Is mijn guppyvrouwtje zwanger??


Heyyy

Member
Lid geworden
18 maart 2023
Berichten
11
Leeftijd
32
Mijn guppy vrouwtje vertoont wel het gedrag van een zwangere guppy maar ik kan de zwangerschapsvlek niet vinden. Ze zwemt bijna niet meer ik denk dat dit misschien ook wel een ziekte kan zijn. Weten jullie wat dit betekent??
 
Heb je een duidelijke foto van de Gup? Nog beter is een video via Youtube.
 
Heb haar voor de foto’s even in een klein kommetje gezet. Hier zit ze normaal niet in hoor!!. De foto’s zijn wat onduidelijk mevrouw had er niet zo veel zin in😂😂
 

Bijlagen

  • 41E95EA7-0D91-4494-A227-DC222DEB9D44.jpeg
    41E95EA7-0D91-4494-A227-DC222DEB9D44.jpeg
    167.8 KB · Weergaven: 59
  • B5F63E6D-BB10-4138-804A-339D67B5BB81.jpeg
    B5F63E6D-BB10-4138-804A-339D67B5BB81.jpeg
    169.1 KB · Weergaven: 64
  • 65BA61C2-36DB-42B0-A1CB-7BE401AD172E.jpeg
    65BA61C2-36DB-42B0-A1CB-7BE401AD172E.jpeg
    174.1 KB · Weergaven: 68
  • 934C947F-8466-4A72-A470-2D6E7EA64A43.jpeg
    934C947F-8466-4A72-A470-2D6E7EA64A43.jpeg
    347.3 KB · Weergaven: 64
  • F3ADEEEF-F44F-4123-9649-F8D3FC8A381B.jpeg
    F3ADEEEF-F44F-4123-9649-F8D3FC8A381B.jpeg
    244.7 KB · Weergaven: 66
  • C382ED99-D4DA-4E3D-8261-6E441D547961.jpeg
    C382ED99-D4DA-4E3D-8261-6E441D547961.jpeg
    175.6 KB · Weergaven: 68
  • 78DBF527-206B-4E4F-A7F1-A193AABB5818.jpeg
    78DBF527-206B-4E4F-A7F1-A193AABB5818.jpeg
    175.6 KB · Weergaven: 65
  • 6A1B5214-A825-4E81-8D04-1E3F32C01093.jpeg
    6A1B5214-A825-4E81-8D04-1E3F32C01093.jpeg
    155 KB · Weergaven: 59
  • image.jpg
    image.jpg
    162.4 KB · Weergaven: 57
  • image.jpg
    image.jpg
    137.7 KB · Weergaven: 61
Ik zie niks raars en zou haar snel weer in de bak zetten want dit geeft veel stress in zo weinig ruimte.
 
Ja ik heb haar al weer snel terug gezet inderdaad!! Vind het zelf ook raar. Ze zwemt soms bijna niet maar als je het water heel zachtjes laat bewegen begint ze ineens weer te zwemmen. Dit duurt nu al een paar dagen dus begin me wel een beetje zorgen te maken. Heb al op internet gezocht maar kan eigenlijk niks vinden wat met haar “klachten” overeen komt. Maar bedankt voor je reactie!!
 
Mijn vrouwtjes guppy drijft boven in de kom. Ze zwemt soms wel eventjes maar dan drijft ze weer omhoog of gaat tussen de planten liggen. Ik dacht eerst dat ze zwanger was maar ze heeft geen zwangerschapsvlek. Ze heeft geen eetlust. Het lijkt soms gewoon alsof ze dood is. Maar als je het water dan een beetje laat bewegen begint ze weer te zwemmen. Ze zwemt ook veel tegen de kant aan. En ze reageert soms ook bijna niet op de andere vissen. De waarden van het water zijn goed en het water is ook ververst. Dus ik snap niet wat het probleem is. Weten jullie misschien wat er met haar aan de hand is??
 
Als ze tegen het werpen aanzitten dan doen ze vaker rustig en/of verstoppen ze zich als dat kan.
 
Dus als ze zwanger is is het dan beter om haar appart te zetten of om haar in de groep te laten?
 
Als ze tegen het werpen aanzitten dan doen ze vaker rustig en/of verstoppen ze zich als dat kan.
En hoe lang kan dit proces duren
 
Ik zou haar gewoon lekker in de groep laten. Apart zetten geeft stress.
De zwangerschap kan dacht ik totaal 4-6 weken duren. Mijn zwangere guppen die gaan bevallen hangen ook wel tussen de waterpest rustig ( een soort lusteloos) te hangen. Hoelang ze daar hangen, daar let ik niet op.
 
