Je favoriete aquariumbewoner en waarom


C

Crazy catlady

Guest
Er zijn zoveel prachtige aquariumbewoners, ik kan niet kiezen. Ik ben opzoek naar een pareltje in mijn aquarium, dat was (en zal altijd blijven) de olifantvis, maar ben er op dit forum achtergekomen dat ik me daar niet aan ga wagen!
Bedankt voor de goede info hierover!

Dus even voor wat inspiratie:
Wat Is jullie favoriete aquariumbewoner, en waarom?
 
De longfin ancistrus alle drie de kleurtjes (fire red, blond en wildkleur)
albino-ancistrus-longfin-kweekkoppel-2016.jpg
 
Op dit moment zijn mijn favoriete aquariumbewoners mijn vuurgarnalen die erg mooi van kleur zijn. Ik zal jullie ooit eens verblijden met een foto van ze. :foto:
 
Zijn dat die kleine snelle algeneters? Weet de volledige naam even niet meer.
K heb daar nog 1tje van, had een groepje. Leuk zijn ze inderdaad.
 
Ik ben erg gesteld op Mrs. Bessie ( The Bitch) Smith, omdat ze zo'n uitgesproken karaktertje heeft. Het is een gewone Ancistrus cf. cirrhosus maar ik vind haar ook erg mooi. Ik ben sowieso behoorlijk gek op harnasmeervallen, en afhankelijk van de inhoud van zowel bak als portemonnee zijn er vele prachtige soorten te koop ( zie PlanetCatfish • home of aquarium catfishes - PlanetCatfish.com). Ik vind vooral hun ogen prachtig: ze kunnen knipogen en waarschijnlijk heten ze daarom ook " catfish".

thumbnail_IMG_0120.jpg
 
Laatst bewerkt:
Apistogramma's en verschillende soorten lnummers zijn mijn favoriet. Ik houd erg van vissen met een eigen karakter, en natuurlijk van de mooiste visjes! Ook vind ik geophagussen erg cool. Al deze soorten hebben een leuk karakter, en zijn naar mijn mening ook nog mooi en leuk om naar te kijken!
 
De vuurgarnaal zou echt supermooi zijn tussen mn planten en hout!
 
Apistogramma's en verschillende soorten lnummers zijn mijn favoriet. Ik houd erg van vissen met een eigen karakter, en natuurlijk van de mooiste visjes! Ook vind ik geophagussen erg cool. Al deze soorten hebben een leuk karakter, en zijn naar mijn mening ook nog mooi en leuk om naar te kijken!

Ook mooi inderdaad!
Klopt het dat chicliden niet bij andere gezelschapsvissen kunnen? Of is dat een fabel
 
Ook mooi inderdaad!
Klopt het dat chicliden niet bij andere gezelschapsvissen kunnen? Of is dat een fabel
Dat ligt aan de soort, veel dwergcichliden, zoals Apistogramma’s, kunnen wel degelijk in een gezelschapsaquarium, mits de bak groot genoeg is. De meest vreedzame soort is vgm de Apistogramma borellii.
 
Pff dit word nog lastig kiezen.
Zal me eens verdiepen in de chicliden nu ik weet dat t misschien wel kan. Wat een prachtige variaties zijn dr van die vissoort zeg
 
Ook heel erg leuk die krabjes, hij of zij lijkt zelfs te lachen.

Mijn Favorieten zijn de Corydoras panda's, het zijn geen echte blikvangers in het aquarium maar op sommige momenten zijn ze erg speels en dat is heel leuk om te zien, het lijkt wel of ze verstopppertje spelen soms, of ze vliegen met zijn allen als een treintje door de bak.

Betta's zijn ook erg mooie vissen, ik heb er momenteel zelfs 6 van rond zwemmen, 3 mannen en 3 vrouwen, en geloof het of niet maar het gaat nog goed samen ook (bak is 200 liter)
Het was overigens geen bewuste keuze om drie mannen in één bak te gaan plaatsen, maar sommige vrouwen die ik zeer jong aanschafte bleken achteraf mannen te zijn.
 
Ook heel erg leuk die krabjes, hij of zij lijkt zelfs te lachen.

Mijn Favorieten zijn de Corydoras panda's, het zijn geen echte blikvangers in het aquarium maar op sommige momenten zijn ze erg speels en dat is heel leuk om te zien, het lijkt wel of ze verstopppertje spelen soms, of ze vliegen met zijn allen als een treintje door de bak.

