Island aquascape 110x75x75 (Aqua Tim)


Sommige planten zaten te diep en heb deze wat verder naar boven getrokenmet behulp van een lange planten pincet. Daardoor zweeft er een klein beetje vuil rond in het aquarium. Het water is al weer een stuk meer helder dan gisteren.
20200625_105746.jpg
20200625_105846.jpg
 
Niks veranderd alleen een betere foto maar nog steeds die vervelende reflectie.
Ik kan de foto niet op de normale manier posten, omdat het bestand te groot is.

20200629_201503.jpg
 
Even een update, planten groeien goed en zijn 99.9% alg loos, sinds 3 dagen is er wel wat bruin alg op het zand gekomen. ik zie dit als opstart alg en met een beetje onderhoud moet dit wel goed komen. Ook zijn er vande week 20 japonica garnalen in geplaatst. Ze doen het erg goed. Hierdoor is waarschijnlijk ook de bruinalg op gang gekomen door dat de toevoeging van de garnalen het biologisch evenwicht verstoord is. Ik ben niet helemaal tevreden over de water circulatie, ik ga hier nog even mee spelen en kijken wat het beste werkt.

Plantjes groeien goed! Behalve de echinodorus die loopt een beetje achter.
20200708_172245.jpg
 
Als je genoeg bodemvoeding bij de Echinodorus hebt komt hij vanzelf wel.

Ik heb er 2 dennerle pro tabs bij maar misschien plaats ik wel 2 er bij. Bij is ook een paar keer gaan zwemmen dus ik denk dat hij daar ook wel last van heeft gehad. Komt vast goed!
 
Ik heb er 2 dennerle pro tabs bij maar misschien plaats ik wel 2 er bij. Bij is ook een paar keer gaan zwemmen dus ik denk dat hij daar ook wel last van heeft gehad. Komt vast goed!
Elk soort bodem voeding zal zijn werk wel doen, zelf heb ik de capsules van @tuinkabouter en doe er meestal 4 per Echinodorus, daarmee groeien ze makkelijk over de 60 cm heen en moet ik regelmatig snoeien, het punt is dat ze graag veel bodemvoeding willen hebben.
 
Jeetje Tim. Die foto's knallen even van het scherm af joh! :love:
 
Mooie bak. Vooral die lotus tussen al dat groen geeft een mooi contrast vind ik.

Nog een tipje voor de Echinodorus bleheri. Mijn ervaring is wanneer de bladeren minder worden en je wekelijks of tweewekelijks hier de lelijkste van wegknipt de Echinodorus sneller nieuwe bladeren gaat ontwikkelen./groeien. Had dat bij m'n huidige bak ook weer, als ze het eenmaal doen doen ze het goed. Als de bladeren nog helemaal mooi zijn dan gewoon nog even wachten ;) . En eens in de zoveel tijd een nieuw tabje bij de wortels douwen.
 
Bedankt voor de tips/adviesen en ook voor de complimenten!(y)
 
Ik vraag me trouwens af hoelang deze Lotus drijf bladeren blijft produceren. Volgens mij niet oneindig of vergis ik mij nu? En heeft hij dan ook niet een rustfase volgens mij?

Gr Ed
 
Ik vraag me trouwens af hoelang deze Lotus drijf bladeren blijft produceren. Volgens mij niet oneindig of vergis ik mij nu? En heeft hij dan ook niet een rustfase volgens mij?

Gr Ed
Ze kunnen inderdaad een rustperiode ingaan, hij vermeerderd ook met uitlopers dus als ik straks meerde heb dan zijn er altijd bladeren, ze vermeerdere sneller na een snoei beurt. En je moet ze dan wekelijks bij houden anders loopt het echt uit de hand heb ik door... :ROFLMAO:
 
Prachtig. Vooral die lotus aan het oppervlak is echt een eyecather. Heel benieuwd naar hoe het er totaal uit ziet :foto:
 
Dankjewel! Ik zou binnenkort even een totaal plaatje schieten.
morgen krijg ik mijn nieuwe filtermateriaal binnen voor mijn nieuwe eheim 2080.
 
Heel erg bedankt allemaal!
 

Terug
Bovenaan