De 1cm volwassen vis per liter is een prima basis regel voor de beginnende aquariaan. Uiteraard niet helemaal correct, zo houd hij geen rekening met de vorm van de vissen, grote vervuilers, filtering van het aquarium, en zo meer. Maar voor het beginnend gezelschapsaquarium is het een eerste vuistregel. Jou bak heeft een bruto inhoud van 300l, laten we om gemakkelijk te houden 250l netto nemen
Voor jou bestand echter gaat de regel al niet op. de meeste soorten die je hebt zijn behoorlijke vervuilers. Voor Scalaren word over het algemeen 50 liter per vis als het uiterste minimum aanschouwd, dat is al 200l dat je kwijt bent. Welmke gourami? Die zijn er in verschillende maten. De botias worden veel te groot voor je bak en zijn ook stevige vervuilers. voor de kardinalen gaat de regel wel op: 5*12= 60 Dus ga je stevig over het teoretishe bestand.
Ook mijn gezond verstand zegt me dat je stevig over de limieten van dit formaat gaat, ik zou je aanraden om de maanvissen en de botias weg te doen en meer geschikte bewoners te zoeken.