Ik zie door de algen het aquarium niet meer

Toch kan bio co2 ook voor fluctuaties zorgen in het co2 gehalte want ook tijdens de nacht loopt dat door waardoor de ph zal zakken en als de fles een aantal dagen draait zal de productie weer afnemen dus is het zaak goed erop te letten dat er voldoende wordt geproduceerd.
 
Toch kan bio co2 ook voor fluctuaties zorgen in het co2 gehalte want ook tijdens de nacht loopt dat door waardoor de ph zal zakken en als de fles een aantal dagen draait zal de productie weer afnemen dus is het zaak goed erop te letten dat er voldoende wordt geproduceerd.

Ik sta open voor advies :D
 
Toch kan bio co2 ook voor fluctuaties zorgen in het co2 gehalte want ook tijdens de nacht loopt dat door waardoor de ph zal zakken en als de fles een aantal dagen draait zal de productie weer afnemen dus is het zaak goed erop te letten dat er voldoende wordt geproduceerd.
maar of dat nu indien mate van invloed is op algen vorming :juggle: zoals bij ts te zien is
 
Even een Jip en Janneke uitleg:
Fluctuaties in de CO2 wil niets anders zeggen dat gedurende de toevoer er geen constante ppm in de bak aanwezig is.
Elke CO2 fluctuatie word door de plant opgemerkt. Hoe klein deze ook is.
De plant gaat direct alle energie sturen naar een enzym die ervoor zorgt dat de plant zich aanpast aan de verandering van CO2 aanvoer.
Daarmee minimaliseren alle verdere functies van de plant. Op zich is dat niet erg, maar de plant heeft gemiddeld 2 weken nodig om die verandering op te vangen. In die periode verliest de plant haar vitaliteit en is extra vatbaar.
En daar maken algen dankbaar gebruik van.
 
@Cornelius : Ik heb op internet gelezen dat een fluctuerende CO2 betekend dat het ene moment er genoeg CO2 is, en het volgende moment een tekort. Klopt dit niet?
 
@Cornelius : Ik heb op internet gelezen dat een fluctuerende CO2 betekend dat het ene moment er genoeg CO2 is, en het volgende moment een tekort. Klopt dit niet?
Ja dat klopt, maar dat staat toch ook in mijn tekst hierboven. :stars:
als je het ene moment genoeg CO2 hebt en het ander moment niet: dan heb je geen constante ppm
 
@Cornelius : Omdat je zei dat planten zelfs kleine fluctuaties kunnen merken en fluctuaties ook in het groene gebied qua CO2 hoeveelheid kunnen zitten. Of denk ik nu te ver door? :D
 
Kijk, je kunt wel genoeg CO2 toevoegen en in de groene 'safe zone' zitten, maar als jij heen en weer slingert van 10 ppm <=> 30 ppm
heb je geen stabiele CO2 waarden. Dan heb je misschien wel een mooi groene dropchecker maar je hebt nog steeds te maken met een fluctuatie
Dus je denkt niet teveel door, integendeel zelfs:thumbs:
 
Ik heb de verlichtingsduur teruggezet naar 7,5. Durf niet verder terug te schroeven.
Een huisgenoot had nog een liter easycarbo staan, dus dat voeg ik nu toe. 3 ml/dag. Ik spuit het dicht op de algen, heb gelezen dat dat goed is.
KH2PO4 en sporenelementen heb ik besteld. KNO3 had ik nog liggen.
Vanaf maandag begin ik, na de waterwissel, met de EI methode.

En dan maar afwachten en hopen!
Iedereen bedankt voor het advies, het heeft me erg geholpen!
 
Terug
Bovenaan