Van Egmond
Well-known member
- Lid geworden
- 6 mei 2020
Ivm je lucht in je bak brengt, of werkt dit anders dan bij een uitstroom steentje?
Neem aan dat je sponsfilters bedoeld die aangedreven zijn met een luchtpompje tegen over een bruissteen zonder spons ?Ivm je lucht in je bak brengt, of werkt dit anders dan bij een uitstroom steentje?
)Ik heb een buitenfilter draaien alleen die is te klein. Moet voorlopig op de kosten blijven lettenDat zijn geen lastige planten maar waarom neem je geen buitenfilter met een shrimpguard op de uitlaat? Nou weet ik niet hoe groot je bak is en bij een kleine kan bv een mini pat goed werken.
Zal het nog eens proberen maar de laatste keer dat ik het probeerde lachte ze erom🤔Wat John zegt. Of is er geen mogelijkheid om de inlaat van je binnenfilter te bedekken met een stukje scherm van een hor, of filterschuim? Kun je het desnoods vastzetten met kabelbindertjes of andere creatieve structuren. 🙂 Save your shrimp!
De plantensoorten die je noemt doen het allemaal goed zonder CO2. Vallisneria kan daarbij nog aardig snel gaan groeien onder de juiste omstandigheden. (Ik heb het idee dat die harder groeien als er al meer van in de bak zitten, en lees net dat dat door hun chemische oorlogsvoering met andere planten kan komen. Hmmmm......)
Volgens mij is de shrimp guard voor op de aanzuig.Dat zijn geen lastige planten maar waarom neem je geen buitenfilter met een shrimpguard op de uitlaat? Nou weet ik niet hoe groot je bak is en bij een kleine kan bv een mini pat goed werken.
Ja klopt maar daar gaan de garnalen toch ook door als je een buitenfilter gebruikt? Ik bedoelde met de uitlaat dan ook de afzuigbuis naar de filter. Had het beter de inlaat kunnen noemen denk ik 😉. Het water gaat uit de bak dus het is de uitlaat of is het nou toch de inlaat of afzuigbuisVolgens mij is de shrimp guard voor op de aanzuig.

In dat geval zou ik een spons filter lucht aangedreven bij plaatsen die geschikt is voor het aantal liter van het aquarium, heeft veel voordelen met garnalen..vuil en resten van planten en dergelijk gaan op de spons kleven door de stroming.Ik heb een buitenfilter draaien alleen die is te klein. Moet voorlopig op de kosten blijven letten
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.