Home25 van Harry1


Harry1 zei:
Ik ben langzaam de verlichtingsduur aan het opvoeren. Elke week een uur langer. Ik zit nu op 7 uur.
Alleen CO2 voeg ik toe, geen anderen voeding tot zo ver.

Je licht is beperkt dus dat zal de vraag wel beperken denk ik zelf.
Tekorten zie je snel genoeg denk ik ;).
 
Een danio is al dood.
Balen, hij lag op de grond. Er uit gesprongen ondanks dat ik een dekruit gebruik!
Er zit een kier van nog geen cm. breed.

Voor de rest gaat alles prima. Vissen zijn levendig en eten goed.
 
Jammer van dat visje Harry. Kun je zien waar ze toe in staat zijn nog zeg.
Die ruimte is zeker beperkt dus het was wel een artiest zeg.
 
Hier een paar picca's van de Colisa chuna:

20189113893_a77cd6f57d_b.png
Colisa chuna male by Harry Kramer, on Flickr


20783815286_197d4c1112_b.png
Colisa chuna female by Harry Kramer, on Flickr
 
Mooi stelletje Harry. Ik heb sinds kort een koppel in een 60cm met 10 Brigittea s.
Ze bouwen dagelijks het oppervlak vol schuimnesten, maar de eitjes zijn er jammer genoeg nog niet geweest. De man is super actief zie ik steeds.
 
Ja hier hetzelfde.
Dan wordt ie ook agressief en jaagt alles weg. Ik heb wel eens een jonkie gezien, maar zo weer weg natuurlijk. Daar zorgen mijn Chinese Danio's 'gold' wel voor. :D
 
Gaat tot op heden prima hier. Ook als ze een nestje hebben. De juiste inrichting + medebewoners maakt waarschijnlijk veel goed.
 
Home 25 van Harry1

[video]RNJS0bLAvc0[/video]


Zoals je ziet een stuk minder planten inmiddels.
De verlichting is toch niet toereikend voor veel planten.
Ik heb de keus nu beperkt tot soorten die met erg weinig licht toekunnen. CO2 heb ik er uit gegooid. Dat is hier ook absoluut niet nodig.
In deze opzet draait alles goed.
 
Re: Home 25 van Harry1

mooiw foto van de otto. ik vind die kap over de bak wel mooi. is eens wat anders.
 
Re: Home 25 van Harry1

Leuk dat je weer een aquarium hebt! Mocht je toch groter willen dan heb ik nog wel iets voor je :)
 
Re: Home 25 van Harry1

Ja hoewel ik nu de Dennerle scapingtank ook wel erg mooi vind! :)
 
Re: Home 25 van Harry1

@Joost1980: Bedoel je jouw monsterrivier? :D

@Memmo: Je hebt er oog voor! Inderdaad zwemmen er een koppeltje kleine Pelvicachromis matidi wv. in. De bedoeling is ze te laten groeien en ermee te kweken uiteindelijk. :)
 
Aha, had moeten weten gezien je avatar.
Zijn wel hele mooie die je niet vaak tegenkomt.

Ik kan er ook niks aan doen maar ben eenmaal liefhebber van cichliden en die ontgaan mij niet zo snel, hoe klein ze ook zijn. :D
 
Ik ben ook een cichlidenman hoor.
Een vis kan nog zo mooi zijn, als het gedrag niet interessant is, raak je er toch snel op uitgekeken. En cichliden blijven me boeien. :)

Trouwens pas nog in Apeldoorn geweest bij Flip Kluin.
Jammer genoeg niet meer de winkel van vroeger. Het is geen verkeerde winkel hoor, maar meer voor het standaard spul zeg maar..
 
Dus je was weer even back home.

Meeste dierenspeciaalzaken zijn van Discus waaronder Flip Kluin en ze verkopen allemaal hetzelfde.
Voor speciaal spul moet ik echt buiten Apeldoorn zoeken.
Gelukkig is Amersfoort en Woudenberg niet ver.
 
Nee inderdaad.
Nasuta in Doetinchem heeft ook nog eel eens wat leuks zwemmen. Wat zit er in Amersfoort? Is dat Utaka? Vkc is ook top hoor. Goed volk.
 
Wel een beetje teveel off topic maar Utaka zit in Amersfoort ja.
Ga ook meestal naar Vkc, daar heb ik mijn Vieja�s en Rocio�s gehaald.

Als je weinig licht hebt wil ik je Anubia aanraden.
Ik heb nu de ervaring dat deze planten veel beter doen bij weinig licht.
 
Ik heb 1 Anubias nana er in zitten. Het groeit langzaam, maar het gaat.
 
Dank je wel! :D

Net bakkie weer even gedaan.
De planten krijgen er weer zin in, dus even wat plantenvoeding er in gedaan om het een boost te geven. Het sterrenkruid heeft ook weer mooie toppen.

Heel vreemd, eerst had ik wat last van alle soorten alg. Toen een tijdje om de dag 50% ververst en nu is de alg weg en zien de planten er weer stralend uit. Net of e.e.a. even gereset moest worden.
 
Ik ververs nu op zaterdag 50% en voeg daarbij 1,5 ml. Profito toe. halverwege de week ververs ik 25%. Zo blijft het bakje mooi fris. Ik heb ook een kweeksetje besteld voor Artemia. Eens kijken hoe dat gaat.
 

Terug
Bovenaan