Wat is er nieuw

Incpiria 300 wit van Barry-incpiria

• Onderwerp starter Onderwerp starter Barry-incpiria
  • Startdatum Startdatum
Nee,was ik ook niet meer van plan.

Haha ja goeie vis 😎

Dat blauw brengt wel wat teweeg hier he maar ik ben der nog steeds blij mee.
Ik neem ook niet alles meteen voor feit aan hoor want der zijn zo veel tegenstreidigheden op internet, forums, google, zelf in de dierenwinkel.

En zeker gaat het over de toon! en kan der helemaal niet tegen als ze een vraag stellen en der dan zelf al antwoord op gaan geven!

Blijf wel regelmaatig foto's plaatsen voorlopig en dan zien we wel waar het schip strand ;-)

Groetjes Barry

Ja drijvertjes doenhet goed 🙂
Ze zijn in twee weken al verdubbeld en die wortels worden ook steeds langer! Zit wel nog wat alg tussen maar hoop dat dat wegtrekt.

Groetjes

Die algjes kun je van de wortels beetje wegwrijven ..af en toe in emmertje aquawater afspoelen.

hey.. nog een velserbroeker op t forum ;D

962276_0_82_dsc00684.jpg

321486_0_82_dsc00702.jpg

152849_0_82_dsc00704.jpg

547176_0_82_dsc00699.jpg

366247_0_82_dsc00686.jpg

Bijlzalmen zitten der nu een week of twee.
649218_0_82_dsc00589.jpg

361884_0_82_dsc00691.jpg

683866_0_82_dsc00708.jpg

882496_0_82_dsc00715.jpg

Algeneter op t houtje
512964_0_82_dsc00714.jpg

[
688395_0_82_dsc00700.jpg

411689_0_82_dsc00716.jpg

Huidje van vervelde garnaal hangt in de drijver.

Barry, drijvertjes groeien inderdaad als kool en is een mooi gezicht met die wortels zo. En wat is die labio mooi.
Ga zo door.
Gr. John. :petjeaf:

Leuke bak Barry! Persoonlijk vind ik het blauw erg mooi contrasteren met het groen van de planten. Weet jij misschien ook wat voor drijfplanten jij hebt? Ik wil ook opzoek gaan naar mooie drijvers en die van jou spreken mij wel aan.

Leuke maat aquarium (100x55x65) trouwens! Daar kun je echt iets mee...

PS, als je de discusie op voorgaande pagina zat bent kun je de mod vragen om je topic een beetje op te schonen. Gewoon een tip...

Thanks Peter en Sjeff

John die labio doet het zeker goed in de nieuwe bak!
Hij is van een 60 naar een kleine 300 liter gegaan en is de laatste paar weken flink gegroeid.
De rode kleur lijkt ook wel feller.

Bedankt Snuitje.
Was ook onze bedoeling om knal blauw en knal groen als hoofdkleuren te gebruiken en dat in combinatie met
de witte bak.
Weet niet wat voor soort drijfplant het is.. zal t volgende keer vragen als ik in de dierenwinkel ben.
En anders zet ik der nog wel ff een duidelijke foto van alleen t drijfplantje op dan weten ze t hier misschien wel
Tja die berichten allemaal haha als t te erg word doe ik dat misschien wel.

Groetjes

Limnobium Laevegatum. drijver.

Hadie Barry, hoe gaat het met je bak? Alles okee?

Hoi Peter.
Hier alles oke! Plantjes groeien goed waterwaardes zijn goed
alleen nog een beetje alg maar dat kijk ik nog ff aan.

Groetjes Barry

Mooi zo!
Beetje alg hoort er wel bij, vind ik, als het maar niet te erg wordt.

mooie bak , en jouw keuze van de steentjes is prima , jij kijkt er naar en moet jouw plezier geven.. de synodonthus zal weinig van de grind last hebben hier nooit problemen gehad met grind. ze liggen meestal op het kienhout en in de natuur komen ze zand en grind tegen .. daar zijn die snorkels nu eenmaal voor

Astilaroth zei:
webhond zei:
Vissen vinden deze felle kleuren alles behalve fijn en aan de voorkant is het VEEL te dik.

Sorry moet toch even reageren. We hebben het hier tegen een nieuw lid, een nieuwe mede-aquariaan die naar mijn idee nog erg netjes omgaat met alles wat'ie hier aan dompers op z'n bordje krijgt. Volgens mij heeft hij het ook vooral over de toon en niet zozeer over de inhoud.

Daarbij heb ik het idee dat een aantal dingen die hier als feiten worden gepresenteerd toch echt vooral meningen zijn of van die typische 'iedereen roept het dus ook ik, maar echt bewijs heb ik niet' dingen.

Vinden vissen het nou echt zo enorm vervelend dat grind blauw is in plaats van zwart, wit of bruin? Volgens mij zie je snel genoeg aan gedrag of vissen zich al dan niet prettig voelen. Heel veel mensen op dit forum houden heel veel vissen in andere situaties dan strikt de inrichting van hun natuurlijke biotoop. Als we op die slakken geen zout leggen dan is het ook niet echt fijn om een nieuw lid meteen voor gekke henkie uit te maken.

Dat de voorkant te dik is, is ook zo'n typisch subjectief is. Ja, iedereen die vaker een aquarium heeft ingericht of zich een beetje heeft verdiept in dieptewerking zal het anders doen. Maar is het nou zo'n drama?

Jemig hee... Als je ziet wat er hier af en toe voor goudvis-in-spongebob-aquarium tafereeltjes voorbij komen dan verdient de eigenaar van dit topic toch echt niet zoveel narigheid hoor.

C'est le ton qui fait la musique

En mocht nou blijken dat de vissen het blauw ook echt vreselijk vinden, dan is deze misschien nog een optie...

70550-1.jpg

😛

tis hier altijd hetzelfde je foet het nooit goed hoe je ook kijkt .. te klein , te veel vis. te dit te dat . . eigenlijk mag je blij zijn dat je uberhaupt een visje mag houden.. ik zeg gewoon der in houden dat blauwe grind 🙂))

Moet je eens zien wat voor mooie, lovende woorden er in veel foto-albums gesproken worden. Oftewel: het valt allemaal nogal mee. Maar ja, je kan natuurlijk ook alleen het negatieve willen zien en daaraan vasthouden.

Thanks Catfisch Hunter.

Bak gaat top en de steentjes zijn nog steeds knalblauw :thumbs:
De synodonthus hangt idd overal op/aan en die maakt het niet uit.
Wordt wel een beetje moe van de zinloze discussies hier af en toe dus ga ook geen nieuwe foto's meer plaatsen :foto:

Snelle reactie Jones! Zal der dan toch een kern van waarheid inzitten dat je meteen in de verdedeging moet..

Als onze leden hier zo negatief neergezet worden wil ik daar wel even op reageren ja.

Er zat trouwens bijna een kwartier tussen, net op het moment dat ik altijd aan m'n ontbijtje zit en de nieuwe berichten even doorspit, dus dat zegt natuurlijk niets.

Dat grind! Mooi kleurtje, zo zie je het niet vaak, vind het verfrissend 🙂

Als je niks positiefs kan zeggen over een bak in het foto album zeg dan niks. Zo doe ik het. Simpel.

idd ik heb hier ook is iets van een bak neergezet en werd nog net niet met pek en veren door de prikkerbosjes heen getrokken.. dit mocht niet en dat kon niet, was geen dierenliefhebber enz enz .. en zijn wel altijd de zelfde waaronder jones. laat ieder in zijn waarde . bak is altijd te klein en vissen te groot , en die moet met 6 en die met 4..allemaal experts. forum wordt daardoor wel door een paar gedomineerd en dat is erg erg jammer

Barry-incpiria zei:
Thanks Catfisch Hunter.

Bak gaat top en de steentjes zijn nog steeds knalblauw :thumbs:
De synodonthus hangt idd overal op/aan en die maakt het niet uit.
Wordt wel een beetje moe van de zinloze discussies hier af en toe dus ga ook geen nieuwe foto's meer plaatsen :foto:

Fijn dat het goed gaat!

Gewoon foto's blijven plaatsen man 😉

Ben ook benieuwd naar meer foto's 😉

En uiteindelijk hebben de mensen hier het beste met je voor...
En ze hebben ook gewoon het beste met je voor de vissen.

jeroenw zei:
Als je niks positiefs kan zeggen over een bak in het foto album zeg dan niks. Zo doe ik het. Simpel.

beetje bekrompen als je het mij vraagt. wat een ander goed bedoeld en zegt als tip, kan een ander negatief opvatten omdat hij niet dezelfde mening deelt.

Het kan nog wel eens bot of negatief overkomen als mensen op je (album) reageren, maar in de meeste gevallen is dit goed bedoeld of om je wat bij te brengen, zodat je geen fouten maakt die een ander al een keer begaan heeft. we kunnen er toch van uit gaan, dat iedereen het beste met z'n visjes voor heeft.

*ontopic*

Ik vind het wel wat hebben, knalblauw met het frisse groen van de planten. je moet er natuurlijk zelf naar kijken, dus gewoon doen wat je mooi vind!

ik wil nog wel een paar foto's zien hoor! :thumbs:

catfisch hunter zei:
idd ik heb hier ook is iets van een bak neergezet en werd nog net niet met pek en veren door de prikkerbosjes heen getrokken.. dit mocht niet en dat kon niet, was geen dierenliefhebber enz enz .. en zijn wel altijd de zelfde waaronder jones. laat ieder in zijn waarde . bak is altijd te klein en vissen te groot , en die moet met 6 en die met 4..allemaal experts. forum wordt daardoor wel door een paar gedomineerd en dat is erg erg jammer
Iedereen die de moeite neemt om je oude berichten en topics door te lezen prikt zo door je beschuldigingen heen. Als iemand correct te woord gestaan is ben jij het wel en sindsdien ben je alleen maar bezig met leden zwart te maken en provocerende berichtjes te plaatsen. Erg kinderachtig en over anderen in hun waarde laten moet je het dan helemaal niet hebben.

Jones zei:
catfisch hunter zei:
Iedereen die de moeite neemt om je oude berichten en topics door te lezen prikt zo door je beschuldigingen heen. Als iemand correct te woord gestaan is ben jij het wel en sindsdien ben je alleen maar bezig met leden zwart te maken en provocerende berichtjes te plaatsen. Erg kinderachtig en over anderen in hun waarde laten moet je het dan helemaal niet hebben.

ik sluit me volledig bij Jones aan. "ik wil wel feedback, maar alleen wat ik horen wil".

*zullen we nu barry zijn fotoalbum terug geven?

Goed plan. 🙂

Gezellig topic dit, jammer dat een foto album van een mede lid als discussie plek wordt gebruikt. Buiten de vraag of al het commentaar goed bedoeld is natuurlijk, denk ik wel dat iedereen goede bedoelingen heeft met zijn/haar opmerkingen. Sla elkaar dan de koppen in via PB

Blijf aub zeker updates geven aan ons!!! Veel commentaar kan ik met wel in vinden wat in topics wordt gegeven, dat vissen in het wild onder bepaalde omstandigheden leven, maar denk dat de grotendeels in bakken gekweekte dieren aan veel kunnen wennen.

Thanks voor de reacties.

Dat het forum word gedomineerd door bepaalde personen dat is wel duidelijk denk ik.
Of dat goed of slecht is weet ik niet, maar ik vind hier toch een bepaalde cultuur hangen wat ik niet had verwacht.
Sommige moeten echt overal op reageren en ik krijg dan zo een spam idee net als ongewenste post in me e-mail waardoor het onderwerp dan eigenlijk niet meer belangrijk is, alleen de meningen.

Even goede vrienden hoor maar misschien is het forum gewoon niks voor mij. Veel zinloze discussies hier en dan kan ik de energie beter in me bak steken.

En wie weet knal ik der nog wel eens een paar foto's op!

Hadie Barry..even een vraagje. Op je eerste blz vertel je dat je het Philips ozon apparaat gebruikt. Ben je er tevreden over..werkt het goed bij jou?

Foto's... 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan