H
huipie89
Guest
Hierbij wil ik graag me bakje met jullie delen 🙂
het bakje draait pas net en daardoor is het nog een beetje een kaal gezicht maar dat gaat goed komen, de planten groeien hard en de valisneria is al lekker aan het doorwortelen.
Tot nu toe zitten er 5 vuurtjes in en 4 Crystal Reds, waarvan 1 vrouwtje zwanger is. Ik probeer haar op de foto te krijgen maar ze komt niet graag voorin de bak.
Denk dat ze nog een beetje moeten acclimatiseren.
De bak zelf is een Tetra Aquaart 60. Deze is voorzien van een SF 50 welke 100 l/h kan draaien, dat doet ie alleen nu niet omdat ik de stroming behoorlijk hard vond gaan.(hier moet ik nog wat op verzinnen)
Verder is de temp 24 graden, zit er een PH verlagende bodem in met daaroverheen zwartje kiezeltjes van 1 mm in.
(de garnalen vinden deze trouwens heerlijk)
Er zit nu 1 wit borstelneusje in (ik werd er al op geattendeerd dat deze best groot werd, verkeerd voorgelicht door de winkel) Als deze groter wordt gaat ie of weg of moet er een groter aquarium komen.(vervelend hoor
)
De bedoeling is dat er in ieder geval nog een groter stuk kienhout komt en dat het javamos nog wat gaat groeien.
Tevens wil ik nog iets van een wat groter bladige plant (groen of rood)
Weggewerkt in de kast, het plankje boven het aquarium kun je omhoog klappen
het bakje draait pas net en daardoor is het nog een beetje een kaal gezicht maar dat gaat goed komen, de planten groeien hard en de valisneria is al lekker aan het doorwortelen.
Tot nu toe zitten er 5 vuurtjes in en 4 Crystal Reds, waarvan 1 vrouwtje zwanger is. Ik probeer haar op de foto te krijgen maar ze komt niet graag voorin de bak.
Denk dat ze nog een beetje moeten acclimatiseren.
De bak zelf is een Tetra Aquaart 60. Deze is voorzien van een SF 50 welke 100 l/h kan draaien, dat doet ie alleen nu niet omdat ik de stroming behoorlijk hard vond gaan.(hier moet ik nog wat op verzinnen)
Verder is de temp 24 graden, zit er een PH verlagende bodem in met daaroverheen zwartje kiezeltjes van 1 mm in.
(de garnalen vinden deze trouwens heerlijk)
Er zit nu 1 wit borstelneusje in (ik werd er al op geattendeerd dat deze best groot werd, verkeerd voorgelicht door de winkel) Als deze groter wordt gaat ie of weg of moet er een groter aquarium komen.(vervelend hoor
De bedoeling is dat er in ieder geval nog een groter stuk kienhout komt en dat het javamos nog wat gaat groeien.
Tevens wil ik nog iets van een wat groter bladige plant (groen of rood)
Weggewerkt in de kast, het plankje boven het aquarium kun je omhoog klappen

: ... -aristata/
Nu dus deze gekocht, weet niet goed wat ik er van moet vinden. Volgens mij is hij aan de bult op ze kop te zien redelijk doorgefokt maar het kleur aandeel rood is wel mooi en de tekeningen lopen ook mooi door.
Hierop maar is wat Fosfaat gekocht, het lijkt wel te helpen maar het is nog ff afwachten. Tevens een nieuw plantenbestand gekocht een tweetal weken geleden. Het groeit aardig goed, behalve de Anubias, deze valt uit.
, ik hoop dat het inderdaad een lintworm was want dan lopen de andere vissen in ieder geval geen gevaar.