Ik heb een 2 meter aquarium geregeld voor me sluiers


Balen inderdaad. Ach ja... dan maar in de kelder. Dat is beter dan helemaal niet, toch?
 
Ja daar was ik al bang voor toen je zei dat je huis van hout is!
Maar hij kan dus ook niet gewoon op de beneden verdieping staan?

Balen zeg
 
Ja dat is jammer. Ik zit te denken aan mijn kelder, om hem anders daar te laten draaien.. Maar dan moet ik natuurlijk wel eerst een stopcontact in de kelder laten zetten.

Gaat de stroomgebruik en kosten per bewoner in zijn keldergebruik of betaald de alle bewoners samen de kosten van het energiegebruik in de kelders?

Om het simpel te zeggen: een gang buiten met 5 kelders. Betaal ik slechts voor het energie gebruik in mijn eigen kelder en de andere bewoners voor hun gebruik van energie in hun kelder of worden alle bewoners gezamelijk belast en word de energie kosten samengesmolten en iedere bewoner betaald 1/5de van de gehele energieverbruik?

Ik neem aan ieder kelder en bewoner, zijn eigen energie verbruik en kosten?
 
Je moet geen aquarium laten draaien in een berging. Veel te tochtig, koud, en je ziet er niets van. Beste kun je een kleinere bak houden met minder vissen. Hoe spijtig ook.
 
Tocht lijkt me geen probleem met een dichte bak en kou is ook niet erg (volgens de sluiers in m'n vijver ;) ).

Het moet niet gaan vriezen in die kelder natuurlijk, maar als het gedurende het jaar 8-22 graden is kan het prima.
 
Martin vd V zei:
Het is een flinke domper maar nog altijd beter dat de bak en al door de vloer komt zeilen en je een koudwater douche krijgt terwijl je net op de bank een dutje ligt te doen.

[fantasie modus uit]

Haha, de slaapkamers zijn boven en daaronder de huiskamer, keuken en keuken eetkamer en daarna trap naar beneden en dan heb je de gang en een gang en deur naar buiten. Als het valt, dan valt het of in mijn gang beneden helemaal of in de gang van de zijburen.

Achja, het is wat het is.
 
Waarom zou tocht uitmaken in een aquarium..? En waarom is kou een probleem als ik gebruik maak van een verwarming in de bak op 22 graden?
 
Joh, dat is wel heel erg jammer zeg...Verheug je je er zo op, krijg je dit..
Maar inderdaad beter het zekere voor het onzekere nemen.. Het is wel een heel gewicht zo'n bak alleen al, en met water e.d. helemaal..
Dan maar in de kelder, je ziet het minder vaak maar je kan het in ieder geval wel gebruiken tot je gaat verhuizen :)

Hoe dat precies zit met het energieverbruik weet ik niet, misschien weten ze dat bij de woningbouw wel? Of anders hier iemand op het forum
 
Oh ja ik had even niet aan gammele houten dingen gedacht, onze flat is van beton, daar beweegt helemaal niets aan, en soms zijn woningbouwverenigingen om niet-praktische redenen tegen dat soort dingen, vandaar.

Maar als je houten vloeren hebt enzo kan ik me voorstellen dat het wel eng is om er zo'n ding neer te zetten.

Jammer dat je vloer het niet aankan!
 
Dat is geen probleem. Het is jammer dat ik het niet kan zien, maar ik ontneem de vissen niet hun kans op een ruimer leventje (met minder alg aangezien er geen zonlicht is).

Dat ze er tegen zijn, dat had ik al in gedachten. Maar goed, ik ga het niet proberen want stel dat het misgaat, dan zijn de vissen dood.
 
a_bdars zei:
We hebben de woningbouw gebeld en ge�nformeerd hierover en als antwoord kreeg ik dat het te zwaar is. Ik was zo blij dat me vissen zoveel ruimte kregen dat ik deze dingen vergat en er niet eens aan gedacht heb.

Ik ga die bak halen en plaatsen tegen de muur zonder water en kijken naar oplossingen. Zijn die er niet voor dit huis? Dan zet ik de grote bak in me kelder tot ik een andere huis krijg jammer genoeg.

De gedachte en intentie was leuk en dit komt best gigantisch hard aan. Allemaal plannen en opeens, lijkt het niet door te gaan.

Als jij een kelder heb,kan je ook Schuine schoren maken,onder de balklaag.
90 cm vanuit de muur \ naar de muur.

Kan je er wel 10 ton op zetten.

kan mij herrinneren van vroeger,dat er 2 kleine deurtjes buiten zaten,dan trappetje omlaag. zo de kelder in.
heb veel in Rotterdam gewerkt.
 
a_bdars zei:
Ja dat is jammer. Ik zit te denken aan mijn kelder, om hem anders daar te laten draaien.. Maar dan moet ik natuurlijk wel eerst een stopcontact in de kelder laten zetten.

Gaat de stroomgebruik en kosten per bewoner in zijn keldergebruik of betaald de alle bewoners samen de kosten van het energiegebruik in de kelders?

Om het simpel te zeggen: een gang buiten met 5 kelders. Betaal ik slechts voor het energie gebruik in mijn eigen kelder en de andere bewoners voor hun gebruik van energie in hun kelder of worden alle bewoners gezamelijk belast en word de energie kosten samengesmolten en iedere bewoner betaald 1/5de van de gehele energieverbruik?

Ik neem aan ieder kelder en bewoner, zijn eigen energie verbruik en kosten?

Stroom gebruik in kelders wordt door ZOVEEL personen gedeelt.
Ieder een deel.
Daarom ook geen stopcontact in kelder.
Gaan ze hobbyen.
 
Zet je hoofdschakelaar maar eens uit en kijk dan of je nog stroom hebt in je kelder, dan weet je het zo
 
Hebben wij hier ook.
Alleen een schakelaar en lampje. (Flat).

Dat moet hij weten.
Wordt met afrekenen apart vermeld.
 
Het lijkt mij helemaal niks, zo;n prachtig aquarium in een donkere berging. Ookal kan het qua tocht geen kwaad ( ik weet eigenlijk niet waarom ik dacht dat dat niet kon, ben terrarium gewend denk ik!)
. Je moet het helemaal zelf weten hoor maar is het nu niet een beter idee om wat van je visjes naar een goudvissenopvang te doen oid, en dan te gaan voor een kleinere bak waar je van kunt genieten en naar kunt kijken?
 
Met alle respect, maar ik heb mijn sluiers niet om ze weg te doen en al helemaal niet omdat ik ze heb groot gebracht. En ik heb geen grote bak gekocht om enkele weg te doen. Ik ben al enig tijd aan het reageren op huizen en tot die tijd, als het lukt, geef ik ze hopelijk een beter en ruimere leven in de grote aquarium in de kelder. Mijn vissen zijn er niet alleen voor de sier, als decoratie maar door ze aan te schaffen heb ik ook een verantwoordelijkheid op me schouders genomen dus ik heb geen andere keus naar mijn inzicht, hopelijk heb je enig begrip hiervoor. Ben gehecht aan ze en ik doe me best voor ze.

Ik geniet er van als zij het fijn hebben en meer ruimte onder mijn hoede en het zou super zijn als ik ze in de kamer kon zetten zodat ik er continu naar kan kijken, maarja. het is nu even niet anders dan de kelder in.

Martin vd V: Goed idee, ik zal het zo meteen even proberen. Bedankt

Bertus: Ik heb geen grote kelder helaas, maar de aquarium zal er wel in passen.

Ik merk zelf wel wat er gebeurt.
 
Maar in die schuur heb je toch helemaal geen goed zicht op je vissen, ik zou me er persoonlijk niet echt fijn bij voelen.
Mijn tante woont ook in zo'n flatjes ding met een algemene schuur zegmaar..
Lijkt me toch niet helemaal fijn om daar mijn dieren in te bewaren!

Want je bedoelt toch een apart klein gebouw met een stuk of 5 aparte kamers die als schuur kunnen worden gebruikt door de flat bewoners?
 
Als tijdelijke oplossing zou het toch moeten kunnen. TS is immers op zoek naar een ander (steviger :) huis. Kan me voorstellen dat hij in deze situatie dan niet zo snel de helft van zijn vissen wil weg doen. Daarnaast liggen goede opvangadressen voor sluiers niet voor het oprapen.
 
Misuzu zei:
Maar in die schuur heb je toch helemaal geen goed zicht op je vissen, ik zou me er persoonlijk niet echt fijn bij voelen.
Mijn tante woont ook in zo'n flatjes ding met een algemene schuur zegmaar..
Lijkt me toch niet helemaal fijn om daar mijn dieren in te bewaren!

Want je bedoelt toch een apart klein gebouw met een stuk of 5 aparte kamers die als schuur kunnen worden gebruikt door de flat bewoners?

Het is gew precies naast mijn deur, deur open, gang naar binnen, jouw kelder deur openen, doen wat je moet doen en daarna deur sluit en deur op slot.

Is niet fijn, maar fijner voor hen in 700 liter dan in hun 210 liter.
 
a_bdars zei:
Met alle respect, maar ik heb mijn sluiers niet om ze weg te doen en al helemaal niet omdat ik ze heb groot gebracht. En ik heb geen grote bak gekocht om enkele weg te doen. Ik ben al enig tijd aan het reageren op huizen en tot die tijd, als het lukt, geef ik ze hopelijk een beter en ruimere leven in de grote aquarium in de kelder. Mijn vissen zijn er niet alleen voor de sier, als decoratie maar door ze aan te schaffen heb ik ook een verantwoordelijkheid op me schouders genomen dus ik heb geen andere keus naar mijn inzicht, hopelijk heb je enig begrip hiervoor. Ben gehecht aan ze en ik doe me best voor ze.

Ik geniet er van als zij het fijn hebben en meer ruimte onder mijn hoede en het zou super zijn als ik ze in de kamer kon zetten zodat ik er continu naar kan kijken, maarja. het is nu even niet anders dan de kelder in.

Martin vd V: Goed idee, ik zal het zo meteen even proberen. Bedankt

Bertus: Ik heb geen grote kelder helaas, maar de aquarium zal er wel in passen.

Ik merk zelf wel wat er gebeurt.

Met alle respect, vissen zijn er toch om te bewonderen? Niet om in een berging te staan, waar je dan af en toe eens langs loopt? Ik begrijp heel goed dat je aan ze gehecht bent.
 
Als die kelder naast jou is ipv onder jou, dan heeft die kelder toch dezelfde vloer of ben ik nu abuis??
 
Misschien mis ik iets, maar de 210 liter gaat die weg uit de woonkamer?

Want zo nee: waarom hou je niet een twee- of drietal sluiers in die 210 liter in de woonkamer en de de andere 7 of 8 in de 700 liter in de kelder?

~ Ivo
 
Met alle respect, vissen zijn er toch om te bewonderen? Niet om in een berging te staan, waar je dan af en toe eens langs loopt? Ik begrijp heel goed dat je aan ze gehecht bent.

Ik ken meer mensen met de vissen in een schuur of berging en die genieten er op hun manier ook van. Vergelijk het maar een beetje met een vijver. Het zou ook niet mijn eerste keuze zijn, maar voor noodoplossing lijkt het me te doen.
 
Laan zei:
Met alle respect, vissen zijn er toch om te bewonderen? Niet om in een berging te staan, waar je dan af en toe eens langs loopt? Ik begrijp heel goed dat je aan ze gehecht bent.

Ik ken meer mensen met de vissen in een schuur of berging en die genieten er op hun manier ook van. Vergelijk het maar een beetje met een vijver. Het zou ook niet mijn eerste keuze zijn, maar voor noodoplossing lijkt het me te doen.

IK heb ze allemaal in 1 kamer. denk bij elkaar een 1200 l.
Dus 1500 kg.
 
Is het een ideetje om nog een zelfde bak bij te kopen als je nu hebt en deze er bij te zetten in de kamer? Dat je dus twee keer een kleinere bak neerzet? Die kleinere bak tegen een andere muur aan? Dan kun je je groepje splitsen en heb je ze toch bij je?
 
Bertus zei:
Laan zei:
Met alle respect, vissen zijn er toch om te bewonderen? Niet om in een berging te staan, waar je dan af en toe eens langs loopt? Ik begrijp heel goed dat je aan ze gehecht bent.

Ik ken meer mensen met de vissen in een schuur of berging en die genieten er op hun manier ook van. Vergelijk het maar een beetje met een vijver. Het zou ook niet mijn eerste keuze zijn, maar voor noodoplossing lijkt het me te doen.

IK heb ze allemaal in 1 kamer. denk bij elkaar een 1200 l.
Dus 1500 kg.

Wauw, heb je een totaalfoto?
 
Goh, jammer zeg, ja, onze bergingsruimte is gemeenschappelijk, en als iemand stroom nodig heeft moet die het aftappen van een stekkerdoos in het gangpad.
En dat wordt ook gedaan voor elektrische fietsen en scootmobiels.
Maar daar wordt wel voor ieder persoonlijk geld voor gevraagd, een vriezer of aquarium is absoluut niet toegestaan.
Maar ja, ik zou het daar ook niet willen hebben hoor, ik leef niet in de berging :rolleyes:
 
Waar HEB jij het over? op een draagmuur.
Heb je toch alleen ,waar de houten balken in dragen.
 
Draagmuren lopen soms midden door de kamer heen.. dus dan zou je hem erop kunnen zetten ;)
Bij mijn zus staat bijv precies een kook eiland en een dressior kast erop..
dus daar zou ze dan eventueel een aquarium kunnen zetten.
 
Ik heb mijn huidige vissen zo prettig mogelijk gemaakt. heb meer planten geplaatst en heb enkele fotos gemaakt om te delen.
 

Terug
Bovenaan