch zo?
De aanzuiging is ook gruwelijk, zelfs een beetje te zodat ik met voeren hem misschien wel elke keer uit moet zetten.. (ze zouden er haast een voer-mode optie op moeten zetten)
Het aanzuig'korfje' is ook ruim 4x zo groot als een normaal korfje, dit vind ik wel erg prettig.
 
Vaak hoor je ze de eerste tijd wel en dat wordt wel minder hoor. dat had ik ook met de nieuwe bak hier en nu is hij muisstil.

Het aanzuig'korfje' is ook ruim 4x zo groot als een normaal korfje, dit vind ik wel erg prettig.
Nou makkelijk om er koffie mee te zetten dus:D:D
 
Vaak hoor je ze de eerste tijd wel en dat wordt wel minder hoor. dat had ik ook met de nieuwe bak hier en nu is hij muisstil.


Nou makkelijk om er koffie mee te zetten dus:D:D
Ja dat dacht ik ook inderdaad, maar met deze pomp zou lucht eigenlijk onmogelijk zijn, want ongeveer wen minuut na het opstarten schakelt hij zichzelf uit en pompt dan automatisch de lucht eruit en dan start hij zichzelf weer op en elke 24 uur doet hij dit weer, dus ik ben bang... en de motor is ook extern, en het gezoem lijkt voornamelijk daar weg te komen...
Haha thee ook goed?
 
Ja dat dacht ik ook inderdaad, maar met deze pomp zou lucht eigenlijk onmogelijk zijn, want ongeveer wen minuut na het opstarten schakelt hij zichzelf uit en pompt dan automatisch de lucht eruit en dan start hij zichzelf weer op en elke 24 uur doet hij dit weer, dus ik ben bang... en de motor is ook extern, en het gezoem lijkt voornamelijk daar weg te komen...
Haha thee ook goed?

John bedoeld niet de lucht. Maar iedere motor moet een beetje indraaien. Er komt een biofilm op, wat als smering dient.
Teven moeten rotor en asje nog op elkaar inslijten (polijsten)
Het wordt naar 1-2 weken echt stiller.
 
John bedoeld niet de lucht. Maar iedere motor moet een beetje indraaien. Er komt een biofilm op, wat als smering dient.
Teven moeten rotor en asje nog op elkaar inslijten (polijsten)
Het wordt naar 1-2 weken echt stiller.

Kijk ik weet dat vriend Marcel mij weer prima aanvult en corrigeert:D:thumbs:.
 
John bedoeld niet de lucht. Maar iedere motor moet een beetje indraaien. Er komt een biofilm op, wat als smering dient.
Teven moeten rotor en asje nog op elkaar inslijten (polijsten)
Het wordt naar 1-2 weken echt stiller.
Thanks
Ik hoop het maar want anders gaat die terug hoor want ik word nu al krankzinnig ervan..
 
Inderdaad John, en als ze verzaken dan komt Helena op bezoek sé sa.;)
 
Ik moet zeggen dat ik vanmorgen tijdens ons onder onsje zoals Marcel dat zo mooi noemt niet iets heb gehoord dus het valt best mee en de filter zal nog even goed moeten indraaien. En de koffie met het korfje heeft ook prima gesmaakt:D:D
 

Terug
Bovenaan