Ik heb ook nooit beweerd dat Eheim rommel is toch?
Leg aub geen woorden in mijn mond, ben oud genoeg om voor mezelf te spreken.
Wat ik wel zeg is dat Eheim niet meer is wat het geweest is. met name het super merk van weleer.
Tegenwoordig moeten concurrenten niet meer onderdoen met hun kwaliteit in vergelijking met Eheim.
Aleen is eheim nog steeds pakken duurder omdat ze kunnen teren op hun naam. (eigenlijk net zoals mercedes...
😉 )
Er zijn idd grote problemen geweest met Eheim.
Gaande van lekkende pompkoppen van de pro3 en pro3e. Zo erg dat eheim ze zelfs begon te vervangen buiten zijn garantie.
Of de interval filter die plots een stille dood stierf omdat ze een fail rate hadden van 60% in de garantieperiode.
Mocht mijn pa gratis een pro2 ipv die interval.
Dus zeg niet dat Eheim feilloos is. Dat zijn ze zeker niet. Dit is niet zomaar een persoonlijke mening, maar ervaring van mezelf en van derden en ook wat ik verteld ben in de lfs.
Kan een ander merk niet lekken? Zeker wel. Waarom niet? Maar die kosten tenminste geen arm en een been.
Tot nu toe ben ik zeer tevreden van mijn Eden. Ik ken ook veel mensen die tevreden zijn met JBL of met Sunsun na een Eheim gehad te hebben. Je moet het soms gewoon een kans geven.
Ok, andere merken hebben soms minder onderdelen verkrijgbaar.
Maar misschien gaan ze ook gewoon minder snel stuk?
Of vindt je het nog steeds normaal dat het belangrijkste deel van een filter zoals dat plastic asje in de filters van eheim zo extreem breekbaar is?
Andere merken hebben dit meestal in roestvrij staal.
Iedereen is vrij van kopen wat hij wil. Ik wil enkel duidelijk maken dat er meer is dan Eheim alleen en dat de meesten helemaal niet moeten onder doen voor het 'supermerk'.
Enkele uitzonderingen zoals superfisch, flamingo, of andere daar gelaten.
Maar hun prijzen zijn dan weer zo laag dat een vergelijking niet op gaat.
kellemes zei:
En dat soort 'ouderwetse' pompen, degelijk en beproeft.. zoals die classic serie van Eheim betaal je (nieuw) nog aardige bedragen voor, maar ze weten bij Eheim ook wel dat de aanschaffer er decennia lol van zal hebben.. dag klant.. tot over minimaal 20 jaar.
Dan mag het ook wel wat duurder zijn.
Je betaald dan ook voor het vertrouwen wat je er in kunt hebben.
Edit: Heb 2 classics draaien, beide 25/30 jaar oud, draaien nog steeds probleemloos, alleen dichtingsring vervangen van beide.
Bertus zei:
20 jaar,is dat lang genoeg?
Waren de eerste Eheims.
Heb ik ook nog staan.
Ligt er ook aan, hoe ga je er mee om.
Gaat dat moeizaam, is het een rot pomp.
Nemen ze een andere, die ze ook niet onder de knie krijgen.
De oude classic lijn is idd super. Gaan bijna niet kapot. Boet je wel wat in aan gebruiksgemak. Maar dat neem je er bij
🙂