Hoe kan ik het beste bemesten?

een drijfplant kan goed helpen bij het analyseren van eventuele voedingsproblemen bij de planten. Allereerst is het een drijfplant en die staan in direct contact met de lucht,
dus zal deze nooit een tekort hebben aan CO2. Dus bij problemen kunnen we dat element alvast wegstrepen.
Omdat planten ongeveer 10x de hoeveelheid stikstof (N) en kalium (K) nodig hebben in vergelijking met fosfaat (P). En 3x keer meer fosfaat dan alle andere elementen die nodig zijn voor de plant) is het meest waarschijnlijk dat er meestal een tekort is van Nitraat of Kalium. De bladkleur van een drijfplantje (Limnobium, pistia) geeft een goede indicatie hoeveel nitraat er zich in het water bevind.

Hier een referentie
N_refer.png
 
Interessant om te lezen. Weet jij binnen welke termijn de bladeren zouden bij kleuren hij voldoende voeding? Of kleuren alleen nieuwe bladeren donkerder?
 
Is te veel. Ik zou voorlopig ruim onder de 20 lumen gaan zitten en de bestaande baardalg stelselmatig verwijderen. Objecten smeer ik royaal met een kwastje in met Easy Carbo, paar uurtjes laten intrekken en weer in je bak zetten. Dan sterft het af.
Ik moest nog even aan dit topic denken toen ik net naar mn kleine bak keek.
Mijn hout heb ik tijdje terug ook behandeld met Carbo. Dit is wat er gebeurd met de baardalg voordat het verdwijnt:
IMG_6367.jpeg
 
Hier volgens mij eerder lichtgrijs en dan zie je ze verdwijnen als het dood is maar wellicht zijn er meerdere typen baardalg.
Ze noemen het wel roodwieren maar dat rode herken ik ook niet zo van hier.
 
Terug
Bovenaan