Jack Sparrow zijn 140x60x60


Wat botanicals op de bodem en je bent er wel bijna! Ik vind in blackwater biotopen neontetras zo prachtig uitkomen šŸ˜ weet je eigelijk al welke vissen je wilt gaan houden?
 
Er komt nog wat blad bij op de bodem.
Ik had eerst vissen uit een ander gebied willen hebben, maar ik zag laatst de Aequidens Superomaculatum, dus die gaan het worden denk ik.
En daarbij wil ik de Pristella Maxillaris als scholenvis gaan nemen.
 
Nog wat blad op de bodem toegevoegd en wat palmblad, maar of ik dat laatste erin ga houden..geen idee. Moet niet te druk worden met vanalles.
IMG_20230403_194816.jpg

Zijkant
IMG_20230403_194658.jpg


Ik weet dat ik in de opstartfase zit, maar na 3 week zit mijn nitriet op 5,0mg/l(al een paar dagen)
Mooie gifbak.. Is dit normaal?

@jessicapilon
Helaas vallen de Pristella's af, want ik wist niet dat de Aequidens ze als voer gaan zien.....en nemen :zwaai:
 
Zolang je geen bewoners hebt is de nitriet niet zo erg en dat wordt omgezet in nitraat. Na 4 wk kun je altijd een flinke verversing doen.
Jammer dat die 2 soorten niet samengaan maar ja de keuze is reuze Jack.
 
Hopelijk over een week een mooie blanco no2 test. Met die Colombo test, kijk je dan van bovenaf in het buisje? Ik heb het idee dat door schaduw van het buisje op de kleurenkaart, het wat donkerder lijkt dan het zijn moet?

Ik heb al een 3 tal opties gekregen voor een vervanging maar ben nog niet verkocht aan die opties.
Misschien de Moenkhausia Agnesae, die wordt 7-8 cm.
Vind de Moenkhausia Copei ook mooi, maar met 6cm vast weer te klein.
 
Mooi resultaat al. De Agnesae zijn zeker mooie vissen. Een mooie school daarvan zou zeker niet misstaan in jou bak šŸ˜Š.
 
Ik heb ze her en der al wel gezien als maatje L.
Voor een school van 20 stuks..weet je in ieder geval weer dat een hobby geld kost šŸ˜…
 
Ik heb ze her en der al wel gezien als maatje L.
Voor een school van 20 stuks..weet je in ieder geval weer dat een hobby geld kost šŸ˜…

Helaas beseffen veel mensen dat niet wanneer ze spontaan een bak aanschaffen, met een beetje bak is het eerder honderden dan tientallen euro's per maand. Ik had meerdere bakken maar ik heb het er altijd graag voor over gehad, het is en blijft een geweldige hobby.
 
De eerste 8 residents zijn gearriveerd! Helaas had Frits Kuiper maar 8, hopelijk wordt dit spoedig uitgebreid naar 30 stuks.


Als cichlide komen daar 5 stuks Laetcara Curviceps bij.
Ik had eerst andere plannen maar vind vissen van 15cm toch wat aan de (te) grote kant voor mijn bak.
 
Mooie vissen Jack en ik zal morgen even bij Frits de boel onveilig gaan maken;)
Thanks..naja eigenlijk Frits Kuiper:D
Niet te onveilig want dit is het enige fatsoenlijke zaak in Grunn :LOL:
Ga je nieuwe vissen halen dan?

Was vandaag ook nog bij Pets Place in de stad, moet zeggen dat de bakken er daar ook netjes bij staan.
Was opzoek naar de L260, misschien hadden ze die daar omdat zij ook Ruinemans als leverancier hebben.
 
Ja daar ben ik eigenlijk nog niet over uit. Hij kan aan de achterkant ook zwart gemaakt worden.. maar ik denk dat door het glas enorm gaat spiegelen of "glimmen" van het glas?
ik verf ze met schoolbord verf, heb geen last van reflexties, ander voordeel is dat je slangen, elec kabels, aanzuigpijp etc in het zwart bijna niet meer ziet en toch toegankelijk blijven. En algen groei op de achterruit is slecht zichtbaar. Prijs technisch ook erg interessantšŸ˜…
 
Thanks..naja eigenlijk Frits Kuiper:D
Niet te onveilig want dit is het enige fatsoenlijke zaak in Grunn :LOL:
Ga je nieuwe vissen halen dan?

Was vandaag ook nog bij Pets Place in de stad, moet zeggen dat de bakken er daar ook netjes bij staan.
Was opzoek naar de L260, misschien hadden ze die daar omdat zij ook Ruinemans als leverancier hebben.
Nee ik haal wekelijks levendvoer en af en toe zaken die ik verder nodig heb. De PetsPlace hier bij de Sontweg is netjes als je die bedoeld en een redelijk assortiment maar ja zaken als levendvoer hebben ze weer niet.
 
Helaas hebben de Helanthium Bolivianum Angustifolius planten het laten afweten in de bak, dus links achter en rechtsvoor komt nog valisneria spiralis. Dus qua planten is het nog niet optimaal voor wat ik voor ogen heb.

IMG_20230505_181901.jpg

IMG_20230505_181804.jpg


Helaas zag ik bij 2 van de 5 Curviceps schuur gedrag langs hout en bodem..meerdere keren.
Dus ik ben bezig met een kuur van Bilocil Sensitive. Iemand daar toevallig ervaring mee?
 
met zulk weinig licht wat doorkomt is er idd niet veel wat groeit. Blijven proberen tot je een paar overlevers hebt gevonden šŸ˜‚ verders heeft je aquarium een erg mooie uitstraling
 
Prachtige bak, helemaal mijn smaak.

Planten hebben het in een dergelijke bak moeilijker door het gebrek aan licht, het voordeel is dat algen hetzelfde probleem hebben :D
 
Komt misschien door de foto, maar naar mijn idee komt er genoeg licht..althans op de plekken waar de Helanthiums stonden sowieso, misschien konden ze in mijn bak niet goed van emers naar submers.. maar goed.. valisneria mag het nu proberen op die plek.

De eerste serie Limnobium Laevigatum heeft het ook niet overleeft, die ik nu heb lijken het wel te gaan doen :D
 
Ik hoop dat de Limnobium het gaat doen in jouw zeer mooie bak. Bij mij wilde het in het begin niet groeien en het meeste stierf af. Van de paar plantjes die het gered hebben heb ik nu regelmatig een overschot waarvan een deel nu in jouw bak drijft. šŸ˜‰
 
Ik hoop dat de Limnobium het gaat doen in jouw zeer mooie bak. Bij mij wilde het in het begin niet groeien en het meeste stierf af. Van de paar plantjes die het gered hebben heb ik nu regelmatig een overschot waarvan een deel nu in jouw bak drijft. šŸ˜‰
Hoop ik ook, ben nog wel aan het selecteren geweest hoor, was ook zoveel :D
 
Soms slaat het aan en soms niet en soms sterven ze zomaar af. Raar spul soms die drijvers.
 
Links achter kun je inderdaad nog wat kwijt maar verder zou ik gewoon afwachten hoe de bak zich ontwikkeld, de bak heeft een geweldige sfeer als is.(y)
 
wat is het bestand nu? En is het nu af?
Nannostomus Eques 16x
Laetacara Curviceps 5x
Peckoltia Compta 1x

De groep Nannostomus wil ik nog uitbreiden naar 25stuks
Misschien een harem A. Agassizii ipv de D. Maculatus. Maar de "gewone" Agassizii is nergens te vinden.

Op 1 van die 2 soorten na, is het qua vis bestand wel "af".
Wil er niet te veel vis in hebben en ook niet te veel soorten.
 
Informeer eens bij Utaka in Amersfoort. Momenteel hebben ze volgens de stocklist geen A. agassizi zitten, maar wie weet kan hij ze wel voor je bestellen. Ze versturen ook vissen.
 
Informeer eens bij Utaka in Amersfoort. Momenteel hebben ze volgens de stocklist geen A. agassizi zitten, maar wie weet kan hij ze wel voor je bestellen. Ze versturen ook vissen.
Ik wil er ook sowieso nog een keer heen om te kijken...en niet met lege handen terugkomen natuurlijk :D

Ik weet precies hoe het gaat..als ik zo snel de bak al "af" heb, staat er binnen een jaar nog een aquarium..hehe
 

Terug
Bovenaan