Hulp gevraagd bij Programmable Led Time Controller.

Pled2 kan weg.

Open pled maar.
 
Ik ben een beetje moe nu. We gaan morgen weer verder. Is dat goed?
 
even alles op regel
1 download het proggama pled en Schema voorbeelden van http://www.hvpaqua.nl/c-2591544/handleidingen-schema-s/
pak het programma pled uit met winrar.
open pled.exe dit installeert het programma pled en plaatst een icoon op het bureaublad.
nu even opletten je hebt net ook Schema voorbeelden binnen gehaald.
deze met winrar uitpakken naar de locatie van pled meestal C:\Program Files\PLed\PLed.exe.
dan via https://www.aquaria-shop.nl/Download-pagina.html de schema's downloaden bv Amazonas Tahiland sun Discus Cichliden
deze opslaan in de locatie van pled meestal C:\Program Files\PLed\PLed.exe.
gedaan mooi gaan we beginnen.
start nu het programma pled via icoon op het bureaublad
krijg je dit.
upload_2017-7-16_0-19-58.png


dan via package F open deze selecteren HVPaqua.pmf open krijg je dit.
upload_2017-7-16_0-23-24.png


nu via Mode M Input L het schema selecteren
upload_2017-7-16_0-25-49.png
.

dan krijg je dit
upload_2017-7-16_0-28-3.png

van uit hier kun je het programma aanpassen.
wel als je het programma hebt aangepast opslaan naar de pc anders is al je werk verloren.
tevreden tc420 aansluiten en programma naar de tc420 zetten via Control C Download.
let wel programma wel ook bewaren op de pc is niet van de controller meer te halen.

let wel dit is slechts ter ondersteuning geschreven en in Windows10 aangemaakt
kan best zijn dat dit in andere Windows versies niet werkt of anders
bij mij werkt het nu naar behoren
 
Ik dacht dat als ik wakker zou worden dat het wel al zou werken:stars:
 
Wat doen jullie moeilijk. Waarom gebruiken jullie niet een tool zoals Teamviewer om de pc over te nemen. Lijkt mij voor beide partijen een stuk makkelijker.
 
Wat doen jullie moeilijk. Waarom gebruiken jullie niet een tool zoals Teamviewer om de pc over te nemen. Lijkt mij voor beide partijen een stuk makkelijker.

Dat heb je. Als iemand niet heel handig is met een pc, dan wordt hulp op afstand wat lastiger.
Dus dat geeft extra problemen waar je niet aan denkt.

Maar zoals je vaker ziet.

De beste stuurlui staan op de bekende plaats.

Ik zou zeggen. Doe je best!

Maar ondertussen zijn Ton en ondergetekende wel er wel mee bezig!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer alleen maar mee te denken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat heb je. Als iemand niet heel handig is met een pc, dan wordt hulp op afstand wat lastiger.
Dus dat geeft extra problemen waar je niet aan denkt.

Maar zoals je vaker ziet.

De beste stuurlui staan op de bekende plaats.

Ik zou zeggen. Doe je best!

Maar ondertussen zijn Ton en ondergetekende wel er wel mee bezig!
Wat mijn sterke waardering opwekt. Hiervoor is zo'n forum toch? Voor hulp aan elkaar? Dus Marcel, respect!!!!!

:thumbs::thumbs::thumbs::thumbs::thumbs::thumbs::thumbs::thumbs::thumbs::thumbs::thumbs::petjeaf:
 
Wat doen jullie moeilijk. Waarom gebruiken jullie niet een tool zoals Teamviewer om de pc over te nemen. Lijkt mij voor beide partijen een stuk makkelijker.
Maar misschien wel een goede tip?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik dacht dat als ik wakker zou worden dat het wel al zou werken:stars:
Ik dacht gister al dat het wel zou werken xD
Dat 1 programma zoveel hoofdpijn kan geven joh..
tja mannen soms zit mee dan weer tegen het programma werkt wel eens tegen en laten we Windows ook niet vergeten is ook niet zo gebruiks vriendelijk als men denkt:S:D
Wat doen jullie moeilijk. Waarom gebruiken jullie niet een tool zoals Teamviewer om de pc over te nemen. Lijkt mij voor beide partijen een stuk makkelijker.
of dat gaat werken is nog maar de vraag gezien het netwerk in NL en Belgie
kon wel eens een behoorlijke vertraging op zitten vrees ik
Dat heb je. Als iemand niet heel handig is met een pc, dan wordt hulp op afstand wat lastiger.
Dus dat geeft extra problemen waar je niet aan denkt.
Klopt als een bus Marcel
Maar ondertussen zijn Ton en ondergetekende wel er wel mee bezig!
Daar zijn jullie niet de enigste in hoor volg jullie werk met grote belangstelling
en probeer actief mee te denken zie eerdere post #296
hoop niet dat je dat opvat als het beter te weten door ondergetekende:engel::D
probleem is dat de methode die jullie beide aangeven bij mij voor geen meter werkt
( zal ongetwijfeld aan Windows 10 of mijn pc liggen)dus gezocht naar een andere benadering
die voor mij wel werkt :D:D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
tja mannen soms zit mee dan weer tegen het programma werkt wel eens tegen en laten we Windows ook niet vergeten is ook niet zo gebruiks vriendelijk als men denkt:S:D

of dat gaat werken is nog maar de vraag gezien het netwerk in NL en Belgie
kon wel eens een behoorlijke vertraging op zitten vrees ik

Daar zijn jullie niet de enigste in hoor volg jullie werk met grote belangstelling
en probeer actief mee te denken zie eerdere post #296
hoop niet dat je dat opvat als het beter te weten door ondergetekende:engel::D
probleem is dat de methode die jullie beide aangeven bij mij voor geen meter werkt
( zal ongetwijfeld aan Windows 10 of mijn pc liggen)dus gezocht naar een andere benadering
die voor mij wel werkt :D:D

Jaap, ook heel erg bedankt voor je inbreng in deze.
Als het echt niet gaat lukken, dan gaan we dat ook nog proberen.
 
