Hoi allemaal, hierbij eerst het lijstje af voor een zo goed mogelijk beeld. Ik heb namelijk een probleem met mijn honinggourami.
- Wat is je bakmaat ? 80x40x40
- Hoelang draait de bak ? 4 jaar
- Wat zijn je waterwaarden en waar is mee gemeten ? Niet gemeten, doe ik morgenochtend. Maar vis zit nu in quarantaine bak met vers water.
- Welke filter gebruik je en hoeveel debiet geeft deze. Eheim, potfilter
- Om de hoeveel tijd ververs je water en welke hoeveelheid is dit dan? elke week 25%
- Om welke vis(sen) gaat het ? Nieuwe honinggourami, zet er net 2 week in.
- Wat zijn de medebewoners ? 14 vuurneons, 1 borstelneus, 6 japonicagarnalen, en 1 andere honinggourami.
- Heb je iets veranderd aan het aquarium de laaste tijd ? niets sinds 2 weken geleden toen ik de honinggroramie's toevoegde. Daarvoor al geen jaar of wat veranderd.
- Wat is het ziektebeeld ? (beschrijf het zo precies mogelijk) Soort gat in de buik, wordt steeds erger. Er lijken ook kleine rode/ witte draadjes ofzo uit te komen? misschien ankerworm of gewoon een bacteriële infectie? Het gaat om de plek aan de voorkant aan de onderkant, net voor de buikvin.
- Wat heb je al gedaan om het te verhelpen ? (evt medicijngebruik etc). Vis zit nu sinds vrijdag (dus op moment van schrijven 5 dagen) in aparte 50 liter bak met verwarming, vers water, beluchting en dekruit met een bactopur direct kuur. Tot op heden lijkt het niet beter te worden.
- Hoelang heeft / hebben de vis(sen) het al ? 2 week.
- Heb je de vis(sen) al lang ? of betreft het een nieuwe vis ? nieuw.
- Heb je een foto van de symptomen? Altijd.