Intern witte ladigesia roloffi


Het blijft vreemd,ik heb ze een aantal jaren gehad, nooit geen problemen.
Ik vind jouw vissen wel vrij magertjes en er over het algemeen slecht uitzien. Hebben ze geen ze geen wormen?

Groetjes John.
De exemplaren op de foto waren inderdaad al erg ziek en dus ook erg mager. Ik ben ze wel wat minder gaan voeren omdat het jou aan vervetting deed denken, maar de zieke exemplaren hadden weinig eetlust.
Maar ik heb ze inderdaad ook behandeld met gdex, omdat de kogels symptomen van wormen hadden.
De symptomen die ik opmerkte waren een interne witte verkleuring, afzonderen, schrikachtig en stereotiep gedrag, vermagering, krom trekkende rug en uiteindelijk ook moeite met zwemmen.

Het verloop was ongeveer als volgt:
De dag dat ik ze kocht merkte ik na ik ze in het aquarium zette 1 ziek exemplaar op, die op de eerste foto in dit topic. Dat visje heb ik dan gedood.
Dan hebben ze het 7of 8 maanden goed gedaan tot in augustus, toen ik meerdere exemplaren met symptomen had, dan heb ik de hele groep apart gezet en zout gebruikt.
Dat leek niet de baten dus heb ik alle vissen met symptomen gedood en de rest behandeld (bactopur en later gdex).
2 maanden heb ik dan geen enkel symptoom gezien en recent dan plots weer terug, daarom heb ik besloten de resterende tetra's ook te doden.
 
Had even het ladigesia verhaal terug gelezen hoor šŸ˜‰.
Soms wil het gewoon niet werken, het blijft wildvang.
Momenteel is er Neolebias genomineerd beschikbaar, leuk visje en erg sterk!

p2135338.jpg


Groetjes John.
 
Erg mooi visje!, eens kijken hier of ze hier in Belgiƫ te vinden zijn.
Wat een ritje utaka is moeilijk te verantwoorden op het moment vind ik.
 
Was even je topic uit het oog verloren Matts. Jammer dat je de hele school heb moeten euthaniseren maar soms is iets niet meer of te verhelpen. Als het telkens weer de kop op steekt moet je soms nare beslissingen maken in get belang van andere.

Hoop dat je mooie kogels gevrijwaard blijven van ellende(y)
 
Was even je topic uit het oog verloren Matts. Jammer dat je de hele school heb moeten euthaniseren maar soms is iets niet meer of te verhelpen. Als het telkens weer de kop op steekt moet je soms nare beslissingen maken in get belang van andere.

Hoop dat je mooie kogels gevrijwaard blijven van ellende(y)
Ja helaas ik heb mijn best gedaan voor de visjes maar nog meer medicatie proberen zonder te weten wat het is leek me ook niet slim.

De kogels doen het gelukkig goed al hebben ze recent ook een ontwormingskuur nodig gehad maar die lijken ondertussen gelukkig weer helemaal hersteld daarvan.
 

Terug
Bovenaan