H
hoekzemaar
Guest
Het is al een lange tijd terug dat ik een bericht geplaatst heb en in de tussentijd is er veel gebeurt. Na veel bakken en veel experimenteren heb ik uiteindelijk, samen met mijn lieve echtgenote, het besluit genomen een leuke 80 cm (150l) ferplast bak op te zetten met een relatief zwart water thema. Veel wortel hout, zwakke belichting, filteren over turf en vissen die houden van een zwakkere stroming. Tot nu toe ben ik erg blij met de bak. Het is eindelijk gelukt om een keer niet al te snel op te starten en de bak de tijd te geven om op gang te komen!
We hebben er voor gekozen om niet een specifiek biotoop na te bootsen maar een bepaald type water en vissen en planten te selecteren die goed samen kunnen vanuit verschillende werelddelen.
Visbestand nu:
4 x corydoras panda (moeten er meer worden)
6 x Otocinclus vitatus
1 x ancistrus themminckii
1m 4v Dicrossus Filamentosus
1m 1v Colisa Labiosa
2m 4v Pseudepiplatys Annulatus
We hebben nu een 80 cm bak en willen over 6-12 maanden over gaans stappen op een 100cm-120cm bak. Het doel is om dan een groepje maanvissen er bij te doen. We willen graag met een jong groepje beginnen de komende weken en dan zodra we een geschikte bak vinden opstappen naar een grote, hoge bak waar ze goed in kunnen!
Ik ben benieuwd wat iedereen er van vind..... Even een snel fotootje om een indruk te geven van de bak!
http://www.flickr.com/photos/frankhoekzema/12572093144/
We hebben er voor gekozen om niet een specifiek biotoop na te bootsen maar een bepaald type water en vissen en planten te selecteren die goed samen kunnen vanuit verschillende werelddelen.
Visbestand nu:
4 x corydoras panda (moeten er meer worden)
6 x Otocinclus vitatus
1 x ancistrus themminckii
1m 4v Dicrossus Filamentosus
1m 1v Colisa Labiosa
2m 4v Pseudepiplatys Annulatus
We hebben nu een 80 cm bak en willen over 6-12 maanden over gaans stappen op een 100cm-120cm bak. Het doel is om dan een groepje maanvissen er bij te doen. We willen graag met een jong groepje beginnen de komende weken en dan zodra we een geschikte bak vinden opstappen naar een grote, hoge bak waar ze goed in kunnen!
Ik ben benieuwd wat iedereen er van vind..... Even een snel fotootje om een indruk te geven van de bak!
http://www.flickr.com/photos/frankhoekzema/12572093144/