Ik zie een ramp met CRS aankomen!


Sorry jongens. Heb het enorm druk gehad en kom net terug van 3 daagjes vakantie. Heb de bak even bekeken maar zag zo geen lijkjes liggen. Kan natuurlijk ook goed zijn dat die al opgegeten zijn, we zullen het morgen weten.

Donderdag heb ik nog een flinke waterverversing gedaan en daarna ben ik weg gegaan. Hopelijk heeft dat geholpen en is de ziekte een beetje weggegaan...

De kuur Voogle was trouwens vorige week zaterdag afgelopen, maar deze heeft weinig/niets geholpen. Een paar dagen daarna kon ik nogsteeds sochtends 1-2 dode garnalen rapen. Morgen even kijken of ik nog doden vind. Die 20 zwangeren die ik apart heb gezet hebben nu allemaal hun eitjes losgelaten. Ik schat dus dat ik nog zeker 200 larfjes apart heb zitten. ;)

Edit: wat me wel opviel is dat na de Voogle kuur ze wel minder gek/minder garnalen gek deden met hun pootjes en de buik-issue. Heeft dus wel iets geholpen maar niet het gewenste resultaat.
 
Garnalen kunnen langere tijd (dagen/weken) last blijven houden (en ook ddod gaan) van iets dat niet goed was in het aquarium ook al is het probleem opgelost.
 
Mooi dat je zoveel kleintjes hebt maar ja het is te hopen dat de sterfte tot stilstaan komt.
 
Vanochtend geen uitval gehad. Gisteren dacht ik een vervelling te zien of misschien toch een dode. 2 dagen terug ook geen doden gehad. Ik denk dus dat het nu de goede kant op gaat. Ben in totaal zo'n 30-40 garnalen zeker verloren.
 
30-40 doden is geen kattenpis Ruben,heel zonde maar hopelijk is het nu voorbij dan.
 
30-40 doden is geen kattenpis Ruben,heel zonde maar hopelijk is het nu voorbij dan.


Ruben???????

Dat is een behoorlijk aantal inderdaad maar ik heb dat een jaar gelden bij de cr gehad nadat ik een nieuwe groep van de beurs had bijgeplaatst. Van de 100 per saldo 1 volwassen over met 4 kleintjes. Die kleintjes zijn inmiddels aardig op maat en ik denk binnenkort wel weer eitjes te zullen zien. Dat was een bakje met lage gradatie cr garnalen.
 
Sjeemig...best veel garnalen verloren zeg, echt naar. Hoop voor je dat het nu inderdaad goed gaat. En dat je 200 larfjes goed groeien!
 
200 larfjes was een beetje overdreven. 100 heb ik er nog wel. Tis iniedergeval iets wat ik over heb. Nu ik zeker weet dat m'n CRS gezond zijn durf ik ze weer met een gerust hart te verkopen. Ik was eigenlijk bang dat ik heel de groep zou verliezen maar gelukkig was dat dus niet het geval.

Allemaal heel erg bedankt voor het meedenken. Jammer dat er geen duidelijke conclusie uit te trekken was en we slechts speculaties hebben. Ben wel blij dat dit hoofdstuk nu afgesloten mag worden.
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan