Hoeveel lumen moet ik in een bak


Ja die planted box had ik al gespot voor als mijn s7 spuitertje op is. Ik vroeg me nog af ik heb tot nu toe de goedkoopste tls van de hornbach maar zie nu pas dat er ook "echte" aquarium tls bestaan. Zijn die beter?
 
Ik heb ook de gewone Philips buizen van de bouwmarkt en die zijn prima hoor. En veel goedkoper dan de dure speciaalbuizen.
 
Die buizen zijn niet duur. Hoe kom je daar bij.

ER zijn vervangers met led.
Kijk bij de Licht reclame hier telkens op het forum.
 
Bestaan er ook schijnwerpertjes die je op een plant kan richten die extra licht nodig heeft? Of is dat onzin?
 
Maar ja als je meer dan 1 plant hebt die extra licht wil dan wordt het een drukke boel. Ik zou zelf rekening met de plantenkeuze houden.
 
Ja die ludwigia kan kloppen die naam komt me bekend voor ook. Dat gras ben ik toch al beu hou ik alleen aan als service voor mijn kuhlis. Maar ik vroeg me af hoe ik de planten hier op de achtergrond groter en voller krijg. En hoe ze heten

Bekijk bijlage 11204
Dit is Hygrophila corymbosa. Deze plant "doet" het ook wel bij een wat mindere lichtsterkte maar groeit aanzienlijk beter met intenser licht! Overigens wordt de groei dan ook wat compacter, minder hoog dus. Als je rode planten wilt is er veel licht nodig. Ik zou eerste eens gaan kijken welke planten bij elkaar passen! Daar kun je dan je lichtbehoefte op afstemmen!
 

Terug
Bovenaan