Uiteindelijk GAAT het lukken :deal::D:D
 
We kijken wel even :thumbs:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat doen jullie moeilijk. Waarom gebruiken jullie niet een tool zoals Teamviewer om de pc over te nemen. Lijkt mij voor beide partijen een stuk makkelijker.
Dat zou enerzijds makkelijk zijn maar anderzijds niet want nu onthoud ik zelf wat ik allemaal stap voor stap moet doen en kan ik het later op mijn andere bak zelf gaan toepassen terwijl het met teamviewer zou gebeuren dan blijf ik op dat vlak nog even dom.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb zelf tot deze morgen 5u nog bezig geweest aan het zoeken en proberen en heb wel wat vooruitgang geboekt mag ik gerust met enige trots zeggen en heb van alles een screenshot gemaakt en opgeslagen maar op het einde viel het Pled programma 2 keer weg en moest ik het Pled programma dus 2 keer terug opstarten wat enorm vervelend was.
Hoop echt dat dat nu niet meer gebeurt.
Hier alvast een screenshot wat ik heb bereikt.
Knipsel derde poging correct..PNG
 
Toppie, dat ziet er goed uit, Als eerste dit onder (F) saven :deal::thumbs::thumbs::thumbs:
 
Nu even een programma op papier zetten welke je wilt hebben, dus de begintijd, de lengte van de zon opkomst tot maximum, de maximum volle daglicht tijd, de tijd dat de zon onder gaat en de tijd dat de nachtverlichting moet branden.
 
Zoek er ook even bij op welke CH nummer de lampen zitten, Marcel had dat al geschreven.
 
Nu even een programma op papier zetten welke je wilt hebben, dus de begintijd, de lengte van de zon opkomst tot maximum, de maximum volle daglicht tijd, de tijd dat de zon onder gaat en de tijd dat de nachtverlichting moet branden.
En wolken ook als kan Ton.
 
Toppie, dat ziet er goed uit, Als eerste dit onder (F) saven :deal::thumbs::thumbs::thumbs:
Ton hij is nu aan het lopen,flikkeren zeg maar,kan ik het dan saven terwijl die loopt of niet ?
 
Voor dag "wolken" kunnen de witte leds bij maximum tijdelijk wat worden gedimd, maar of dat een meerwaarde heeft ?????
 
Nu even een programma op papier zetten welke je wilt hebben, dus de begintijd, de lengte van de zon opkomst tot maximum, de maximum volle daglicht tijd, de tijd dat de zon onder gaat en de tijd dat de nachtverlichting moet branden.
Ton ik heb 5 keer mode dus 5 programma's wat ik kan hebben klopt dit ?
Dan zou ik de programma's willen indelen als volgt:
Mode 1 is 7u licht dus totaliteit omdat ik geen algen wil en de algen die er nu in zitten dat die zich niet kunnen vermeerderen of is 7u daglicht beter.
Mode 2 is dan 8 uur licht.
Mode 3 is dan 9 u licht.
Mode 4 is dan 10 u licht.
Mode 5 is dan 12u licht.
Weet nu niet zo goed of het beter is dat na 12u vol wit licht dan pas de zonsondergang zou beginnen en nog een uur of 2 het maanlicht of is dat dan veel te lang licht ?
En op welk of welke tijdstippen mogen dan de wolken tevoorschijn komen ?

Vriendelijk dank dat je er terug bent Ton dat waardeer ik enorm.
 
Wat bedoel je met lopen en flikkeren?
Ik had x8 aangevinkt en loop aan gevinkt in het Pled programma en dan is hij bezig en flikkert het op de PC maar heb het terug gestopt want STEP no1 is het 2u30 s'nachts en das veel te vroeg dus ik zou moeten beginnen starten vanaf STEP 5( Half 10)dat de zonsopgang begint.
 
Bedoel je met Mode geen CH (channel) 1 t/m 5?
 
Bedoel je met Mode geen CH (channel) 1 t/m 5?
Sorry ik begrijp niet echt wat je bedoeld,bedoel je op de controller zelf ?
Ik liet het AMAZONAS programma lopen op x8 speed en loop ook aangevinkt en dan zie ik op mijn computerscherm dat hij bezig is en dan flikkert het constant op mijn scherm das alles.
 
Juist, je hebt de pc al op de controller aangesloten dat wist ik nog niet, nog even niets doen, eerst maken we even het programma zodat deze naar je wensen is.
En daarna laden we deze in de controller.
 
Juist, je hebt de pc al op de controller aangesloten dat wist ik nog niet, nog even niets doen, eerst maken we even het programma zodat deze naar je wensen is.
En daarna laden we deze in de controller.
Ok Ton ik volg je stap voor stap.:thumbs:
 
Terug
Bovenaan