Even hypothetisch, zou nitraat etc doseren voordelen bieden in mijn situatie voor de planten? Even de garnalen buiten beschouwing latend.....
Eerst wat vragen:
-ververs je met osmose+mineralen of met osmose+kraanwater of met 100% kraanwater?
-gebruik je een 'shrimpsoil' of een 'plantsoil' eigenlijk?
-merk je problemen bij de planten?
Maar sowieso: je hebt niet de meest veeleisende planten op het eerste zicht. Enkel de ludwigia zal misschien wat sukkelen na een tijdje door voedingstekort, maar de anubias, varens en mosjes hebben niet veel nodig.
Plus: afhankelijk van het gebruikte water heb je misschien al iets van nitraat (mss zelfs fosfaat) in de bak?
Je zou het water eens kunnen testen op NO3, PO4 en als die echt nul zijn is toevoegen een optie maar ook steeds een risico icm je CRS...
Dus ik zou proberen om vooral naar de plantengroei te kijken en me daarop baseren.
Je kan desnoods altijd wat poeders kopen en een zeer lichte oplossing maken op basis van een nutrient calculator. Dan kan je eventueel nu en dan een beetje voeding doseren op veilige manier.
Maar nogmaals:
Misschien is het niet noodzakelijk, je planten hebben niet zoveel voeding nodig. Geef niet teveel licht en probeer naar de groei te kijken. Icm je garnalen is voorzichtigheid geboden dus doseer je beter gebaseerd op noodzaak ipv lukraak te gaan overdoseren (=EI).