hydra filter


S

sillie

Guest
Hallo allemaal,
Zijn er inmiddesl al meer mensen die ervaring met het Hydra filter hebben? Ik zie ze op fb allemaal lyrisch erover maar hier zie ik bijna niets.
Dus, iemand postitieve ervaringen met het hydra filter? Of juist niet?
 
't is vooral in ��n bepaalde groep dat ze lyrisch zijn.
Het bestaat al sinds 2011. Waarom hoor je er nu pas van en waarom is er nergens een website te vinden met deftige info?(behalve een chinees youtube filmpje)

Ikzelf vind het vooral duur.
Zelfs duurder dan een twinstar. Nochtans wordt beweerd dat het hetzelfde doet als twinstar.
Doch hoef je bij een twinstar niet jaarlijks cartridges te vervangen.

Zoals al die wondermiddelen claimt het goed te zijn voor planten en de plantenvoeding niet aan te tasten.
Maar terzelfder tijd claimt het ook dat het alle no3 en po4 voorkomt in de bak.
En gezien het een principe is van oxideren betwijfel ik dat het geen gevoelige sporen zoals Fe en nog een paar zal aantasten.

Wat mij betreft hoor het thuis in het rijtje van Twinstar, ozon en nog een paar.
Duur, niet noodzakelijk en meestal zelfs een negatieve impact op plantengroei.

In planten-loze bakken kan het volgens mij wel iets betekenen.
 
Oh haha, dat was jij net die reageerde op fb.
Ik begon enthousiast te raken maar toch ook sceptisch omdat het idd steeds dezelfde personen zijn die postitief reageren. En ze doen nu alsof jij iets heel geks zegt dat het duur is maar dat is het ook 58 euro pj voor cartidges is echt niet niks. En dan voor iets dat misschien niet zo heel veel doet.
 
Het zal wel werken hoor.
Maar heb je nu problemen met uw bak die zo'n hydra kunnen verhelpen?

De ene gaat zijn bak nooit verversen en gebruikt zo'n hydra om dit te compenseren.
Dan lijkt verversen me wat goedkoper. :)

Die andere verkoopt ze. Kan je hem moeilijk kwalijk nemen dat hij er lyrisch over is. :)

Bovendien ben ik heel weigerachtig tegenover producten waar je jaarlijks iets moet in vervangen dat je enkel via hen kan krijgen en nog behoorlijk wat geld moet voor betalen.

Zijn ze er binnen 2-3 jaar nog zo vol lof over, dan ga ik het misschien eens overwegen.
Net zoals die ozon purifier en de twinstar.
Hoor je nu nog amper wat van.
 
Goedemorgen,

Ik gebruik hem ook en gewoon om de 3 weken ververs ik mijn bak ongeveer 30 liter, en alles blijft mooi laag. Tevens gebruik ik ook eerst de Twinstar en nu de Chihiros Doctor. Alles wordt gemeten met de Seneye.

Over de Twinstar heb ik ook al eens gereageerd, maar dan wordt het afgezeken en daar pas ik voor.

Mijn bak ziet er zeer goed uit en kraakhelder.

En als je goed surft dan kom je meer dingen over de Ocean Hydra Pure te weten, en ja daar past ook dat filmpje uit Singapore bij. :c
 
tevreden over de duurzaamheid van de Chihiros Doctor in vergelijking met de originele?

Maar waar ikzelf me vragen bij stel is het volgende:
Ze raden het aan blij plantenbakken omdat het uw water helder maakt en alle nitraat en fosfaat verwijdert.
Nu, niet echt verwijderen, maar onschadelijk maken.
Maar in een plantenbak moet je doorgaans nitraat en fosfaat bij bemesten.
Waarom zou je dan iets plaatsen die het verwijdert??

Daar raak ik het spoor bijster.
 
Dat het werkt geloof ik wel, maar doet het dat ook in mijn bak met behoorlijk wat planten? Ik krijg daar tegenstrijdige antwoorden op. Als het mijn planten geen kwaad doet vind ik het geen probleem dat het best wel duur is, maar als ik straks al mijn zo zorgvuldig bij elkaar gezochte plantjes kan weggooien zou ik balen.
 
Er zijn eerdere dingen gepost hier over op dit forum en daar werd er ook over gediscussieerd. Ik ga dit niet verdedigen ik heb ook een plantenbak.hij staat er schitterend bij. En ben je sceptisch, So be it. Ik ben ook niet over een nacht ijs gegaan, en na een jaar heb ik de knoop door gehakt.

De Twinstar heb ik aan mijn zoon gegeven die begon ook pas en ik heb de Chihiros Doctor gekocht, na een jaar moet je ook een nieuwe reactor hiervoor kopen, net als de patronen voor de Hydra.

Dat je het spoor bijster raak, daar helpt goed vragen en zoeken bv op Google e.d. voor.
 
Gelukkig is iedereen vrij om te bepalen of hij al dan niet dit wil aanschaffen ;).
 
Dat is het hem. Er is weinig objectieve informatie te vinden...
Voor zover er al vrijgegeven wordt wat het precies doet.
Vooral over die cardridge zijn ze h��l vaag.
 
Ja wat die cartridge betreft zie ik geen nadeel, en dat ze vaag zijn, een goochelaar geeft ook zijn truc niet prijs.
 
Is gewoon weer een koolstift. die onder spanning wordt gezet.
Zie je op YouTube filmpje.
 
Ja daarom vraag ik het hier. Kijk nu ik hoor Ad dat jij ook planten hebt en die het goed doen, ben ik weer wat wijzer geworden, ik kreeg daar eerder geen goed antwoord op omdat de mensen die zeiden dat het wel kon, 3 plantjes hadden en ik best een bak vol heb.
Ik zal nooit dingen afkraken zonder dat ik zelf ervaring heb, maar juist omdat er weinig over te vinden is ga ik wel zo veel mogelijk info vragen. Juist omdat ik een bak heb met een stel vervuilertjes erin dacht ik dat het wel wat zou kunnen zijn, en werd ik enthousiast. Tot ik weer een post zag die aangaf dat het niet goed voor je planten zou zijn, dat maakt een mens behoorlijk in de war.. zelf ervaren is toch het beste denk ik. Soms is dat een dure leerschool maar ja dan weet je het wel zeker.
 
Sillie,


Succes met je beslissing. :thumbs:
 
Ad  zei:
Ja wat die cartridge betreft zie ik geen nadeel, en dat ze vaag zijn, een goochelaar geeft ook zijn truc niet prijs.

Goochelaars houden je een illusie voor, die niet zou werken als je de ware feiten kent...

Ik beweer niet dat het niet werkt.
Maar ik vind het raar dat ze in IEDERE bak in IEDERE situatie jaarlijks vervangen moeten worden.
ik kan me goed voorstellen dat het in de ene bak na 8 maand moet vervangen worden omdat het misschien wat te licht uit valt en in de andere bak 2 jaar werkt omdat de filter overkill is?
 
Dank je wel Ad, komt goed. Ik vrees dat ik toch het nieuwsgierige type ben die het toch gaat proberen. Soms koop ik iets en dan denk ik, vroeger hadden we dat thuis ook allemaal niet en toch stond er een prachtig aquarium en ging er amper een vis dood. Mijn ouders deden nooit wat aan het aqaurium, testen waren er niet en toch draaide het als een tierelier. En toch zijn al die snufjes leuk....
 
Jurgen je hebt gelijk. Doe je het niet of wel ik slaap er niet minder om. Je hebt gelijk! Bij mij werkt het, en bij jou niet dan.
 
Sillie,

Inderdaad Ik heb 30 jaar terug ook een bak gehad, nooit watertests alleen 1x in de maand 30% waterwissels. Nu dit er is vaar ik althans, er wel bij.
 
Ik heb die filter ook. En gebruik hem niet meer.

Draadje hierover kan je vinden hier:

http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... 196&page=1

Korte versie:
  • Ik zag amper verschil tussen voor, tijdens en na qua waterwaardes e.d.
  • De binnenfilter versie zorgt voor veel te veel stroming. Kan zijn nut hebben in bepaalde bakken, maar voor een flinke deining bestaan andere goedkopere middelen
  • Prima elektronische slakkenvanger

M.i. je geld niet aan vergooien. Ga voor een UVc lamp, daar heb je vast meer aan.
 
???
Ik zeg toch niet dat het niet werkt?
Ik ben gewoon wat kritisch in de gedachte of ik het nodig heb en of ik er een meerwaarde in heb.
Bovendien stel ik vragen bij de termijn die ze voor dragen de cartridges te vervangen.

Jammer dat je daar geen concrete ervaringen rond deelt maar gewoon elke reactie die niet 100% lovend is op een rare manier weg schuift.

Las indertijd in een twinstar topic gelijkaardige reacties van je.
 
JurgenD zei:
???
Ik zeg toch niet dat het niet werkt?
Ik ben gewoon wat kritisch in de gedachte of ik het nodig heb en of ik er een meerwaarde in heb.
Bovendien stel ik vragen bij de termijn die ze voor dragen de cartridges te vervangen.

Jammer dat je daar geen concrete ervaringen rond deelt maar gewoon elke reactie die niet 100% lovend is op een rare manier weg schuift.

Las indertijd in een twinstar topic gelijkaardige reacties van je.

Heb je het tegen mij? Denk het niet, maar het is niet erg duidelijk.

Ik zag n�t weinig toegevoegde waarde in het apparaat.

Volgens Gapak zou het eventueel kunnen zorgen voor 'luie' bacteri�n.

Btw, die cartridge kan je langer gebruiken dan de fabrikant zit voor te schrijven. Die wil vooral dat je snel een nieuwe gaat halen ;)
 
sillie zei:
Dank je wel Ad, komt goed. Ik vrees dat ik toch het nieuwsgierige type ben die het toch gaat proberen. Soms koop ik iets en dan denk ik, vroeger hadden we dat thuis ook allemaal niet en toch stond er een prachtig aquarium en ging er amper een vis dood. Mijn ouders deden nooit wat aan het aqaurium, testen waren er niet en toch draaide het als een tierelier. En toch zijn al die snufjes leuk....


Mijn vader stond ook elke week aan/in zijn bak te werken,hoor.
Water verversen, ook daar zit een weinig plantenvoeding in.
 
Coulibaly,

Nee hij heeft het tegen mij, ik had overigens toen wel jou ervaringen gelezen, maar heb toch de gok gewaagd.


@jurgen Sillie vraagt om ervaringen Nou Jurgen dit is mijn ervaring en die deel ik. En ik heb hem nog geen jaar pas 4 maanden dus wat die cartridge betreft heb ik geen ervaring, en die deel ik dan ook niet. Wat die Twinstar betreft is het precies hetzelfde die had ik toen nog geen jaar, vandaar dezelfde reactie.


Gegroet Jurgen!!!
 
Zie jij met 4 maanden dan geen verbetering?
Zou toch al moeten,he.
 
Ad  zei:
Coulibaly,

Nee hij heeft het tegen mij, ik had overigens toen wel jou ervaringen gelezen, maar heb toch de gok gewaagd.


@jurgen Sillie vraagt om ervaringen Nou Jurgen dit is mijn ervaring en die deel ik. En ik heb hem nog geen jaar pas 4 maanden dus wat die cartridge betreft heb ik geen ervaring, en die deel ik dan ook niet. Wat die Twinstar betreft is het precies hetzelfde die had ik toen nog geen jaar, vandaar dezelfde reactie.


Gegroet Jurgen!!!

Haal hem er eens terug uit. Je zal wellicht geen verschil merken.
Zo is het bij mij althans gegaan.

Nu ja, helemaal afschrijven doe ik het apparaat nog niet.

Bij gelegenheid wil ik hem eens testen in een nieuwe bak. Eens kijken of het een invloed heeft op het opstarten zelf.

Misschien heeft ie ook zijn nut in een garnalenbak?

Maar bij mij, in een bakje van 60 liter, met geen zware bezetting van vis en plant was het resultaat niet echt 'wow'.
 
Wat ik er zo over kan vinden zou de filter ammoniakverbindingen (NH3/4) direct omzetten naar N2. Over het hoe wordt dan niks gezegd. Nu heb ik er verder mijn twijfels over hoe gezond stikstofgas in je aquarium is, maar het lijkt dus verder niet nitriet of nitraat uit het water te halen.
Moet er wel bijzeggen dat ik verder de filter zelf niet gebruik. Ik heb hier purigen in het filter zitten, wat ongeveer gelijkaardig zou moeten werken (in de zin dat het ammoniak kan binden). Daar weet ik wel van dat het werkt en tevens ook een stuk goedkoper is dan dit filter.
 
Ja Bertus,


Hij blijft stabiel, hieronder de NH3 dit geeft de Seneye ook aan maar heb hem bijna 4 maanden en , de CATA-PURE vullingen zijn ongeveer 12 maanden actief en dienen daarna door nieuwe te worden vervangen.

20/3/2016 1:32 PM
0.001
Kortom ik ben er tevreden over en daar gaat het om.
 
mag toch hopen dat na 4 maanden je bak volledig is ingedraaid en je inderdaad 0 ammonia meet, ongeacht een hydra of niet.

concept is leuk van het apparaat maar net als jurgen ben ik er skeptisch over.
ik had zelf wel 3 jaar lang een ozon aparaat gebruikt en dit hielp wel degelijk iets maar om te zeggen dat het een wondermiddel is..

een knap gevuld filter en netjes je onderhoud doen is (vaak) goedkoper.
 
Hallo, indien u meer info wilt over hydra kan u in de fb groep: Nieuwe aquarium generatie een pdf file bekijken met meer uitleg.
hydra werkt erg goed, maar je moet er wel voor open staan! 95% van de mensen die hydra gebruiken is erg tevreden!
 
moet ik eerst lid worden van die groep...
anyhow op jouw webwinkel staat ook een stukje geschreven.. maar zoals ik het lees doet een hydra exact hetzelfde als een normaal filter.
alleen kost een hydra een godsvermogen en blijft het mij jaarlijks meer kosten dan me normale aquarium onderhoud.

wat is dan het voordeel?
 
jkurt zei:
Hallo, indien u meer info wilt over hydra kan u in de fb groep: Nieuwe aquarium generatie een pdf file bekijken met meer uitleg.
hydra werkt erg goed, maar je moet er wel voor open staan! 95% van de mensen die hydra gebruiken is erg tevreden!

Is dat dezelfde file als deze?

https://www.petsplace.nl/medias/sys_mas ... 609886.pdf

Uh, knap dat je weet dat 95% van de gebruikers erg tevreden is. Hoe meet je zoiets ;) ?
 
leuk verhaal dat pdfje maar daar klopt ook geen klap van ...

Het stuurt voortdurend de ionisatie van giftig ammoniak NH3 in niet giftige ammonium NH4 +, dus
voorkomt sterk vis sterfte als gevolg van giftige ammoniak
NH3/NH4 is PH afhankelijk
mocht dit uberhaupt meetbaar wezen in het water ligt er iets te rotten en gaat die hydra daar weinig indruk meer op maken.

Het helpt ook bij het oxideren van het giftige Nitriet (NO2) tot niet giftige nitraat NO3, waardoor het
stabiel en op een veilig niveau blijft.
In de continue kettingreacties in het water, zal de Total Ammonia Nitrogen (NH3 en NH4 +) uiteindelijk
tot vrij stikstof N2 en water H2O worden omgezet.
doet een normaal filter ook met behulp van earobe en anearobe bacterien.

Zal de Hydra nuttige bacteri�n doden of daar op reageren?
Hydro-Pure technologie zal bacteri�n oxideren, maar alle goede bacteri�n die je nodig heb aan een oppervlak, die rondzweven heel weinig in aantal zijn, dus Hydro Pure-technologie heeft geen invloed op
je bio-filtersysteem.
hydroxyl (OH)-ionen geproduceerd uit de Hydra reageren of doden geen levende bacteri�n.
contradictie, en buiten dat kan een organisme voor zover ik weet niet oxideren.
 
Dag mensen,
Nee deze pdf file heb ik zelf aangepast met als basis de lijst van ocean free (de fabrikant)zelf. Aangevuld met mijn eigen ervaringen en extra vragen.
Hoe dat ik weet dat 95% van de mensen erg tevreden is? Ik heb er geen wetenschappelijke studie van gemaakt, maar als klanten spontaan een 2de, 3de soms 4de en 5de filter komen kopen om al hun aquariums met hydra uit te rusten zegt dat heel veel!
+ Door onze klanten op te volgen en gewoon te vragen wat ze ervan vinden.
Kwestie prijzen, ik geef een voorbeeld. Van de week heeft iemand een hydra gekocht voor een bak van 60 ltr, deze kost 49,99, da's duurder dan een gewone filter, dat klopt. 1x per jaar de cartridge vervangen kost 14,50, lopende kosten per maand dus een dikke euro. Helemaal niet duur dus. Die klant gebruikte tot nu toe een rena filtertje met speciale patroontjes met kool en zeoliet, en nog een speciaal stervormig filtertje, die is nu minstens 5 euro /maand kwijt aan haar vulling.
Ander voorbeeld, een bak van 600ltr, gefilterd met een hydra stream 1 kost je 114,70 in aanschaf, daarna jaarlijks 58 euro = 5 euro/maand om een bak van 600ltr lekker helder en onderhoudsarm te houden.
Dus duur, nee eigenlijk niet. Ik denk niet dat er veel commerciele producten zijn die dit kunnen aan die prijs!
Zijn wij zomaar begonnen in het wilde weg hydra's te verkopen, nee absoluut niet. Toen ik dit artikel de eerste keer zag verschijnen, vorig jaar januari, redeneerde ik net hetzelfde als jullie, vol ongeloof! Maar ik had vertrouwen in de verdeler ervan, ik deed daar al jaren zaken mee en zei wisten me te vertellen dat het echt een goed product was. Ik heb dan voorzichtig enkele proeven gedaan met deze filter, enkele klanten aangesproken waarvan ik wist dat het aquarium niet helemaal lekker liep.
De resultaten die ikzelf had en mijn "proefkonijnen" waren ronduit verbluffend!
Ondertussen zijn we een dik jaar verder en hebben we erg veel ervaring ermee en zijn we sinds enkele maanden ook volop via internet dit product aan het promoten. Uiteraard bots ik altijd op dezelfde commentaren, hetzelfde onbegrip, maar geloof me als ik zeg dat Hydra de manier van aquarium houden helemaal op zijn kop zet. Je moet er alleen open voor staan en het proberen. Interesse? Neem een kijkje in de groep, geen interesse? Geen probleem, maar aub loop geen product af te breken wat je nooit gebruikt hebt!
Nog ivm de fb groep, deze groep is ontstaan door 2 mensen die enorm achter hydra staan naar aanleiding van een heftige discussie in een andere fb groep, waar ze ook vol ongeloof reageerde en ondertussen mij en mijn zaak helemaal neer haalde.
Mensen die me kennen weten dat ik een serieuze handelaar ben,die het beste voor heeft met zijn klanten en zijn vissen!
 
Of het werkt of niet durf ik niks over te zeggen, heb het ook nooit gebruikt. Maar de pdf is op zijn zachts gezegd behoorlijk dubieus. Ten eerste wordt er gesteld dat NH4 niet giftig is. Dit is het zeker wel, misschien in mindere mate als NH3 maar toch. Ook zouden bacteri�n geoxideerd worden. Geen idee wat dat in houdt, maar klinkt alsof ze er dood aan gaan. Dit zou ik me goed voor kunnen stellen als er in dat filter daadwerkelijk zuurstofradicalen worden gevormd. Dit zou dan echter geen probleem zijn. Lijkt me ook stug, aangezien er toch iets voor het biologisch evenwicht moet zorgen. Bovendien zijn zuurstofradicalen schadelijk voor alle levende wezens, dus ik hoop dan wel dat ze ook alleen in het filter blijven.
Het is zeker niet mijn bedoeling om een product/iemand/een winkel af te keuren of in een kwaad daglicht te stellen. Iedereen is vrij in zijn keuze. Daar is het forum ook voor, om een discussie te houden. Maar als ik de pdf zo doorlees heb ik er persoonlijk wel mijn twijfels bij.
 

Terug
Bovenaan