Wat is er nieuw

Honinggourami gat op borst?

XBlubX

Well-known member
Lid geworden
19 december 2013
Hoi allemaal, hierbij eerst het lijstje af voor een zo goed mogelijk beeld. Ik heb namelijk een probleem met mijn honinggourami.
  • Wat is je bakmaat ? 80x40x40
  • Hoelang draait de bak ? 4 jaar
  • Wat zijn je waterwaarden en waar is mee gemeten ? Niet gemeten, doe ik morgenochtend. Maar vis zit nu in quarantaine bak met vers water.
  • Welke filter gebruik je en hoeveel debiet geeft deze. Eheim, potfilter
  • Om de hoeveel tijd ververs je water en welke hoeveelheid is dit dan? elke week 25%
  • Om welke vis(sen) gaat het ? Nieuwe honinggourami, zet er net 2 week in.
  • Wat zijn de medebewoners ? 14 vuurneons, 1 borstelneus, 6 japonicagarnalen, en 1 andere honinggourami.
  • Heb je iets veranderd aan het aquarium de laaste tijd ? niets sinds 2 weken geleden toen ik de honinggroramie's toevoegde. Daarvoor al geen jaar of wat veranderd.
  • Wat is het ziektebeeld ? (beschrijf het zo precies mogelijk) Soort gat in de buik, wordt steeds erger. Er lijken ook kleine rode/ witte draadjes ofzo uit te komen? misschien ankerworm of gewoon een bacteriële infectie? Het gaat om de plek aan de voorkant aan de onderkant, net voor de buikvin.
  • Wat heb je al gedaan om het te verhelpen ? (evt medicijngebruik etc). Vis zit nu sinds vrijdag (dus op moment van schrijven 5 dagen) in aparte 50 liter bak met verwarming, vers water, beluchting en dekruit met een bactopur direct kuur. Tot op heden lijkt het niet beter te worden.
  • Hoelang heeft / hebben de vis(sen) het al ? 2 week.
  • Heb je de vis(sen) al lang ? of betreft het een nieuwe vis ? nieuw.
  • Heb je een foto van de symptomen? Altijd.
Dus uiteindelijk vraag, wat denken jullie? Nog mijn bacopur doorzetten? wormenkuur beginnen? andere geniale ideeën?
20220329_221449.jpg

20220329_221351.jpg

20220328_094202.jpg

Ik kan het op de foto niet goed zien, maar dat is een plek waar parasieten zich graag nestelen. Niets in de gaatje te zien friemelen oid?

Wauw dat lijkt er inderdaad enorm veel op! Dat rode zie ik pas sinds vandaag vandaar dat ik hier wilde raadplegen, maar dan moet ik even kijken hoe ik het ga behandelen en mijn hoofdbak moet dan ook mee behandeld worden. Want die foto is ook super scherp en dat krijg ik niet voor elkaar met een mobiel haha. Super dat je zo snel hebt gereageerd!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan