R
ruudjuh92
Guest
hoi allemaal
ik heb een koi vijver waar momenteel ook 8 goudvissen in zwemmen
mijn vijver is maar 4,5 m3 en was oorspronkelijk bedoeld en kwa bouw gemaakt voor een relatief klein bestand aan koi
nu kreeg ik van mijn baas 3 kois van 40cm
toen ik ze dus ging ophalen kreeg ik er ook 4 goudvissen bij
ik vond het toen niet netjes om te zeggen ik hoef ze niet dus ik heb ze maar meegenomen
er zwommen al 2 grote goudvissen in van zo'n 20 a 25cm
totaal dus zo'n 6 goudvissen en 3 kois
nu ging is deze week voor de fun de vissen ff tellen en bleek dat het er ineens 8 goudvissen in zaten terwijl ik er maar 6 uitgezet heb
ze zijn al 15cm dus het zijn geen jongen
iemand zal ze er dus wel in gezet hebben omdat mijn coniferen nog erg laag zijn
nu zit ik dus alleen met de volgende vraag
hoeveel gram high growht koi korrel mag een goudvis per dag hebben
volgens de dealer is het voer ook geschikt voor goudvissen en zullen ze er zelfs beter van gaan groeien net als de kois
ik ga deze zomer maar een 2e vijver aanleggen voor de goudvissen met planten gefilterd
het vis bestand is nu veelste groot
en ik vind het geen optie om ze in de sloot uit te zetten
zodoende wordt het dan dus een koi vijver en een goudvissen vijver
want 5 kois van op termijn 60cm en 8 goudvissen is gewoon teveel voor mijn vijver
ik hoop dat jullie ms een tabel hebben of een ruwe schatting van het aantal gram per vis per dag
ik voer met een voerautomaat dus vandaar dat ik ongeveer het aantal gram nodig heb om in te kunnen stellen
ik ben namelijk overdag altijd aan het werk
thanx alvast
gr ruud
ik heb een koi vijver waar momenteel ook 8 goudvissen in zwemmen
mijn vijver is maar 4,5 m3 en was oorspronkelijk bedoeld en kwa bouw gemaakt voor een relatief klein bestand aan koi
nu kreeg ik van mijn baas 3 kois van 40cm
toen ik ze dus ging ophalen kreeg ik er ook 4 goudvissen bij
ik vond het toen niet netjes om te zeggen ik hoef ze niet dus ik heb ze maar meegenomen
er zwommen al 2 grote goudvissen in van zo'n 20 a 25cm
totaal dus zo'n 6 goudvissen en 3 kois
nu ging is deze week voor de fun de vissen ff tellen en bleek dat het er ineens 8 goudvissen in zaten terwijl ik er maar 6 uitgezet heb
ze zijn al 15cm dus het zijn geen jongen
iemand zal ze er dus wel in gezet hebben omdat mijn coniferen nog erg laag zijn
nu zit ik dus alleen met de volgende vraag
hoeveel gram high growht koi korrel mag een goudvis per dag hebben
volgens de dealer is het voer ook geschikt voor goudvissen en zullen ze er zelfs beter van gaan groeien net als de kois
ik ga deze zomer maar een 2e vijver aanleggen voor de goudvissen met planten gefilterd
het vis bestand is nu veelste groot
en ik vind het geen optie om ze in de sloot uit te zetten
zodoende wordt het dan dus een koi vijver en een goudvissen vijver
want 5 kois van op termijn 60cm en 8 goudvissen is gewoon teveel voor mijn vijver
ik hoop dat jullie ms een tabel hebben of een ruwe schatting van het aantal gram per vis per dag
ik voer met een voerautomaat dus vandaar dat ik ongeveer het aantal gram nodig heb om in te kunnen stellen
ik ben namelijk overdag altijd aan het werk
thanx alvast
gr ruud