Wat is er nieuw

Incpiria 300 wit van Barry-incpiria

• Onderwerp starter Onderwerp starter Barry-incpiria
  • Startdatum Startdatum
B

Barry-incpiria

Guest
Hallo allemaal.

Ik wil hier graag een fotoalbum bij gaan houden van mijn bakkie. Het is de Eheim incpiria 300 in het wit geworden.
Heb voor het eerst ozon erin van de Philips Purifier, we gaan het meemaken :foto:

928587_0_82_afbeelding_029.jpg

Zo zag ie der op de eerste dag uit.

Opgestart met Colombo Bacto Start. De volgende dag de witte melkachtige waas erin.

857173_0_82_img20140212wa0000_resized.jpg

575325_0_82_img20140214wa0000_resized.jpg

Een aantal dagen en een waterverversing later trok dit weg.

De diffuser aan het einde van van de waterpomp zou ook het ozon moeten meezuigen.
893718_0_82_dsc00650.jpg
Hier linksboven te zien.

Dat ging even goed maar naar een paar dagen deed ie het soms wel en soms niet.
Toen maar een luchtpompjuh op het ozonapparaat aangesloten en een bruissteentje erin.
266989_0_82_dsc00673.jpg

736287_0_82_dsc00676.jpg

Eheimpomp met interne verwarming.

Vissies van me oude aquarium der in!

851396_0_82_dsc00572.jpg

945513_0_82_dsc00564.jpg

356919_0_82_20140218_150950_resized.jpg

318634_0_82_dsc00574.jpg

353572_0_82_dsc00622.jpg

Meer vissies en foto's volgen snel!

Mooi aquarium, en inrichting ook. Enigste wat ik persoonlijk minder vind is de blauwe bodem, maar ieder zijn eigen smaak h� 🙂

Een hele mooi bak met meubel (jaloersss) maar inderdaad...zwart grind zou beter staan bij de hele inrichting 😉

groetttt

heel mooi ingericht
vind je kreeftje ook wel een mooie

alleen deel ik de mening van hierboven over je bodem
maar is je eigen keuze en smaak
ligt wel heel dik lijkt me

Op zich een leuke bak.
Persoonlijk vind ik de steen en ook de bodem wat minder. Fel blauw...
Natuurlijk zand zou veel mooier zijn.

Thanks Peter, Aquariaan, roosen en MsFelix!

Inderdaad hebben we gekozen voor erg knallende kleuren.
En expres een dikke laag blauwe steentjes.
Snap wel dat niet iedereen dat mooi vind maar wij zijn der blij mee 🙂

Groetjes Barry

Tja, zie je in de natuur ook,he.
Blauw grind.
En die maanstenen? Nep .of echt?

Dacht dat grint met een d was, maar het schijnt het met een t of een d op het einde geschreven kan worden.
Het is niet onze bedoeling geweest iets uit de natuur na te maken ofzo, dat is wel duidelijk toch...
Steen is van kunstof. 3 stuks decoratie van europet.

Groetjes Barry

Ach ja, D of een T.

Feit is dat dit slecht grint is voor de vissen.met baarden.
Maar,wat maakt het uit.

Koop je gewoon toch nieuwe.
Zie de Synodontisch om het kijken.

Ben onderwijzer...😉. Grint en grind mag allebei.

Visjes krijgen ook zonnebrillen op?

Hoi Bertus, weet niet precies wat de bedoeling van je berichten zijn maar weet wel dat dit niet opschiet!
Dus dit is me laatste reactie voor jou.

Groetjes Barry

Barry-incpiria zei:
Het is niet onze bedoeling geweest iets uit de natuur na te maken ofzo, dat is wel duidelijk toch...
Dat wil niet zeggen dat je geen rekening hoeft te houden met de behoeftes van je vissen. Je hebt wel met levende wezens te maken.

Met hoeveel zitten je Botia's? Dit zijn uitgesproken scholenvissen.

Is die Synodontis een S. eupterus? Dat is een groepsvis die 30 cm. wordt. (alle Syno's zijn groeps/scholenvissen)

Je hebt inmiddels een forum gevonden. Maak daar gebruik van zodat je een gebalanceerd visbestand krijgt waarbij de vissen zich prettig voelen. Dat is voor jezelf ook leuker.

