hydra filter


Dat er bij een Twinstar of de goedkopere variant Chihiros Doctor , telkens een nieuwe reactor gekocht moet worden heeft o.m. te maken met het feit dat de metalen gaasjes in de reactor min of meer "vergaan", ze verpulveren op den duur. Zelf maakte ik al eens een nep "twinstar", zie mijn topic daarover, de gaasjes maakte ik van koffiezeefjes die maar een maand ongeveer meegingen. Bij de "echte" merken wordt er gewerkt met andere legeringen en coatings waardoor de slijtings tijd verlengt kan worden maar het probleem blijft.

Overigens kan ik, weer uit eigen ervaring wel vertellen dat een dergelijk systeem werkt.

Iets anders is of je voor datgene wat het doet de bedragen die het kost over hebt, maar geldt dat niet voor veel meer zaken die wij bij onze hobby gebruiken?


Groet,
Ben.
 
zie vraag 49 in de pdf file, hydroxyl breekt onmiddellijk af.Dus richt absoluut geen schade aan je vissen, planten of wat dan ook!
 
Men moet pas zo reageren als je het zelf aan den lijve hebt ondervonden, dus dat je zelf zo'n filter er in hebt hangen. Bij ons werkt het, en wil je het niet geloven dan zelf even proberen. En dat 95% er tevreden over is, dat zal men wel weten uit reacties e.d. of moet dat ook worden weerlegd.

Wat een gezeur allemaal over de moderne Techniek, eerst Twinstar nu dit weer.
 
Da's een zeer verstandige reactie, we krijgen genoeg tegenkanting, maar iets afbreken wat je niet zelf gebruikt hebt, da's een beetje zonde, want hydra is echt steengoed!
 
Ad  zei:
Men moet pas zo reageren als je het zelf aan den lijve hebt ondervonden, dus dat je zelf zo'n filter er in hebt hangen. Bij ons werkt het, en wil je het niet geloven dan zelf even proberen. En dat 95% er tevreden over is, dat zal men wel weten uit reacties e.d. of moet dat ook worden weerlegd.

Wat een gezeur allemaal over de moderne Techniek, eerst Twinstar nu dit weer.

Ook dit is een beetje kort door de bocht ;)
 
Ik hou er van om heel scherp door de bocht te gaan. :sorry:
 
Ad  zei:
Ik hou er van om heel scherp door de bocht te gaan. :sorry:

Dat geeft niet, maar "stoorde" er mij alleen aan dat als je wat kritische kanttekeningen zou plaatsen , je meteen iemand zou zijn die tegen "moderne Techniek" was.

Ik heb de Twinstar uitgebreid de kans gegeven in mijn 150 cm en was daar niet positief over. Heb dat ook hier ergens in een topic beschreven. ( geen zin om dat op te zoeken)
Steeds die mist in mijn bak, de planten welke dicht bij de Twinstar stonden begonnen een soort brandvlekken te krijgen en de groene aanslag welke op mijn voorruit ontstond verdween niet. Dus de Twinstar eruit gehaald en verkocht ;)
Mijn "ouderwetse" manier om eens per maand wat waterstofperoxide 3% toe te voegen werkt beter en daarnaast Purigen in mijn filter. Bakken doen het prima op die manier, dus geen noodzaak om verder te experimenteren.
 
Top, is jou goed recht. Ik stoorde mij er aan dat er altijd als er iets nieuws is gelijk wordt afgezeken. Daar kan ik niet tegen.

Heb overigens op een eerdere Poll waar jij mij een vraag stelt ook op gereageerd.

Pr 2e paasdag verder.

:thumbs:
 
peterdenhaag53 zei:
Ad  zei:
Ik hou er van om heel scherp door de bocht te gaan. :sorry:

Dat geeft niet, maar "stoorde" er mij alleen aan dat als je wat kritische kanttekeningen zou plaatsen , je meteen iemand zou zijn die tegen "moderne Techniek" was.

Ik heb de Twinstar uitgebreid de kans gegeven in mijn 150 cm en was daar niet positief over. Heb dat ook hier ergens in een topic beschreven. ( geen zin om dat op te zoeken)
Steeds die mist in mijn bak, de planten welke dicht bij de Twinstar stonden begonnen een soort brandvlekken te krijgen en de groene aanslag welke op mijn voorruit ontstond verdween niet. Dus de Twinstar eruit gehaald en verkocht ;)
Mijn "ouderwetse" manier om eens per maand wat waterstofperoxide 3% toe te voegen werkt beter en daarnaast Purigen in mijn filter. Bakken doen het prima op die manier, dus geen noodzaak om verder te experimenteren.

Ad  zei:
Top, is jou goed recht. Ik stoorde mij er aan dat er altijd als er iets nieuws is gelijk wordt afgezeken. Daar kan ik niet tegen.

Heb overigens op een eerdere Poll waar jij mij een vraag stelt ook op gereageerd.

Pr 2e paasdag verder.

:thumbs:

Een mooi schoolvoorbeeld hoe een discussie ook kan in een topic.
bedankt mannen :)
 
Ad  zei:
Top, is jou goed recht. Ik stoorde mij er aan dat er altijd als er iets nieuws is gelijk wordt afgezeken. Daar kan ik niet tegen.

Heb overigens op een eerdere Poll waar jij mij een vraag stelt ook op gereageerd.

Pr 2e paasdag verder.

:thumbs:

Heb daar je ook voor bedankt Ad.
Net gelezen.
 
peterdenhaag53 zei:
Ad  zei:
Ik hou er van om heel scherp door de bocht te gaan. :sorry:

Dat geeft niet, maar "stoorde" er mij alleen aan dat als je wat kritische kanttekeningen zou plaatsen , je meteen iemand zou zijn die tegen "moderne Techniek" was.

Ik heb de Twinstar uitgebreid de kans gegeven in mijn 150 cm en was daar niet positief over. Heb dat ook hier ergens in een topic beschreven. ( geen zin om dat op te zoeken)
Steeds die mist in mijn bak, de planten welke dicht bij de Twinstar stonden begonnen een soort brandvlekken te krijgen en de groene aanslag welke op mijn voorruit ontstond verdween niet. Dus de Twinstar eruit gehaald en verkocht ;)
Mijn "ouderwetse" manier om eens per maand wat waterstofperoxide 3% toe te voegen werkt beter en daarnaast Purigen in mijn filter. Bakken doen het prima op die manier, dus geen noodzaak om verder te experimenteren.

Eens met het bovenstaande!

Een paar van deze ervaringen delen we. (Zie mijn topic) Ook ik stoorde me aan de "mist" in de bak terwijl er verbrandingen zichtbaar waren bij die planten die dichtbij de reactor stonden. Het apparaat werkte beslist, jazeker, maar de voordelen wogen voor mij niet op tegen de nadelen die er zeker ook zijn. Tegen de moderne techniek zijn is tekort door de bocht. Ook ik ben beslist niet tegen "nieuwigheden", sterker nog, vaak probeer ik dingen uit om zelf te ervaren wat de voor of nadelen van iets zijn. Daarom, en alleen daarom bouwde ik een Nep Twinstar. Ook van de Hydra zou ik graag meer willen weten om mij een oordeel te kunnen vormen. Echter het ding is me nu nog te duur alleen voor de test. Maar dat is dan ook de grond waarom ik geen oordeel, positief of negatief, over dit apparaat geef.

Groet,
Ben.
 
Hetzelfde bij mij Ben.
Ik heb voor de hydra als proef nu geen noodzaak.
Maar ik spreek me er ook niet negatief over uit. Kan ik ook niet zonder ervaring er mee.
En ik heb te weinig scheikundige/natuurkundige achtergrond om de claims in de pdf-files te doorgronden. Dat laat ik aan de deskundigen van ons forum over.
 
Las net info hoe Hydroxyl ook gebruikt wordt om bacteri�n en algen te doden in ballasttanks van schepen. Zo onschuldig is het dus niet.
info over Hydroxyl: http://www.odorox.com/hydroxyls/

Betreffende artikel: klik

Meer artikelen: klik
 
JurgenD zei:
Las net info hoe Hydroxyl ook gebruikt wordt om bacteri�n en algen te doden in ballasttanks van schepen. Zo onschuldig is het dus niet.
info over Hydroxyl: http://www.odorox.com/hydroxyls/

Betreffende artikel: klik

Meer artikelen: klik


In sommige gevallen is het kennelijk ook de bedoeling dat o.m. algen gedood worden. Twinstar, vormt ook Hydroxil, gebruikt het zelfs als Unique Selling Point.


Groet,
Ben.
 
Uiteraard is de doding van algensporen een meerwaarde.
Maar het steriel maken van aquariumwater is niet zo wenselijk als je mij dat vraagt.
Twinstar verkoopt zichzelf idd ook als sterilisator.
En indien uw UV lamp krachtig genoeg is zal het ook alle bacterien in het water doden.
Niet noodzakelijk een drama. Maar wel belangrijk dat men er bewust van is.

Dergelijke sterilisatie is toch een rem op het ontwikkelen van bacteri�n in het aquarium en wordt uw bak wel erg afhankelijk van uw hydra/twinstar. Wat zijn de gevolgen bij een panne van het toestel of zo?

Dus het moment dat de bak er terug alleen voor staat?
 
Ik heb dit topic niet echt gevolgd maar lees net op FB dat onze lfs ze hier ook gaat verkopen en die geeft aan dat ze vooral goed voor zeewater moeten zijn en de functie van een afschuimer kunnen overnemen. Tja,.....................................:S
 
Ik heb dit topic niet echt gevolgd maar lees net op FB dat onze lfs ze hier ook gaat verkopen en die geeft aan dat ze vooral goed voor zeewater moeten zijn en de functie van een afschuimer kunnen overnemen. Tja,.....................................:S
Fish only schijnt te kunnen, maar met koralen of een wierenfilter gaat die vlieger niet op gezien je NO3 nodig hebt voor de fotosynthese en om PO4 af te breken
 
Ja of je moet zelf nitraat toevoegen zoals we ook bij zoetwater wel doen.
 
kan uit ervaring melden dat de inline hydra behoorlijk veel herrie maakt
wees gewaarschuwd
 
Ik ga er ook niet aan beginnen hoor maar ik las dat bericht toevallig op FB vandaag.
 

Terug
Bovenaan