Jack Sparrow zijn 140x60x60


Misschien een harem A. Agassizii ipv de D. Maculatus. Maar de "gewone" Agassizii is nergens te vinden.
Je kunt inderdaad wel Utaka informeren, maar voor Agassizii zou ik alleen wildvang nemen de rest is te door gekweekt.
Ik wil er ook sowieso nog een keer heen om te kijken...en niet met lege handen terugkomen natuurlijk :D

Ik weet precies hoe het gaat..als ik zo snel de bak al "af" heb, staat er binnen een jaar nog een aquarium..hehe
Ga er overmorgen heen om wildvang A. Sp d39 te laten bestellen en wat nieuwe spullen voor een nieuwe bak.
De groep Nannostomus wil ik nog uitbreiden naar 25stuks
Misschien een harem A. Agassizii ipv de D. Maculatus. Maar de "gewone" Agassizii is nergens te vinden.
Ik heb daar een tijd terug een harem A.gephyra gekocht. Utaka had A.pulchra besteld en krijg toen wat zij dachten A.gephyra te zijn. Toen hebben Mike wise en Frank Hättich mij verteld dat het A. Cf. Agassizii (netz/net) was. Zeer mooie vissen die Agassizii.
 
Ik heb daar een tijd terug een harem A.gephyra gekocht. Utaka had A.pulchra besteld en krijg toen wat zij dachten A.gephyra te zijn. Toen hebben Mike wise en Frank Hättich mij verteld dat het A. Cf. Agassizii (netz/net) was. Zeer mooie vissen die Agassizii.
De Gephyra komt ook in de Tapajos meende ik ergens gelezen te hebben.
Ja de Agassizii's zijn zeker mooi, maar wat er nu aangeboden wordt(double reds enz.) zijn allemaal kweekvormen toch?

Ik snap dat de Tapajos een groot gebied is qua vis, maar ik zou met mijn visbestand ook in dat water willen blijven.
 
Ik snap dat de Tapajos een groot gebied is qua vis, maar ik zou met mijn visbestand ook in dat water willen blijven.
Begrijp ik goed vooral doen.
Ja de Agassizii's zijn zeker mooi, maar wat er nu aangeboden wordt(double reds enz.) zijn allemaal kweekvormen toch?
ja voornamelijk. Utaka is van plan om wilde te bestellen alleen weet ik niet waar vandaan. Zelf denk ik eerder dat het Peru is, maar dat weten ze zeker als ze ze binnen hebben. Je zou eens om Tomc.no kunnen kijken daar staat heel veel info op over apistogramma’s.
 
Mooie aquarium!
Maarruh...staat dat aquarium niet te dichbij de deur, dat je de aquarium soms stoot?
 
Mooie aquarium!
Maarruh...staat dat aquarium niet te dichbij de deur, dat je de aquarium soms stoot?
Ik stoot me liever aan een grote bak, dan dat ik een kleine omver loop 😎

Maar valt mee hoor, die gaat naar de voordeur en wordt niet heel vaak gebruikt.
 
De Discrossus ook zie ik!
Hopelijk kan ik op korte termijn eens naar Amersfoort..net de komende dagen druk met van alles 😅
Je kan ze bellen en vragen of ze er een paar voor jou willen reserveren. Heb ik ook vaak gedaan.
 
Nog een paar plaatjes van de verlichting in de avond.
IMG_20230519_201252.jpg

IMG_20230519_201429.jpg

IMG_20230519_201642.jpg




Ik vraag mij nog wel af in hoeverre planten gebruik maken van licht als het gedimd wordt?
Is 10-20% al te veel?
 
Erg mooi Jack en ik denk dat ze ook het weinige licht zullen gebruiken maar dat is zo weinig dat dit niet veel invloed zal hebben. Sommigen gebruiken weleens nachtverlichting en dat is denk ik vergelijkbaar met heel weinig licht.
Ik heb hier een Anubia die over was al 3 maanden in een emmer staan in huis en die krijgt weinig licht maar toch red die zich wel. Maar goed die houdt dan ook wel van een beschutte plek.
 
Dankje!
Misschien laat ik het wel zo, zoals het nu is.
7-7,5 licht op 85% en 1,5u af en opbouwend.
Nog geen problemen tot nu toe.

Weet alleen niet hoe valisneria gaat reageren als meer drijfplanten hun licht gaan blokkeren.
 
Alweer een paar maanden geleden wat betreft foto's. Curviceps bij vlagen nieuwsgierig of gewoon honger..
IMG_20230718_202404.jpg

IMG_20230718_202420.jpg

IMG_20230718_204323.jpg

De "baas" in het midden.

IMG_20230718_205101.jpg

IMG_20230718_204507.jpg

IMG_20230718_204217.jpg



Binnenkort weer wat nieuwe foto's van de bak als de valisneria vervangen is voor 2 Echinodorus planten.

Qua visbestand(5 Curviceps en 17 Nannostomus) is er niks veranderd, en weet eigenlijk ook niet of er nog wat bij "moet".
 
Helemaal blij vandaag, want voor het eerst eitjes van de Curviceps.
Maar ik weet niet wat er aan de hand is, maar de hele bak is aan het "UFC'en", everybody is your enemy lijkt het wel..
Zoals ik dit ervaar gaat dit voor een slachtoffer zorgen. :confused:
Op de video zijn er 3 bezig maar zonet alle 5.
 
eerste keer dat ik hier reageer dus wil eerst even zeggen dat je echt een prachtig aquarium hebt, heel natuurlijk en hele mooie sfeer.

Verder ben ik bang dat je groepje cichlides niet in balans is qua M/F verhouding. Heb dat zelf ook meermaals gehad en dan krijg je vroeger of later dit gedrag. Je kan het even aankijken maar uiteindelijk delft iemand het onderspit en gaat ergens in een hoek hangen. Dat is het moment om uit te vangen en te herplaatsen of ruilen voor een extra vrouw. Blijft altijd lastig om jonge cichlides te sexen.
 
eerste keer dat ik hier reageer dus wil eerst even zeggen dat je echt een prachtig aquarium hebt, heel natuurlijk en hele mooie sfeer.

Verder ben ik bang dat je groepje cichlides niet in balans is qua M/F verhouding. Heb dat zelf ook meermaals gehad en dan krijg je vroeger of later dit gedrag. Je kan het even aankijken maar uiteindelijk delft iemand het onderspit en gaat ergens in een hoek hangen. Dat is het moment om uit te vangen en te herplaatsen of ruilen voor een extra vrouw. Blijft altijd lastig om jonge cichlides te sexen.
Dankje!

De rust is weer een beetje in de bak wat betreft de 5 Curviceps. Lastig te zien wat nu man of vrouw is.
De kleinste van het stel was eerder "de laagste in rang"
Maar afgelopen dagen was het net Conor McGregor. Die moet eerst wat herstellen denk ik.
Ik ga het even aanzien de komende tijd.
 

Terug
Bovenaan