Home 80, versie 2.0 van NicoleE

Omdat ik het niet kon laten.

Hij flirtte met mij en de camera, leuk! Hij had net zijn blauwe pakje helaas niet aan.
(Onder in de bak kleurt hij roze/rood, boven in de bak blauwig.)

Collage 2018-10-21 18_28_23.jpg
 
Wat een mooie betta!!
 
Dankjewel Marcel, raak niet op hem uitgekeken omdat hij steeds anders kleurt, echt een toverbal.
 
Erg mooie Betta Nicole en pas op met de stroming want zn vinnen zijn vrij lang.
 
Erg mooie Betta Nicole en pas op met de stroming want zn vinnen zijn vrij lang.
Dank je John

En die worden waarschijnlijk nog langer volgens de verkoper. Ik ga een spons over de filterinlaat zetten omdat zijn staart daar af en toe tegen aan plakt door de sterkte van de aanzuiging. Heb de spons al uit de doos gehaald. Straks even installeren.
 
Laat me denken aan een vraag die ik nog voor jou heb. Zou lavasteen niet te ruw zijn voor de lange dunne vinnen van een Betta? Ben eigenlijk bang dat hij er op die manier scheurtjes of gaten in trekt.
Ervaring mee? Lavasteen voelt plots niet zo goed.

Mja, ik snap je punt maar het hangt misschien wat af van de totale hoeveelheid stenen.

Alhoewel: ik moet zeggen dat de mijne ook in een bakje zit met vrij veel lavastenen (het was eigenlijk ook ingericht voor garnalen) en een stukje hout.

Aanvankelijk was ik ook wat bezorgd voor zijn vinnen maar ik zie die vis nu en dan door een opening zwemmen waarvan ik denk "Niet doen manneke, pas toch op!!" maar hij lijkt er geen last van te hebben.

Gisteren zwom hij bijvoorbeeld ineens in een gat (waarvan ik me niet bewust was) onder het hout dus ik was aan het wachten tot hij in achteruit moest schakelen om zich te redden. Maar tot mijn verbazing verdween hij volledig onder het hout en kwam hij 5 cm verder tussen het hout en een lavasteen weer boven, compleet zen... :eek:

Ik zag ook al dat hij zich tussen het glas en een steen dubbel plooide om noodgedwongen terug te keren: zero F*s were given....

Hij zit natuurlijk wel alleen dus wordt niet opgejaagd of opgeschrikt, misschien maakt dat ook wat verschil.
 
Mja, ik snap je punt maar het hangt misschien wat af van de totale hoeveelheid stenen.
Ik maak me al zorgen om het hout dat ik erin heb :D
Maar inderdaad, net wat jij zegt, hij zwemt er tussen- en onderdoor, dan houd ik mijn adem in en komt hij ongeschonden weer aan de andere kant.
Aanvankelijk was ik ook wat bezorgd voor zijn vinnen maar ik zie die vis nu en dan door een opening zwemmen waarvan ik denk "Niet doen manneke, pas toch op!!" maar hij lijkt er geen last van te hebben.
Misschien heb jij wel een heel verstandige Betta hahaha

Hij zit natuurlijk wel alleen dus wordt niet opgejaagd of opgeschrikt, misschien maakt dat ook wat verschil.
Hier zullen als medebewoners alleen de Corydoras panda er zijn, dus ook veel rust in het bakje.

Ik moet nog even nadenken over de lavastenen, lijkt me wel erg mooi om te zien maar op de een of andere manier voelt het niet goed. Morgen komen als het goed is de planten, eerst maar eens kijken hoe het er dan uit ziet. Liever maak ik een rimboe met planten dan dat hij zich kan bezeren aan stenen. Misschien heb ik wel een hele lompe Betta.
Hij is trouwens heel actief en constant op verkenning uit. Wat zal hij de planten gaan waarderen!

Ik probeerde een foto te vinden van jouw Betta bakje maar kan het niet vinden. Fotootje? Eventueel in mijn topic (ter inspiratie haha mag dat altijd).
 
Ik probeerde een foto te vinden van jouw Betta bakje maar kan het niet vinden. Fotootje?

Ik heb eigenlijk geen foto van de bak zelf, staat naast mijn laptop en een andere bak dus veel weerspiegelingen meestal waardoor ik weinig (tot geen) foto's van de bak maak.
Ik zal er eens mee aan de slag moeten... :rolleyes:

Een foto van de betta zelf staat wel al op het forum:

https://www.aquaforum.nl/threads/fotos-van-je-betta-s.23794/page-53#post-1955120
 
Een hele mooie vis, succes.
Dankjewel Ton

Ik heb eigenlijk geen foto van de bak zelf, staat naast mijn laptop en een andere bak dus veel weerspiegelingen meestal waardoor ik weinig (tot geen) foto's van de bak maak.
Ik zal er eens mee aan de slag moeten... :rolleyes:

Een foto van de betta zelf staat wel al op het forum:

https://www.aquaforum.nl/threads/fotos-van-je-betta-s.23794/page-53#post-1955120
Toch ook een heel bijzondere Betta! Crowntails vind ik prachtig en de jouwe heeft een hele mooie kleurcombinatie.

