A
Altispinosa
Guest
Ik heb mijn nieuwe rode betta 20 euro betaald en das de gangbare prijs tussen de 15 en de 20 euro.
Ja, ze gingen van 14,95 tot 24,95Ben benieuwd naar je Betta Nicole want deze is toch nog flink geprijsd zeg.
Iedere keer als een Betta mooi en leuk actief vond viel hij in de duurste categorie.Ben benieuwd naar je Betta Nicole want deze is toch nog flink geprijsd zeg.
Ik wilde een vis die me aansprak en ik had op uiterlijk een andere keuze gemaakt maar deze bleef mijn aandacht trekken.
Lavasteen laat zich toch "makkelijk" kleiner slaan? Of hoe gaat dat? De stukken lavasteen die ik tegenkom zijn ook nog eens allemaal hele grote brokken.
Yes, zwarte lavasteen, dat zie ik helemaal voor me.
Dat durf ik niet goed, ben altijd bang voor bodemrot.
Hmm dat wist ik niet, ken je daar de reden voor?
Zou ik dit kunnen omzeilen omdat de bak met ingedraaid filtermateriaal draait?
Had ik al verteld dat ik groot fan ben van Microsorum?
Iedere keer als een Betta mooi en leuk actief vond viel hij in de duurste categorie.
Hmm dat wist ik niet, ken je daar de reden voor?
Zou ik dit kunnen omzeilen omdat de bak met ingedraaid filtermateriaal draait?
Lavasteen kan je inderdaad vrij makkelijk in stukken slaan. Inwikkelen met een oude doek of dergelijks tegen de steenslag en gaan met die hamer! Desnoods gebruik je een beitel/schroevendraaier.
De zwarte is effectief iets minder makkelijk te vinden, soms wat duurder. Vooral de IJslandse stenen zijn duur...
Maar soms vind je ze ook in een tuincenter hoor, je moet wat geluk hebben.
Het lijkt me prachtig!Je kan op de bodem een filternet gevuld met fijne lavabrokken leggen. Dat blijft luchtig en je gaat met gemak naar ongekende hoogtes!
Echt een reden niet zo direct.
Maar ik heb het zelf al een paar keer ervaren en heb het ook al veel gelezen. Het fameuze buce-smelten! Als je geluk hebt smelten enkel de blaadjes, wanneer de wortelstok bruin wordt dan is het gepasseerd...
Nadat de vis me gekozen had als nieuwe eigenaar zocht ik naar de prijs voor de crown tails
Ik voelde me bijna een "koopjesjager" toen ik ineens zag dat die maar €8 waren...
Tja nu de link nog 😀Een interessant linkje met goeie info omtrent Bucephalandra's!
En als Dennis het zegt dan ...
😉
Tja nu de link nog 😀
Online heb ik nog niet gezocht
Je klopt, in het Engels zeggen ze "brick store" als tegenhanger van een webwinkel. Daar heb ik dus de 'stenen winkel' vandaan 😀""stenen winkels"" Nicole volgens mij zijn alle winkels uit steen hoor hahahaha.😉
lol
😳
https://www.advancedplantedtank.com/bucephalandra.html
Hier alvast een linkje (mét link!)
https://www.azaqua.nl/stenen-per-kg/lavasteen-zwart
😉
Edit: maar momenteel niet op voorraad zie ik nu. 🙁
Maar mocht je een mailtje sturen naar Wilco met de vraag naar de beschikbaarheid zal je snel antwoord krijgen denk ik.
lol
😳
https://www.advancedplantedtank.com/bucephalandra.html
Hier alvast een linkje (mét link!)
https://www.azaqua.nl/stenen-per-kg/lavasteen-zwart
😉
Edit: maar momenteel niet op voorraad zie ik nu. 🙁
Maar mocht je een mailtje sturen naar Wilco met de vraag naar de beschikbaarheid zal je snel antwoord krijgen denk ik.
Ik dacht even dat je een paar kilo bucephalandra ging bestellen 😀Hoeveel kilo denk jij dat ik nodig heb?
Als jij mijn sponsor bent wil ik dat best doen 😀Ik dacht even dat je een paar kilo bucephalandra ging bestellen 😀
Hoeveel kilo denk jij dat ik nodig heb? Ik kan dat totaal niet inschatten. Ik zal dan het aantal geschatte kilo's + 1 extra bestellen? Lijkt me een vrij lichte steen?
Samen 1.890,5 gram
Bekijk bijlage 260555
Ik heb wel al gemerkt dat er merkbaar verschil zit in het gewicht tussen soorten lavasteen onderling. Ik zag onlangs bijvoorbeeld (zwarte) IJslandse lava en die stenen waren duidelijk lichter dan de stenen op de foto hierboven.
Maar ik denk dat Wilco je ook met plezier een paar foto's/gewicht per steen kan sturen als de stenen binnen zijn.
Ik heb hem vanmorgen opgehaald in plaats van woensdag of donderdag aanstaande. Bedacht me dat hij beter bij mij in een vrij kale 72 liter kan zitten dan in zo'n klein plastic bakje zonder enige beschutting en zonder filtratie. De planten komen dinsdag, aanvankelijk was het plan hem daarna pas op te halenIs de Betta kanjer er al?
Geprobeerd hem in al zijn kleuren op de foto te krijgen - zal het later nog eens proberen, ik mis hem in echte rood 🙂Is de Betta kanjer er al?
Real man wear pink 😀Dat is nou een sexy man
Ze kijken alleen altijd zo nors 😀Wat een knapperd!
Ze laten me altijd denken aan een Engelse Buldog 😀, een flinke onderbeet.Dat vind ik wel stoer 😀
Ze laten me altijd denken aan een Engelse Buldog 😀, een flinke onderbeet.
Brick and Mortar inderdaad. Maar een Lego winkel heeft ook vaak een gelijke benaming; Brick store. Daar zit natuurlijk een andere gedachte achter.Je klopt, in het Engels zeggen ze "brick store" als tegenhanger van een webwinkel. Daar heb ik dus de 'stenen winkel' vandaan 😀
Die scheurtjes in de vin zijn vrij klein en groeien hoogstwaarschijnlijk snel terug.
De mijne miste het eerste "sprietje" van zijn rugvin (en het tweede was kaduuk en brak spontaan af de eerste dagen).
Ondertussen zijn ze duidelijk aan het herstellen en groeien.
Ja inderdaad. Ik was zo teleurgesteld in dit bakje dat ik er even geen zin meer in had. De zin is weer helemaal terug.He cool, je bent de bak weer lekker aan het opstarten 😀
Yep, helemaal gelijk heb je. Ik heb er weer helemaal zin in en verheug me op het plantenpakket dat ik heb uitgezocht.Bak is zo toch veel mooier dan leeg in de kast?😛
🙂Nou kijk daar heb je het al mijn bulldog hart gaat sneller kloppen als ik naar die knapperd kijk
Brick and Mortar inderdaad. Maar een Lego winkel heeft ook vaak een gelijke benaming; Brick store. Daar zit natuurlijk een andere gedachte achter.
😀Sjorske en Nicole das een top duo.😉
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.