Hoi Peter aangenaam ik ben Barry machinist op de goederentrein.
Haha ja en als ze zoet zijn krijgen ze misschien wel een drijfplantje '-)

Jones, botia's zitten met ze 8en.
Weet dat ze liever zand dan grind hebben maar wou wat anders met de nieuwe bak.
Deze zijn de enige die mee zijn gegaan uit de oude bak plus twee algeneters.

Die meervalachtige heb ik geen idee van wat het is.
Heb um gekregen want hij was aan het vechten met een soortgenoot en moest eruit.
Als je daar wat licht op kan werpen.. Graag.
Zal binnenkort ff een betere foto plaatsen.

Groetjes Barry

Barry-incpiria zei:
Hoi Bertus, weet niet precies wat de bedoeling van je berichten zijn maar weet wel dat dit niet opschiet!
Dus dit is me laatste reactie voor jou.

Groetjes Barry

Is goed, hoor Barry.
Is jouw bak,en zijn jouw vissen.

Barry-incpiria zei:
Je wist dus al dat ze veel liever zand hebben dan grind en toch neem je grind? Ik vind dit niet de juiste instelling, je hoort je vissen een zo fijn mogelijk leven te geven. Ze hebben er zelf namelijk niet voor gekozen om in een aquarium te zwemmen.

De bak en meubel zijn schitterend, maar over de inrichting zijn de meningen verdeeld. Ook ik sluit me aan bij het feit dat ik bijna hoofdpijn krijg als ik die bodem zie. Ook zou ik die witte grote steen, waar je niet omheen kunt, vervangen door een mooi stukkie hout. Dan heeft het nog wat natuurlijks. Maar je zegt zelf: wij zijn er blij mee. Vooral dan niet veranderen, tenzij het ten koste gaat van je vissen.

Barry-incpiria zei:
Hoi Peter aangenaam ik ben Barry machinist op de goederentrein.
Haha ja en als ze zoet zijn krijgen ze misschien wel een drijfplantje '-)

Jones, botia's zitten met ze 8en.
Deze zijn de enige die mee zijn gegaan uit de oude bak plus twee algeneters.

Die meervalachtige heb ik geen idee van wat het is.
Heb um gekregen want hij was aan het vechten met een soortgenoot en moest eruit.
Als je daar wat licht op kan werpen.. Graag.
Zal binnenkort ff een betere foto plaatsen.

Groetjes Barry

Hadie Barry, dan hoop ik dat ze heel zoet zijn en hun drijfplantjes krijgen.

Op zich vind ik het blauw wel leuk, heb het ook ooit gehad, maar heeeeeeeel snel er weer uitgehaald, je zag er nl alles maar dan ook alles op!

Die zitten der al een week of 2 in peter 😎
Vijf drijfplantjes.
Was nog niet zo ver met de foto's.

Groetjes

458956_0_82_dsc00633.jpg

998164_0_82_dsc00619_af.jpg

die aanmekaar vastzitten kan je los halen krijg je weer nieuwe drijvertjes

Ja idd. Ze gaan ook wel van zelf los en dan groeien ze gewoon weer verder.
volgens mij zijn ze al verdubbeld in twee weken.

Groetjes

Toch jammer dat je het blijkbaar belangrijker vind om 'iets anders' te doen in de bak, dan dat je kiest voor de gezondheid van de vissen.
En laat mij je vertellen dat Bertus een ervaren aquaria andere is die je probeert om in te laten zien dat je niet goed bezig bent.
Over smaak valt niet te twisten... maar over het belang van dieren wel.

Mooie drijvertjes. Garnaal vindt het ook fijn tussen de wortels.

Bedankt voor jullie reacties allemaal,

Heb de dwergbotia's al een jaar of vier of fijn grind en ze zijn nog nooit ziek geweest, nog nooit beschadigd door het vroeten in de steentjes, kleur is goed en eten goed ... dus zo slecht hebben ze het ook weer niet.
Als jullie nog tips hebben zijn die welkom, maar aan de kleur is niet goed en je instelling is niet goed enzv. heb ik niet zo veel..
de steentjes zitten der in en die blijven.

Die grote meervalachtige is een ander verhaal, daar weet ik idd niet zo veel van. Hij komt uit een bak, waar ook grind in zit.
Hij vecht met soortgenoot.. daarom heb ik hem gekregen.

Groetjes Barry

Mooi die drijvers, vind die lange wortels altijd mooi ogen 🙂

Ik heb als onwetende beginner mijn corys een tijdje op scherp grind gehad. Ze hebben het gelukkig overleeft, maar nu ze op zand zitten kunnen ze pas echt hun natuurlijk gedrag goed vertonen. Ik kan me bijna niet voorstellen dat de botia's echt grondelen? Hoewel ik niet weet of botia's net zo ondersteboven door de bodem kunnen ploerten als corys dat kunnen 😉

Houd het gewoon heel erg goed in de gaten qua verwondingen. Wat trouwens een tussenweg zou zijn is om met wit zand een hoekje/strandje ergens te maken. Gok dat het wel in jouw straatje past qua kleur combi met dat blauw en dan hebben je bodembeesten een plek om te wroeten.

Verderrrr.... leuke drijvers. Heb ze ook gehad maar bij mij deden ze het niet zo heel erg goed. Ik had echt nul nitraat erdoor en sommige blaadjes verbrandden onder de TL balk leek het. Bij heel veel mensen gaat het wel prima en ik vind het erge leukerds, even afwachten.

Ohja! Wat ik me nog afvroeg van je andere topic... je hebt je filter mooi bekleed, maar waar zit precies de instroom? Voor mijn gevoel heb je die ook afgeplakt namelijk, bij mij zitten er in ieder geval sleuven op plekken waar er bij jou nu 'achterwand' tegen zit. Het ding doet het wel goed?

Zal het ook nog even over je grind hebben, maar dan de hoogte aan de voorkant. 🙂 Zou deze wat lager maken. Twee dingen daardoor. Je krijgt meer diepte werking en op den duur ga je alg krijgen daar door het vuil en zo.

Vind die stenen wel wat hebben, misschien een paar plukjes Javamos in de kleinere gaten doen?
Neem aan dat je instroom aan de andere kant van de "Droogkamer" geplaatst is?

Leuk bakkie maar dat grind, ja ik weet t blijft zitten, kan toch echt niet 😛

Vissen vinden deze felle kleuren alles behalve fijn en aan de voorkant is het VEEL te dik.

Maar goed, daar kom je wel achter na een aantal weken.

Mensen hierboven proberen je te helpen en ook al wil je niks nabootsen uit de natuur, de
vissies zitten toch ook niet op de kermis of wel?

Succes ermee, hoe je het ook doet 🙂 want

Barry-incpiria zei:
Als jullie nog tips hebben zijn die welkom, maar aan de kleur is niet goed en je instelling is niet goed enzv. heb ik niet zo veel..
de steentjes zitten der in en die blijven.

het is duidelijk dat je alleen adviezen wil welke in je straatje passen.

webhond zei:
Vissen vinden deze felle kleuren alles behalve fijn en aan de voorkant is het VEEL te dik.

Sorry moet toch even reageren. We hebben het hier tegen een nieuw lid, een nieuwe mede-aquariaan die naar mijn idee nog erg netjes omgaat met alles wat'ie hier aan dompers op z'n bordje krijgt. Volgens mij heeft hij het ook vooral over de toon en niet zozeer over de inhoud.

Daarbij heb ik het idee dat een aantal dingen die hier als feiten worden gepresenteerd toch echt vooral meningen zijn of van die typische 'iedereen roept het dus ook ik, maar echt bewijs heb ik niet' dingen.

Vinden vissen het nou echt zo enorm vervelend dat grind blauw is in plaats van zwart, wit of bruin? Volgens mij zie je snel genoeg aan gedrag of vissen zich al dan niet prettig voelen. Heel veel mensen op dit forum houden heel veel vissen in andere situaties dan strikt de inrichting van hun natuurlijke biotoop. Als we op die slakken geen zout leggen dan is het ook niet echt fijn om een nieuw lid meteen voor gekke henkie uit te maken.

Dat de voorkant te dik is, is ook zo'n typisch subjectief is. Ja, iedereen die vaker een aquarium heeft ingericht of zich een beetje heeft verdiept in dieptewerking zal het anders doen. Maar is het nou zo'n drama?

Jemig hee... Als je ziet wat er hier af en toe voor goudvis-in-spongebob-aquarium tafereeltjes voorbij komen dan verdient de eigenaar van dit topic toch echt niet zoveel narigheid hoor.

C'est le ton qui fait la musique

En mocht nou blijken dat de vissen het blauw ook echt vreselijk vinden, dan is deze misschien nog een optie...

70550-1.jpg

😛

Misschien is een klein strandje wel een idee ja. Ik zal is kijken of ik daar wat meer over kan vinden.

Instroom...gat in de bodem naar filter door droogkamer maar boven en linksboven uitstroom.

Groetjes

Idd hij draait nu zes weken en je ziet al wat verkleuring aan de voorkant in de steentjes.
Ga ze wel ff iets meer naar achter gooien :!

Groetjes

Astilaroth zei:
webhond zei:

Sorry moet toch even reageren. We hebben het hier tegen een nieuw lid, een nieuwe mede-aquariaan die naar mijn idee nog erg netjes omgaat met alles wat'ie hier aan dompers op z'n bordje krijgt. Volgens mij heeft hij het ook vooral over de toon en niet zozeer over de inhoud.

Daarbij heb ik het idee dat een aantal dingen die hier als feiten worden gepresenteerd toch echt vooral meningen zijn of van die typische 'iedereen roept het dus ook ik, maar echt bewijs heb ik niet' dingen.

Vinden vissen het nou echt zo enorm vervelend dat grind blauw is in plaats van zwart, wit of bruin? Volgens mij zie je snel genoeg aan gedrag of vissen zich al dan niet prettig voelen. Heel veel mensen op dit forum houden heel veel vissen in andere situaties dan strikt de inrichting van hun natuurlijke biotoop. Als we op die slakken geen zout leggen dan is het ook niet echt fijn om een nieuw lid meteen voor gekke henkie uit te maken.

Dat de voorkant te dik is, is ook zo'n typisch subjectief is. Ja, iedereen die vaker een aquarium heeft ingericht of zich een beetje heeft verdiept in dieptewerking zal het anders doen. Maar is het nou zo'n drama?

Jemig hee... Als je ziet wat er hier af en toe voor goudvis-in-spongebob-aquarium tafereeltjes voorbij komen dan verdient de eigenaar van dit topic toch echt niet zoveel narigheid hoor.

C'est le ton qui fait la musique

En mocht nou blijken dat de vissen het blauw ook echt vreselijk vinden, dan is deze misschien nog een optie...

70550-1.jpg

😛

Als jij bij de vijver in het water kijkt,zie jij dan vissen op 30-40 cm zwemmen?

Heel moeilijk.
Hoe komt dat? door de schutkleur?
De rug van een vis heeft dat niet voor niets.
IK bedoel maar.

Bertus zei:
Als jij bij de vijver in het water kijkt,zie jij dan vissen op 30-40 cm zwemmen?

Heel moeilijk.
Hoe komt dat? door de schutkleur?
De rug van een vis heeft dat niet voor niets.
IK bedoel maar.

Tja heel veel huisdieren hebben bepaalde eigenschappen waar we als baasjes weinig mee doen. Anders had iedereen wel een heel roedel honden in huis. En zouden we nooit een dier castreren.

Dat iets 'in de natuur' zo gaat, wil niet zeggen dat het dus pers� ook bij ons thuis zo moet zijn. Want zieke/gewonde vissen proberen wij ook te verzorgen, in plaats van ze 'natuurlijk' aan hun lot over te laten. Of struin jij de sloten af om zieke visjes te helpen? Nee toch.

Ik chargeer natuurlijk... maar ik bedoel maar. Nee, blauw is niet natuurlijk en het k�n zijn dat de vissen het vre-se-lijk vinden. Maar dat merk je dan wel aan het gedrag en de gezondheid. Voor een nieuw lid vind ik het gewoon wat gemierenneuk. Bovendien hebben nogal wat andere leden hier blauw led-licht want blijkbaar lijkt dat zoooo ontzettend op maanlicht (nooit begrepen)... en dat is helemaal hartstikke cool als ik de comments mag geloven.

Kom, er zijn belangrijkere dingen.

Ga er verder ook niet meer over in discussie, denk dat de topicstarter nu wel genoeg meningen heeft gehoord over het blauw.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan