Wat is er nieuw

Indraaien aquarium.

Volgens mij wel oke voor een eerste week draaien.
Dat zegt feitelijk niets. In die periode schieten de verschillende waarden alle kanten op.
Als je morgen meet zijn ze misschien weer anders. Een simpele verandering in de luchtvochtigheid of andere omgevingstemperatuur kan andere resultaten geven van zo'n testkit.
Laat de natuur gewoon haar gang gaan en kijk over een maand nog maar eens een keer

Dat zegt feitelijk niets. In die periode schieten de verschillende waarden alle kanten op.
Als je morgen meet zijn ze misschien weer anders. Een simpele verandering in de luchtvochtigheid of andere omgevingstemperatuur kan andere resultaten geven van zo'n testkit.
Laat de natuur gewoon haar gang gaan en kijk over een maand nog maar eens een keer
Oke, ga ik zeker doen.
Doe sowieso toch wekelijks meten nu, als mijn hout niet meer gaat drijven gaan er planten in.
Dan zal het op zeker ook wijzigen, maar ben geduldig, als alles naar wens is qua waardes zal er pas een vis in komen.

Ik doe de eerste 4 weken ook niks behalve af en toe een klein beetje voer verkruimelen.

Water wissel na één week indraaien?
Ja lag een laagje op het water en had er water uitgehaald om plantjes makkelijker te plaatsen.
Dus combo dacht ik zo.
Maar blijkbaar hoeft er geen water uit dus 🤔

Nee de eerste 4 a 5 weken zou ik dat niet doen.

Met verversen haal je ook voeding voor de bacterien weg in de vorm van nh3/4 en no2 waardoor die zich moeilijker vermenigvuldigen.

Kijk, daarom leer ik hier.
Je loopt telkens ergens tegenaan en hoppa, antwoord:!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan