K
sschot bevestigde eigenlijk dat het niet ideaal is voor aquarium dmv denk ik de zelfde reden??
Ik heb tot nu toe twee keer een probe gehad waar water inzat, waardoor het thermokoppel niet meer correct functioneerde en de unit op een "vaste niet kloppende" temperatuur kwam te staan. Dit is vooral tijdens een waterwissel goed te monitoren omdat er dan altijd wat fluctuatie van de temperatuur normaliter bij bij optreedt.
Of dit bij mij in warmer water nog sneller op treedt als bijv in een bak van 22 graden, dat weet ik niet.
Maar mocht je een probe moeten kopen, koop de nieuwe variant en koop er 2, zodat je er 1 op voorraad hebt.
Bij de meeste Inkbirds kan je eenvoudig door de stekker verbinding de probe vervangen. Er zijn ook units welke je open moet maken omdat deze met 1 kabel gemonteerd zijn welke op de print is gesoldeerd. Daarom ook altijd het nieuwe losse stukje met stekker wat bij de probe wordt geleverd, zodat je het altijd juist kan monteren.
kan ik niet zoals die amerikaan draden aan elkaar koppelen en met stevig plakband afplakke?
Wat maakt dat nou uit. De probe omhoog hangen onder water??Altijd grappig om die overdreven Amerikaanse bullshit te zien.. "This almost killed my fish!" Clickbait stuff.
Die probes worden al jaren gebruikt en ze gaan inderdaad wel eens stuk. Maar alles gaat een keer stuk, ook de controller zelf kan opeens de geest geven en heb je een probleem. Zoals met alles moet je het dus wel in de gaten houden. Een goede tip was wel om je probe omgekeerd op te hangen, mocht er dan een lek ontstaan loopt het water er niet zomaar in en dat zou ik zeker doen. Simpele fix. Als het je een goed gevoel geeft kun je een tientje uitgeven en een nieuwe probe bestellen. Ik verwacht niet dat ze gratis een nieuwe sturen, dit is gewoon productontwikkeling en omdat een product 'beter' is geworden ben ik niet van mening dat ze alle oude modellen gratis hoeven te upgraden. Wel heb ik, zelfs hier op het forum, gelezen dat ze niet zo moeilijk doen als je probe echt stuk is en gewoon een nieuwe opsturen, dus tsja je kan ze altijd even een berichtje sturen 😉
Had jij ook de itc 308? Met die metalen probe?Wat maakt dat nou uit. De probe omhoog hangen onder water??
Dan komt het water er nog steeds in.
Het is geen regenwater wat uit de lucht omlaag valt.
Amerikaanse Bullsh*t
Niet zo snel. Gevoelsmatig kan het wellicht onzin lijken maar als je het wetenschappelijk bekijkt is het zeker waar, niet alleen aan de andere kant van de grote vijver. Lucht heeft een lagere dichtheid (factor duizend ongeveer) dan water en zal dus het water tegen houden, mits dat metalen omhulsel 'luchtdicht' is. Pak maar eens een koffiekopje en duw die op z'n kop in de wasbak, de lucht blijft er onder zitten en er zal dus geen water bij komen. Net zoals je co2 ook op die manier kunt doseren met een omgekeerd glaswerk (of fles) zoals veel doe het zelf systemen. Dit werkt volgens exact hetzelfde principe.Wat maakt dat nou uit. De probe omhoog hangen onder water??
Dan komt het water er nog steeds in.
Het is geen regenwater wat uit de lucht omlaag valt.
Amerikaanse Bullsh*t
Ik heb de heat en cool. Met de standaard probe. Is klein metaal.Had jij ook de itc 308? Met die metalen probe?
En kijk ook maar in je glazen dropchecker. De condens komt ook waar lucht zit.Niet zo snel. Gevoelsmatig kan het wellicht onzin lijken maar als je het wetenschappelijk bekijkt is het zeker waar, niet alleen aan de andere kant van de grote vijver. Lucht heeft een lagere dichtheid (factor duizend ongeveer) dan water en zal dus het water tegen houden, mits dat metalen omhulsel 'luchtdicht' is. Pak maar eens een koffiekopje en duw die op z'n kop in de wasbak, de lucht blijft er onder zitten en er zal dus geen water bij komen. Net zoals je co2 ook op die manier kunt doseren met een omgekeerd glaswerk (of fles) zoals veel doe het zelf systemen. Dit werkt volgens exact hetzelfde principe.
Vreemd.Antwoord van Inkbird zelf
Hello,
Thanks for contacting us.
The probe of ITC-308 is waterproof, the level is IP68.
Just for double protection, if possible, please use silicone tubing to protect the connection between probe and cable.
Please clean the probe regularly. We often do a regular customer survey. Based on feedback from customers who have used the probe for more than 2 or 3 years, regular cleaning of the probes is what they have been doing, that's why we would advise other customers to do the same to protect the probes from damage.
If want to change the probe, here are the steps (please refer to attached pictures about how to replace the probe):
Please
1. Cut the cable of probe.
2. There have two wires in the cable, please connect them with the cord of the replace probe
3. Please use insulating tape/heat-shrink tubing to protect the connection
Can it meet your need?
If purchased from Amazon/ aliexpress/ official website, please provide order number.
If purchased from ebay, please provide your username.
Sincerely,
Bekijk bijlage 282741Bekijk bijlage 282742
Nee is van amazon gekocht. En mail Is echt van inkbirdVreemd.
Zijn dat nep inkbirds???
Mijn originele inkbird heeft voor de probe een 3,5mm jack (soort koptelefoon aansluiting) Hierdoor kun je de probe zo vervangen.
Vind bovenstaand niet echt iets voor een consument.
Zijn dat nep inkbirds???
Beter is het om te gaan voor een BS18B20.In ieder geval via Amazone
Amazon product ASIN B07MZ2DDQ4
Verder ook via Ali en Ebay, maar gelet op evt. garantie en de service haal ik ze zelf altijd via Amazone, zeer tevreden over deze "shop"
Heb de inkbird net maar verwijderd gaf 30 graden aan en het water was rond de 21
Kortom houd de zaak in de peiling is toch niet zo betrouwbaar gebleken.
Dat vermoeden heb ik ook maar ja die heb ik zo 123 niet liggen.Nieuwe probe en probleem zou opgelost moeten zijn
Dat vermoeden heb ik ook maar ja die heb ik zo 123 niet liggen.
Zal eens kijken hoe het met de garantie zit heb hem nog niet zo lang.
Tevens voor een andere oplossing aan het kijken wordt me iets te veel draden en kastjes zo bij de bak.
klopt maar minder kastjes 😀 😀Sssst... Uiteindelijk komen er uit een Profilux mini ook heel veel draadjes... 😀😀😀
klopt maar minder kastjes 😀 😀
Ga hier even op in bij deze draad https://aquaforum.nl/threads/profilux-mini-wifi-pl-1314_wifi_221.165601/ dwalen hier van TS zijn vraag afZelfs dat is afhankelijk van hetgeen je wilt aansluiten. Denk aan voedingen, stekkerbloc's enz.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.