Maar... ik vind wel dat het tijd wordt dat je dat bakkie eens fotografeert :D
 
Super leuk om te lezen en wat een mooi verhaal over je betta Honeybadger! Heel herkenbaar ook, dat de ene meteen ‘contact zoekt’ en een ander niet. Had ik met mijn Sjaak ook, die kon niet meer in de winkel blijven.

Ben heel benieuwd hoe het er straks uitziet met plantjes Nicole!! Wat betreft angst voor beschadigingen: mijn bak zit vol hout met allerlei uitsteeksels en in mijn vorige bak had ik ook steen, weliswaar lavasteen, en Sjaak wriemelt overal in en tussen. Soms heeft hij een beschadiging aan een vin of schub daardoor, maar dat is altijd zo weer heel. En die van mij zoekt regelmatig de stroming op.
 
Super leuk om te lezen en wat een mooi verhaal over je betta Honeybadger! Heel herkenbaar ook, dat de ene meteen ‘contact zoekt’ en een ander niet. Had ik met mijn Sjaak ook, die kon niet meer in de winkel blijven.

Ben heel benieuwd hoe het er straks uitziet met plantjes Nicole!! Wat betreft angst voor beschadigingen: mijn bak zit vol hout met allerlei uitsteeksels en in mijn vorige bak had ik ook steen, weliswaar lavasteen, en Sjaak wriemelt overal in en tussen. Soms heeft hij een beschadiging aan een vin of schub daardoor, maar dat is altijd zo weer heel. En die van mij zoekt regelmatig de stroming op.
Ik ga morgen proberen alle planten erin te zetten en dan ook nog 's avonds een totaaltje te maken, als dat niet lukt wordt het de dag erna.
Ik ben ook wel erg benieuwd, hoop dat het mooi groen gaat worden.

Tot nu toe geen last van alg, hoop toch zo zeer dat al die Anubias niet verdwijnen onder een bruine laag!
 
Prachtige vis Nicole en mooi op de foto gezet!
 
Dankjewel John, en dat zelfs overdag haha. Telefoon tegen het glas aanhouden helpt :)

Morgen komen hopelijk de plantjes en dan volgt een totaaltje en Sjorske in het groen.
 
Erg bijzondere betta zeg... mooie kleurstelling!
 
Sneak peak...

Wat komt er nog in:

Voor de filterinlaat en verwarming komt Vallisneria asiatica
Voor het linker stuk hout, oplopend naar achteren komt E. parva
Links voor de varen komt E. wendtii bruin
En dan heb ik ook nog een HN die een mooi plekje gaat krijgen en een mosje, twee mosjes eigenlijk maar daar heb ik denk ik geen plaats mee voor ;)

Definief totaaltje zal wel morgen worden. Het rechter stuk hout gaat nog meer naar rechts maar het blijft drijven. Zit vastgeklemd onder het andere stuk hout ;)

En de Betta gaat helemaal los!

sneakpeak.jpg
 
Heel mooi Nicole! Sjorske is al druk om alles te onderzoeken dus :)
 
Heel mooi Nicole! Sjorske is al druk om alles te onderzoeken dus :)
Ja hij vindt het heerlijk en is niks niet bang. Als ik de parva plant hangt hij er meteen onder :)
 
Lijkt wel een schilderij, mooi zeg !
 
Ben klaaaaar...

Dat wil zeggen, één van de Anubias komt bijna los maar als ik dat stuk hout eruit haal dan komt gegarandeerd de Vallisneria los. Potverdikkie, soms maar wortels van een paar mm of tekort om er een keramisch pijpje aan vast te maken. Fingers crossed.

en het is groen zeg. Niet zo heel erg groen :D maar toch een beetje LOL

Nou ja klaar... heb nog wel wat in gedachten maar dat komt later wel.
 
Ik weet niet wat ik mooier vond, het eerste plaatje of dit wat bijna af is. Zal jullie besparen wat ik nog wil veranderen.

Toch nu al maar even een fotootje, sorry alleen de Betta is een beetje zichtbaar, de rest zit verstopt. Sjorske heeft de tijd van zijn leven, hij zwemt en zwemt... duikt overal tussendoor en kijkt om zich heen.
Ja en daar doe je het toch voor.

Nog één opmerking. De Echinodoris parva, die kreeg ik bijna niet gescheurd, vandaar de wat grote plukken die geplant zijn. Met scheuren beschadigde ik zowel wortels als blaadjes heel erg.
Denk dat ik deze trouwens nog anders ga neerzetten. Kweet niet, maar zoals altijd blijf je wat veranderen.

Het rechter stuk hout is nu naar beneden gehouden met een zak grote zwarte kiezels. Achter de varen staat nog een HN.
De Val aan de rechterkant gaat weg.

Home80.jpg
 
Tja,best leuk gedaan zo hoor...
Geintje,ziet er top uit Nicole!
 
Tja,best leuk gedaan zo hoor...
Geintje,ziet er top uit Nicole!
Moet er zelf erg aan wennen. Komt ook omdat de Echino's nog moeten gaan groeien, ziet er zo euh... weet ik niet... uit.

Laat maar een allemaal groeien, klei kneden blijven we toch :D

Morgen even overal voeding aan de wortels bij steken. Had ik vandaag geen fut meer voor.
 
Zal nog mooier worden als het gaat groeien idd maar vind het knap gedaan want heb zelf nog geen geduld om een plukje mos op een steen te lijmen bv.
 
Zal nog mooier worden als het gaat groeien idd maar vind het knap gedaan want heb zelf nog geen geduld om een plukje mos op een steen te lijmen bv.
Ja het moet inderdaad groeien, dan wordt het minder stijfjes.

Dit was een pokkenwerk John, van twee tot 6.30 bezig geweest met opbinden, lijmen, planten, toen ging het rechter stuk hout weer drijven. Alles weer los... Nah je kent het vast wel.
 
Hij is leuk :) Vind je bakje zeer geslaagd!
 
Zeer mooi geworden!
Knap gedaan. :thumbs:
en het is groen zeg. Niet zo heel erg groen :D maar toch een beetje LOL

Hah! Dat het groen is dat mag gezegd worden, ja!
Maar het zijn allemaal vrij langzame planten dus een goeie zet om direct veel plantenmassa in de bak te zetten. Je zou niet zeggen dat de bak nog maar zo kort draait alleszins!
Het ziet er super uit en ik vind dat je betta zeer mooi uitkomt tussen al dat groen.
Als ik hem zo bezig zie denk ik dat hij niet graag zou terugkeren naar zijn bokaalbestaan!
Hij lijkt me best actief, zelfs met zijn lange vinnen. Mooie speeltuin heeft hij!

Nog één opmerking. De Echinodoris parva, die kreeg ik bijna niet gescheurd, vandaar de wat grote plukken die geplant zijn. Met scheuren beschadigde ik zowel wortels als blaadjes heel erg.

't Is Cryptocoryne parva ;)
Ze zijn inderdaad niet makkelijk te delen. Planten in kleinere stukjes bevordert echter wel de groei maar hoe dan ook blijft het een zeeeeeeer trage groeier.
Het duurt ook meestal even voor ze beginnen groeien na introductie in je bak dus bereid je maar voor op geduld, en dan nog een beetje geduld.
Met een scherp mesje lukt het verdelen eigenlijk nog het best, dan kan je vrij precies werken.
Maar ik vind ze nu best mooi staan eigenlijk.
 
Sommige planten mogen idd nog wel wat gaan groeien maar de verhouding van het mooie hout en planten is schitterend gedaan.
 
Heel mooi geworden, Nicole! Lekker groen!
 
Dankjewel weer allemaal :)

Hah! Dat het groen is dat mag gezegd worden, ja!
Maar het zijn allemaal vrij langzame planten dus een goeie zet om direct veel plantenmassa in de bak te zetten. Je zou niet zeggen dat de bak nog maar zo kort draait alleszins!
Het ziet er super uit en ik vind dat je betta zeer mooi uitkomt tussen al dat groen.
Als ik hem zo bezig zie denk ik dat hij niet graag zou terugkeren naar zijn bokaalbestaan!
Hij lijkt me best actief, zelfs met zijn lange vinnen. Mooie speeltuin heeft hij!
Ja inderdaad allemaal trage groeiers. Ik heb de nana paxing ook in de Home staan en zie hem daar letterlijk niets doen! Zo traag. De barteri daarentegen gooit het ene na het andere blad en groeit relatief snel.

Ja, het is inderdaad een mooie speeltuin voor de Betta. Hij zat bij verkoop overigens in zo'n plastic bakje van een 'betta center'. Kuch!

t Is Cryptocoryne parva ;)
Ze zijn inderdaad niet makkelijk te delen. Planten in kleinere stukjes bevordert echter wel de groei maar hoe dan ook blijft het een zeeeeeeer trage groeier.
Het duurt ook meestal even voor ze beginnen groeien na introductie in je bak dus bereid je maar voor op geduld, en dan nog een beetje geduld.
Met een scherp mesje lukt het verdelen eigenlijk nog het best, dan kan je vrij precies werken.
Maar ik vind ze nu best mooi staan eigenlijk.
Hoe ik nou bij Echinodoris kom? Heb ze immers zelf besteld LOL
Denk dat ik vreselijk gaar was gisteravond. De wendtii is ook Crypto... vergeef me mijn fouten ;)

Dat de parva zeer moeilijjk te delen is kwam ik achter ja, jeetje. Ze kunnen mooier staan maar ik blijf er nu vanaf. Ik wist niet dat het zulke trage groeiers waren, ik heb ooit een wendtii gehad in dit bak en dat groeide letterlijk de bak uit.

Bedankt voor je mooie woorden.
 
Terug
Bovenaan