Wat is er nieuw

Inrichting aquarium.

Lariss

Well-known member
Lid geworden
16 oktober 2025
Leeftijd
24
Ik ben zelf wel aardig tevreden, maar ik ben wel benieuwd; wat zouden jullie anders doen of wat zou ik er nog aan toe voegen qua planten? Ik heb het aquarium nu net 1 week draaien, dus het moet allemaal nog een beetje groeien.
1000053569.jpg

Bijlagen

• IMG20251031201703.jpg
    IMG20251031201703.jpg
    2.1 MB · Weergaven: 42
Ziet er prima uit toch? En als je zelf tevreden bent zou ik het lekker zo laten.

ik vind het er ook leuk uitzien 🙂 ik zou er zelf wel een externe pomp in doen, dan heb je meer ruimte in je bak. Drijfplanten kunnen ook een leuke toevoeging zijn, er zijn visjes die een beetje beschutting fijn vinden

Het ziet er al goed uit, maar voor het contrast zou ik er misschien nog een Rode Lotus bijplaatsen rechts voor het stuk hout, en die dan mooi laag zien te krijgen/houden door de uitlopers consequent af te knippen. Het is nu, en als de planten wat gegroeid zijn, wel erg groen.

Het ziet er al goed uit, maar voor het contrast zou ik er misschien nog een Rode Lotus bijplaatsen rechts voor het stuk hout, en die dan mooi laag zien te krijgen/houden door de uitlopers consequent af te knippen. Het is nu, en als de planten wat gegroeid zijn, wel erg groen.
Helemaal mee eens en ik zou hem wat naar voren planten omdat daar ruimte genoeg is. Leuk gedaan verder.

Je kunt ook met groenkleuren wat meer contrast aan brengen: de donkere cryptocoryne bijvoorbeeld, of een donkere bucephalandra op de voorgrond.
En ik kan het niet goed zien, maar worden de planten die voor het filter staan hoog? Dan kun je daar het filter mee verstoppen.

Maar dat is slechts hoe ik het zou doen, als jij hier blij mee bent, moet je het zo laten.

Die rode lotus was ook het 1e wat er in mij opkwam. Dat is een prima plek voor de lotus.

Goed idee!! Bedankt voor de tip! Ik heb inderdaad maar 2 "gekleurde" plantjes er in staan helemaal rechts de Ludwigia repens Rubin en links achter de Crypto staat de Rotala rotundifolia Orange Juice.

ik vind het er ook leuk uitzien 🙂 ik zou er zelf wel een externe pomp in doen, dan heb je meer ruimte in je bak. Drijfplanten kunnen ook een leuke toevoeging zijn, er zijn visjes die een beetje beschutting fijn vinden
Bedankt! De externe pomp komt er uiteindelijk wel, nu eerst moet ik het doen met het interne filter. Bedankt voor de tip! Drijfplantjes die verhuis ik straks mee uit mijn andere bak☺️

Heb je het bewust voor zover open gelaten? Een mooie bruine wendtii vind ik ook altijd mooi staan. Maar wat de rest ook zegt; als jij er blij van wordt mooi zo laten

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan