Hulp gevraagd bij een lekkage


Lol Bertus eindelijk denken we hetzelfde haha
 
ja die had ik al gezien.
Dat is ook nog een optie als ik de ringen niet kan vinden
 
Ga eens na, wat je gedaan hebt. Daar zit de oplossing.
 
ja die had ik al gezien.
Dat is ook nog een optie als ik de ringen niet kan vinden
Wat wil je dan van ons? Wij geven je aan wat je zou kunnen doen. De rest is aan jou nu denk ik.
 
Nou mijn beginvraag was, waar ik moest zoeken.
Er waren meerdere opties en ik had gehoopt dat iemand ditzelfde herkende en wist waar ik zo snel heen moest.
 
Er werd een aantal keren aangegeven dat je als eerst de o ringen kan doen. Voor 6 euro excl. Verz. Heb je alle ringen die je nodig hebt voor jouw filter.

Probeer dat eerst.
 
Maar worst case scenario koop je een nieuwe filter/pomp.
 
Er werd een aantal keren aangegeven dat je als eerst de o ringen kan doen. Voor 6 euro excl. Verz. Heb je alle ringen die je nodig hebt voor jouw filter.

Probeer dat eerst.


Ancistruz, waar haal ik die vandaan dan? Want dat is mijn begin vraag.
Ik heb dat filmpje laten zien van youtube, maar ik kan de passende o ringen niet vinden.
De ringen op de site van van dijk.. Die schijnen niet te passen, want ik heb met hen contact gehad.
 
Nou mijn beginvraag was, waar ik moest zoeken.
Er waren meerdere opties en ik had gehoopt dat iemand ditzelfde herkende en wist waar ik zo snel heen moest.

Ik kreeg lekkage in mijn reactor, na een avondje in en uitbouwen was deze verholpen, maar sindsdien heb ik een nog grotere lekkage in mijn pomp.
Wat is dan de oorzaak? beetje spanning op gezet, wat korter geworden, dat het in gedrukt word. Denk eens aan Mc Gyverr. wat zou die doen?
 
Kijk eens op amazon.

Of waar had je die filter vandaan?
 
Ja, Bertus je hebt daarin wel gelijk. Alleen verdenk ik de pomp in die zin meer van slijtage. Ik denk dat ie al wel een jaar of 5 oud is. Vandaar dat ik het zoek in het vervangen van de rubbers.

Filter was een 2e hands :D
 
Tja, zeg dat dan gelijk in het begin.
Het syteem is gewoon waardeloos.
Dus nu sta je paar dagen zonder filter.
 
Tied voor uhn nieuwe min jong
 
nieuwe rubbers. ja. en ringen.
 
nee.. ik heb wel 2 filters op de bak draaien. Dus mijn kleine pomp loopt nog wel.
Amazon kan ik ook geen setje vinden
 
Ja, iets met budget.... super pompen die van jbl en eheim..
 
274353

Jebao reserveonderdeel: ventiel-seal aquariumfilter model 304
• Reserveonderdeel: ventiel
• Jebao Aquarium External Canister Filter 304

Kan dit het probleem zijn
 
ja ik ben eigenlijk naar die onderdelen opzoek.
 
Nog even terug komend op mijn lekkende pomp probleem.
Door jullie werd van Dijk Cichlids aangedragen als adres waar ik terecht kon.
Zelf had ik deze site ook al gevonden en met hen was ik ook al enige tijd in contact.

Ik was puur en alleen op zoek naar nieuwe afdichtrubbers. Na jullie advies + een lange mail wisseling tussen mij en Van Dijk.
Heeft Van Dijk een setje rubbers kunnen vinden en heeft deze kosteloos naar me opgestuurd.
Geweldige en vriendelijke service!
Rubbers zijn binnen gekomen. Met 5 minuten geinstalleerd - Met 5 minuten mijn pomp weer aan de praat. Zonder lekkage!

Van Dijk Cichlids - hartelijk bedankt voor deze goede service.
Een aanrader.

Groet
 
Zoek en gij zult vinden. :D:D of , wij zoeken.
 
Top man !
 

Terug
Bovenaan