Wat is er nieuw

honinggoerami en Beta Splendens (kempvis) samen

• Onderwerp starter Onderwerp starter EliseLukas
  • Startdatum Startdatum
E

EliseLukas

Guest
Ik ben zo gefascineerd door de beta splendens en zijn prachtige uiterlijk dat ik altijd sta te kwijlen bij de ruiten. Maar ik dacht dat je deze vissen niet samen kon houden. Ik heb een honinggoerami man en wilde een honinggoerami vrouw kopen. Ik heb de goudkleurige (geel). De winkel had geen vrouwjte voor me. Ik stond naar de beta te kijken en hij zei dat die er ook heus wel bij kan. En ik zei nog: nee toch? Die kunnen toch ook niet bij guppen? 'Jawel hoor! Ze vallen alleen hun eigen soort aan'. Ik dacht nog, wat een mafkees zeg. Honinggoeramis hebben geen mooie vinnen. Dat klopt. Ik bracht er tegenin dat goeramis toch territorium vissen zijn (ik weet het eigenlijk niet). En hij keek of hij water zag branden. Affijn. Ik opgetogen met mijn mooie kempvis naar huis. Nu zit hij in de bak en gaat alleen maar mijn lieve honginggoerami achterna.... Help! Wat moet ik nu doen?! Gaat dit nog over? Ik baal ontzettend dat ik er alsnog ingetuind ben. Ik had een goede indruk van deze winkel, maar helaas... volgens mij hebben ze me een oor aangenaaid. Die 3,50 kunnen me niet zoveel schelen maar ik ga toch echt geen vis door de wc spoelen en ik zit er nu maar mooi mee. Ik heb wel een vaas staan, maar ik ben ZO tegen de jampotkempvissen. En dan ook nog zonder verwarming. Ik zit echt met mijn handen in het haar.

Terug brengen naar je lfs. Waarom kijk je niet eerst voordat je iets koop? als je zelf al twijfelt en de verkoper blijft maar drammen dat het wel kan kijk dan eerst even op internet.
iedereen heeft tegenwoordig wel een smartphone dus dat lijkt me geen probleem.

Als je geluk hebt nemen ze hem gewoon terug.

Ik zou het visje terug naar de winkel brengen en zeggen dat je verkeerd ge�nformeerd bent. Ze zijn verplicht om de vis terug te nemen.

Hoi Kevin. Ja, ik weet heel goed dat het niet kan. Echt megairritant zeg... Ik heb hem nu in een maatbeker zitten die in de bak hangt. Ik dacht: die vent zal het wel beter weten.

"Iedereen heeft tegenwoordig wel een smartphone'Ik heb helemaal geen smartphone. Ik ben helemaal niet zo van de telefoons en had hem niet eens bij me (maar kan uberhaupt alleen maar bellen en smsen ermee). Ik neem alleen mijn telefoon mee als ik met mijn paard de duinen in ga omdat ik dan iemand wil kunnen bellen als ik eraf val.

Ik baal zo dat ik me heb laten overhalen door die verkoper terwijl ik weet dat het niet kan. Mijn honinggoerami is ontzettend geschrokken. Ik koop daar dus echt nooit meer wat.

Ze nemen hem terug want dat had ik afgesproken. Hij zei alleen dat het wel goed zou gaan dus dat het niet zou gebeuren 😉.

Nou, dan zal ik hem vanmiddag maar terugbrengen.

Ik heb ook wel Colisa chuna en Betta's succes vol samen gehouden (in een 80cm bak) en zelfs ook met sluierguppen (in een flinke bak). Of het kan hangt heel erg van het karakter van de vis af.

Als ik verkoper was dan zou ik dat ook zeggen en dan hangt het van de klant af of die het risico neemt.

Maar kan het dan zijn dat ze even moeten wennen? Want voor mijn gevoel ging mijn honinggoerami dit niet zo lang volhouden en wilde ik er meteen wat aan doen. Hij hangt nu ook dicht bij de bodem, maar dat doet hij meestal als het nog donker is (mijn lamp is nog niet aan)dus ik weet niet zeker of het van de schrik is.

Licht aan, even voeren (hebben ze beiden wat afleiding) en dan even kijken wat er gaat gebeuren).

Ahhh heb hem al teruggebracht. Die vent van de winkel zei dat ik ze even de tijd had moeten geven en dat hij hem heus niet had afgemaakt. Ik dacht echt dat mijn honinggoerami binnen 2 uur dood zou zijn, maar er was niet zoveel gebeurd zei hij. Misschien moet ik het maar alleen bij dit honinggoerami-mannetje houden en wachten tot hij overleden is voordat ik weer het beta splendens avontuur aanga. Ik heb verder alleen neons, daar deed hij niks mee.

Mijn dochter heeft ook betta's samen met colisa's en ook daar gaat het goed, eigenlijk kijken ze nog niet eens naar elkaar. Ook de sluierstaart guppen hebben beslist geen last van de betta man nog van de betta vrouwtjes. Maar het is net wat Botia zegt, de een reageert soms weer anders dan de ander. maar over het algemeen genomen gaat het goed en laten ze elkaar met rust.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan