Wat is er nieuw

Hoekzemaar zijn 80cm Ferplast Scenic bak

• Onderwerp starter Onderwerp starter hoekzemaar
  • Startdatum Startdatum
H

hoekzemaar

Guest
Het is al een lange tijd terug dat ik een bericht geplaatst heb en in de tussentijd is er veel gebeurt. Na veel bakken en veel experimenteren heb ik uiteindelijk, samen met mijn lieve echtgenote, het besluit genomen een leuke 80 cm (150l) ferplast bak op te zetten met een relatief zwart water thema. Veel wortel hout, zwakke belichting, filteren over turf en vissen die houden van een zwakkere stroming. Tot nu toe ben ik erg blij met de bak. Het is eindelijk gelukt om een keer niet al te snel op te starten en de bak de tijd te geven om op gang te komen!

We hebben er voor gekozen om niet een specifiek biotoop na te bootsen maar een bepaald type water en vissen en planten te selecteren die goed samen kunnen vanuit verschillende werelddelen.

Visbestand nu:

4 x corydoras panda (moeten er meer worden)
6 x Otocinclus vitatus
1 x ancistrus themminckii
1m 4v Dicrossus Filamentosus
1m 1v Colisa Labiosa
2m 4v Pseudepiplatys Annulatus

We hebben nu een 80 cm bak en willen over 6-12 maanden over gaans stappen op een 100cm-120cm bak. Het doel is om dan een groepje maanvissen er bij te doen. We willen graag met een jong groepje beginnen de komende weken en dan zodra we een geschikte bak vinden opstappen naar een grote, hoge bak waar ze goed in kunnen!

Ik ben benieuwd wat iedereen er van vind..... Even een snel fotootje om een indruk te geven van de bak!

http://www.flickr.com/photos/frankhoekzema/12572093144/

Ziet er goed uit! Is wat leuker om de foto hier direct te plaatsen in plaats van door linken naar flickr.

Dank je. Ludger, doe ik graag maar wilde even niet lukken. Wellicht kun je me helpen om dit voor elkaar te krijgen

Krijg je geen link wanneer je hem upload? Die moet je dan hier tussen het volgende zetten:
zetten.

Hier is hij alleen een beetje klein (Gekregen door rechtermuisknop te klikken en dan Pagina-info):

Wz-7o0WwCFV6B0vJkAjxgq9fIRbIHsxc.jpeg

Geweldig mooie bak!
Ik hou van dit sfeertje... en erg mooi bestandje erin 😀

Hele mooie bak! Dat stuk hout wat helemaal van boven naar beneden loopt is erg gaaf 😀

die lijkt veel groter als 80cm
mooi zeg

Dank jullie voor de complimenten. De bak is 80 cm maar is wel groot voor een 80 cm omdat hij 52,50 hoog is en tot 46 diep in het midden. Er zit dan ook bruto 150 liter in hoewel dit uit komt op ongeveer 120 door de achterwand en de rest van de vulling.

Toch heb ik gemerkt dat mijn smaak valt op vissen die meer geschikt zijn voor bakken van een meter of meer. De goeramis en de dicrossus zitten al aan de krappe kant en met het oog op maanvissen in de toekomst denk ik toch wel aan een trofis of ciano meter bak in de nabije toekomst. Deze zijn beiden 60 hoog en als onze kleine maanvisjes (hopelijk over een paar weken te kopen) dan groter worden hebben die wat zemruimte.

120 cm. en zeker 100 cm. worden vaak als te klein beschouwd voor maanvissen.

Mooie bak, leuk ingericht!!

Even een tip rondom Flickr:

Je kan via Flickr makkelijk een foto hier plaatsen, als je ingelogd bent op Flickr en de foto voor je hebt die je hier wil plaatsen, klik je rechtsonderin op het blokje met een pijltje erin (share this via knopje). Dan ipv via facebook, twitter, etc, klik je op Grab HTML/BBCode. Selecteer dan de BBCode (onder het tekstveldje) en dan kopieer je de code in dat veldje en plak je het hier.

Voorbeeld:

639357zanziee_0_82_flickr.jpg

Wordt als je het hiernaar toe kopieert:

eYDsMgqd6d4D9udvmi01XNj3ObG6-4TI.jpeg
IMG_7122 by Zanziee, on Flickr

Wat is dat stuk hout dat in het midden staat prachtig zeg!

Leuke bak!

Ook een leuk bestandje, maar helaas passen de Dicrossus er niet goed bij. Je andere soorten hebben helemaal niet zoveel warmte nodig, sterker nog ze moeten juist niet zo warm gehouden worden, ze zullen erdoor onnodig druk worden en korter leven, terwijl de Dicrossus het slecht doen op die wat mindere temperaturen.

~ Ivo

Mascha&Ivo zei:
Leuke bak!

Ook een leuk bestandje, maar helaas passen de Dicrossus er niet goed bij. Je andere soorten hebben helemaal niet zoveel warmte nodig, sterker nog ze moeten juist niet zo warm gehouden worden, ze zullen erdoor onnodig druk worden en korter leven, terwijl de Dicrossus het slecht doen op die wat mindere temperaturen.

~ Ivo

Je bent de eerste die er wat van zegt. Ik was er al op aan het wachten! Maar ik denk inderdaad dat je gelijk hebt en we denken er dus ook aan de Dicrossus te vervangen met een andere dwerg cichlide.

Nog suggesties?

Ik denk zelf aan een koppeltje kersenbuiken of een harempje appistogramma

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan