Ik wil opnieuw beginnen met men aquarium

Je bent opnieuw opstarten gestart Erica. Ik zou eerder kiezen voor geduld en 4 weken laten indraaien. Geduld is

Dan zou ik des te meer de raad van @Nicolientje-W ter harte nemen. De beloning zul je dan erg waarderen en de vissen ook.
Maar ik ben gewoon een beetje bang dat ze het dan niet allemaal me maken.. maar ik wacht dan nog wel 2 weken
 
Speciaal spul tegen stress veranderd niets aan de waterwaarden en ik ga mee in het advies om 4 wk te wachten.
 
Maar ik ben gewoon een beetje bang dat ze het dan niet allemaal me maken.. maar ik wacht dan nog wel 2 weken
Wat bedoel je met allemaal mee maken? Het is toch veel fijner om je aquarium minimaal 4 weken in te laten draaien, die verder helemaal klaar staat, ingericht en wel. Als je dan de 1e visjes erin doet, kunnen ze er langzaam aan wennen. De verhuizing van de lfs naar jouw aquarium is al een hoop stress. Als je dus 4 weken wacht en zorgt dat de bak helemaal ingericht en op orde is, hoef je daarna voorlopig zeker een week niet in je aquarium te zijn voor onderhoud en kunnen je vissen wennen en bijkomen. De vissen doe je geen plezier om dat proces van inrichten/indraaien mee te laten maken. Zeker niet vanwege de stress, maar ook vanwege de notrietpiek die nog kan komen waardoor de vissen dood kunnen gaan.
 
Geduld is soms moeilijk op te brengen en ik kan daar van meepraten. Toch is het beter om het veilig te doen want dat kan veel ellende besparen.
 
Wat bedoel je met allemaal mee maken? Het is toch veel fijner om je aquarium minimaal 4 weken in te laten draaien, die verder helemaal klaar staat, ingericht en wel. Als je dan de 1e visjes erin doet, kunnen ze er langzaam aan wennen. De verhuizing van de lfs naar jouw aquarium is al een hoop stress. Als je dus 4 weken wacht en zorgt dat de bak helemaal ingericht en op orde is, hoef je daarna voorlopig zeker een week niet in je aquarium te zijn voor onderhoud en kunnen je vissen wennen en bijkomen. De vissen doe je geen plezier om dat proces van inrichten/indraaien mee te laten maken. Zeker niet vanwege de stress, maar ook vanwege de notrietpiek die nog kan komen waardoor de vissen dood kunnen gaan.
Het is al helemaal ingericht en wat ik bedoel met dat ze het misschien niet allemaal mee maken is dat een van mijn vissen een kromme rug heeft en weet niet of het weg gaat
 
Het is al helemaal ingericht en wat ik bedoel met dat ze het misschien niet allemaal mee maken is dat een van mijn vissen een kromme rug heeft en weet niet of het weg gaat
Nee, dat begrijp ik, maar die zou ik dan niet in de nieuwe bak zetten. Als het van een ziekte is, heb je kans dat het in de nieuwe bak komt. Ik zou hem dan in de oude bak laten en kijken hoe dat gaat
 
Erica, als er meerdere vissen in het zelfde water zwemmen dat giftig is dan maak je geen verschil door er eentje apart te zetten. Luister nou gewoon naar het gegeven advies. Wanneer je dat doet zul je zien dat het goed gaat en dat zorgt ervoor dat zowel jij en de fiskuhs heul errug happy zullen zijn en geniet je ervan.

Dus voordat je vissen koopt eerst controleren hoe de bakken zijn verzorgd bij de LFS, geen dode vissen in een bak...
 
Het is al helemaal ingericht en wat ik bedoel met dat ze het misschien niet allemaal mee maken is dat een van mijn vissen een kromme rug heeft en weet niet of het weg gaat
Dit had ik niet goed genoeg gelezen, gezien. Ik sluit me aan bij de woorden van Amanda.
 
Terug
Bovenaan