Oké heel erg bedankt!!
 
guppys blijven vooral boven in het water omdat daar veel zuurstof is kan het zijn dat de temperatuur van het aquarium te hoog of te laag is, het water moet belucht zijn dan zwemmen ze wat meer, maar dat ze geen eetlust heeft ? het enige dat ik weet is dat je vissen niet te veel mag geven, maar dit is informatie van een website... Alles wat je vissen niet opeten, zakt naar de bodem van het aquarium. Daar gaan de restjes voer rotten en dat komt de watersamenstelling niet ten goede. Ook gaan vissen meer ontlasting produceren als ze teveel eten krijgen. Ik hoop dat het snel goed komt.
 
guppys blijven vooral boven in het water omdat daar veel zuurstof is kan het zijn dat de temperatuur van het aquarium te hoog of te laag is, het water moet belucht zijn dan zwemmen ze wat meer, maar dat ze geen eetlust heeft ? het enige dat ik weet is dat je vissen niet te veel mag geven, maar dit is informatie van een website... Alles wat je vissen niet opeten, zakt naar de bodem van het aquarium. Daar gaan de restjes voer rotten en dat komt de watersamenstelling niet ten goede. Ook gaan vissen meer ontlasting produceren als ze teveel eten krijgen. Ik hoop dat het snel goed komt.
Bedankt!!
 
Als deze gup draagt ben ik een jonge god.
En mocht ik ongelijk hebben dan is ze nog laaang niet aan werpen toe.
Ze is zelfs niet eens een heel klein beetje dik en op de plek van de zwangerschapsvlek zie ik mooie roze darmpjes.
(Een teken dat ze inderdaad weinig gegeten heeft.)
 
Als deze gup draagt ben ik een jonge god.
Vindt je niet dat ze best wel aan de dikke kant is dan want volgens mij zijn ze dunner als ze net hebben geworpen. Ik ben geen expert maar ja.........................
 
Nâh.
Nou, vooruit.
Een beetje dan.
Een beetje dikker dan helemaal niet dik.
Maar deze vorm hadden mijn guppen altijd.
Laten we het dan de standaard zwangerschapsmodus noemen.
En vaak wierpen mijn vissen helemaal nooit vanuit die modus.

Maar zo ze al drachtig is, duurt het nog heeel lang

Ook ik ben geen expert, heb alleen heel erg lang guppen gehad, geobserveerd en zo dingen geleerd.
En nogmaals: áls deze drachtig is (niet zwanger, want dat zijn alleen zoogdieren) dan duurt het nog weken.
 
Als iemand gelijk heeft, heeft ie gelijk.
Of dat een ander is of ik, of iedereen een beetje, maakt niets uit.
Het gaat erom dat TS antwoord krijgt op de vraag.
(En wellicht pikken we er zelf nog iets van mee, nietwaar?)
 
Als deze gup draagt ben ik een jonge god.
En mocht ik ongelijk hebben dan is ze nog laaang niet aan werpen toe.
Ze is zelfs niet eens een heel klein beetje dik en op de plek van de zwangerschapsvlek zie ik mooie roze darmpjes.
(Een teken dat ze inderdaad weinig gegeten heeft.)
Ik vind haar zelf ook niet heel erg dik idd. Maar dit was de enige logische verklaring die ik kon bedenken voor haar gedrag. Ik denk dat ze misschien toch ziek is dan.
 
Iemand een idee wat dit nog meer kan zijn??
 
Mijn ervaring met guppies van de laatste jaren is dat je er een beetje geluk mee moet hebben.
Tenminste, die uit de winkel.
Van hobbykwekers is het doorgaans een ander verhaal, die kwaliteit is doorgaans goed, maar de gup is een beetje het slachtoffer van zijn eigen succes.
Zo populair dat hij kapotgefokt is.

Mijn ervaring met guppen uit de winkel is dat ze óf stokoud worden, óf jong het loodje leggen.

Afwachten is het devies.
Als ze ziek is kan het van alles zijn, dat is vanaf een foto en de beschrijving van het gedrag (die van alles kan betekenen) nauwelijks te zeggen.
Ze voelt zich niet senang.
Dat is wel duidelijk.
 

Mijn ervaring met guppies van de laatste jaren is dat je er een beetje geluk mee moet hebben.
Tenminste, die uit de winkel.
Van hobbykwekers is het doorgaans een ander verhaal, die kwaliteit is doorgaans goed, maar de gup is een beetje het slachtoffer van zijn eigen succes.
Zo populair dat hij kapotgefokt is.

Mijn ervaring met guppen uit de winkel is dat ze óf stokoud worden, óf jong het loodje leggen.

Afwachten is het devies.
Als ze ziek is kan het van alles zijn, dat is vanaf een foto en de beschrijving van het gedrag (die van alles kan betekenen) nauwelijks te zeggen.
Ze voelt zich niet senang.
Dat is wel duidelijk.
oké bedankt!!
 
Eerdaags heb je jonkies, zo gaat het ik zie de buik toch!
Roze en blauwe muisjes.
Weet je wel dat de jongen ook worden opgegeten?
 
Waar baseer je dat op, als ik zo vrij mag zijn Edwin?
Zelfs de "zwangerschapsvlek" is nog roze.
Enfin.
We zullen zien.
 
Misschien kan de TS laten weten hoe het met de Gup gaat.
 

Terug
Bovenaan