Ineens alg in de bak.


Robbie521

Well-known member
Lid geworden
2 februari 2014
Berichten
148
Hallo allen.

ik kom vandaag thuis en kom erachter dat ik een alg in me bak heb. Bak staat er nu iets meer als 1 week.
Wat kan ik hieraan doen.
53E26EFA-CB7F-4F3D-ABAF-8918184EBAB6.jpeg
 
Ik heb het alg verwijderd. Er lijkt niets meer in me slangen en pomp te zitten. wat ik zo op het oog kan zien lijkten de planten gewoon goed te gaan.
de Co2 checker is groen. Kan ook niet echt vinden welk alg dit is.
 
Dat ziet er meer uit als slijm afkomstig van hout o.i.d. dan als alg...
 
Lijkt me ook iets van slijm of schimmel toe maar geen echte alg zoals ik die ken.
 
Ja is schimmelslijm. Bij gebrek aan bacterieen hebben schimmels nog vrij spel.
 
Ja is schimmelslijm. Bij gebrek aan bacterieen hebben schimmels nog vrij spel.

is dit iets waar ik me nu zorgen om moet gaan maken. Ik heb net de geplande waterwissel weer uitgevoerd.
 
is dit iets waar ik me nu zorgen om moet gaan maken. Ik heb net de geplande waterwissel weer uitgevoerd.
Nee geen zorgen maken, het verdwijnt vanzelf, je kan het afzuigen als je een waterwissel gaat doen, maar als je bak nog geen 4 weken draait zou ik geen water wissel doen maar handmatig verwijderen.
 
Nee geen zorgen maken, het verdwijnt vanzelf, je kan het afzuigen als je een waterwissel gaat doen, maar als je bak nog geen 4 weken draait zou ik geen water wissel doen maar handmatig verwijderen.

Ik heb een aqua soil dus ik moet me water in de opstart verversen met een vast schema. hit duurt 3 weken hierna kan ik het een keer in de week doen
 
Ik heb een aqua soil dus ik moet me water in de opstart verversen met een vast schema. hit duurt 3 weken hierna kan ik het een keer in de week doen
Prima, kan je het gelijk afzuigen als je wil.
 

Terug
Bovenaan