Ideale discus kweekwaarden water


Als ze zelf gaan eten is dit niet genoeg, 6 tot 8 keer per dag ging er bij mij artemia in, dit samen met grote water wissels is DE methode om ze groot te trekken
Hier inderdaad 7x per dag
 
dat weet ik maar goed genoeg.
Als ik scalaren opkweek is dit 13x per dag.
Ze krijgen op die moment dan ook 200% vers water per dag.

Ook die deed ik met 7 a 8 keer voeren per dag en dat ging uitstekend. Maar misschien gaf ik dan iets meer dan jij per keer doet? Ik deed wat ze in 5 mij ophadden.. Ik had trouwens de blue diamonds
 
Ook die deed ik met 7 a 8 keer voeren per dag en dat ging uitstekend. Maar misschien gaf ik dan iets meer dan jij per keer doet? Ik deed wat ze in 5 mij ophadden.. Ik had trouwens de blue diamonds
13u is hoelang de lichten hier branden en zolang er licht is verteren ze voedsel.
Dat kan je de eerste weken zeer goed zien aan de oranje buikjes, die zijn na een ganse nacht donker ook nog gevult. Die 5min regel pas ik zeker niet toe, integendeel. Ik geef zoveel als ze in dat uur kunnen eten, zonder dat er dood voedsel ophoopt.
Zo heb je veel minder achterkomertjes.
Mijn laatste kweek was met Platinum Blue
(andere naam zelfde vis?)
 
Even een update! Inmiddels zijn er definitief een aantal afgevallen en wit schimmel achtig geworden (ondanks de esha 2000)

Wel zijn er ook aardig wat wigglers! :)
Spannend weer allemaal.

Hier wat foto's
 

Bijlagen

  • 20200124_211741.jpg
    20200124_211741.jpg
    54.9 KB · Weergaven: 119
  • 20200124_212021.jpg
    20200124_212021.jpg
    117.4 KB · Weergaven: 118

Terug
Bovenaan