Betta's zijn ook erg mooie vissen, ik heb er momenteel zelfs 6 van rond zwemmen, 3 mannen en 3 vrouwen, en geloof het of niet maar het gaat nog goed samen ook (bak is 200 liter)
Het was overigens geen bewuste keuze om drie mannen in één bak te gaan plaatsen, maar sommige vrouwen die ik zeer jong aanschafte bleken achteraf mannen te zijn.
Nou ze hebben een heel ontevreden mondje. Stel dat dat ding wat op een glimlach lijkt wenkbrouwen zouden zijn dan zouden vlak daar onder ogen zitten en daaronder dus dat mondje. Beetje als Beaker van de muppetshow. De echte ogen zijn uiteraard die grijze bolletjes.
 

Bijlagen

  • the-muppets-2.jpg
    the-muppets-2.jpg
    18.7 KB · Weergaven: 80
Weeralen! Ook na een lange tijd blijven ze elke dag een genot om te zien. Ze nibbelen aan mijn vingers als ik met de bak bezig ben, kruipen in mijn hand and laten zich tegen het filter aan zuigen om ondersteboven te slapen. Ze zijn bovendien bijna de hele dag actief en anders dan veel andere vissensoorten zit er genoeg onderling verschil om individuen in een groep makkelijk te kunnen herkennen. Misschien het enige nadeel is dat ze niet zo van tropische temperaturen houden in de winter, dus bakgenoten zijn veelal middenmoten qua temperatuur of andere vissen die geen probleem met koelte hebben. Dat en het is nogal moeilijk om met ze te rekenen qua belasting omdat ze enorm varieren in volwassen grootte.

IMG_3378.JPG
 
Weeralen! Ook na een lange tijd blijven ze elke dag een genot om te zien. Ze nibbelen aan mijn vingers als ik met de bak bezig ben, kruipen in mijn hand and laten zich tegen het filter aan zuigen om ondersteboven te slapen. Ze zijn bovendien bijna de hele dag actief en anders dan veel andere vissensoorten zit er genoeg onderling verschil om individuen in een groep makkelijk te kunnen herkennen. Misschien het enige nadeel is dat ze niet zo van tropische temperaturen houden in de winter, dus bakgenoten zijn veelal middenmoten qua temperatuur of andere vissen die geen probleem met koelte hebben. Dat en het is nogal moeilijk om met ze te rekenen qua belasting omdat ze enorm varieren in volwassen grootte.

Bekijk bijlage 285272

gaaf! leuk dat ze zo naar je toe trekken. k ga deze eens opzoeken
 
gaaf! leuk dat ze zo naar je toe trekken. k ga deze eens opzoeken
Zou ik zeker doen, zijn erg aan te raden. Moet ik wel bij opmerken dat je een grote bak nodig hebt, er bestaat een kans dat ze tot 25 centimeter lang kunnen worden (de meeste blijven zo rond de 12-16 centimeter volwassen grootte, maar het is totaal onvoorspelbaar).

Ze eten met plezier uit je handen en laten zich aaien. Zijn totaal onverschrokken (maar 0.0 aggressief), stop ze dus niet bij vissen die al te schuchtig zijn of je krijgt problemen rond voertijd. Ze schrokken alles op.
 
Nou ik heb boven het water drijfplanten, een plank en diverse pvc buizen waar ze zich in kunnen verstoppen. En je kan toch niet ontkennen dat ze er erg gezond uitzien. Verder krijgen ze hun land heus wel maar nu nog even niet.

De reden dat mijn krabben nog geen land hebben mijn andere fav aquarium dier de botia lohachata.

Kijk hoe leuk ze zijn. Echt iedere dag anders.

 
Laatst bewerkt:
Zou ik zeker doen, zijn erg aan te raden. Moet ik wel bij opmerken dat je een grote bak nodig hebt, er bestaat een kans dat ze tot 25 centimeter lang kunnen worden (de meeste blijven zo rond de 12-16 centimeter volwassen grootte, maar het is totaal onvoorspelbaar).

Ze eten met plezier uit je handen en laten zich aaien. Zijn totaal onverschrokken (maar 0.0 aggressief), stop ze dus niet bij vissen die al te schuchtig zijn of je krijgt problemen rond voertijd. Ze schrokken alles op.

Wat heb je er zelf voor visjes bij?
Ik heb een bak van 120cm.. das te klein zeker:(
 
Nou ik heb boven het water drijfplanten, een plank en diverse pvc buizen waar ze zich in kunnen verstoppen. En je kan toch niet ontkennen dat ze er erg gezond uitzien. Verder krijgen ze hun land heus wel maar nu nog even niet.

De reden dat mijn krabben nog geen land hebben mijn andere fav aquarium dier de botia lohachata.

Kijk hoe leuk ze zijn. Echt iedere dag anders.


Dat jij ze leuk vind en ze drijfplanten hebben is het meest waardeloze excuus wat je maar kan verzinnen, ze zitten gewoon verkeerd in jouw bak en dan ga je ze nog promoten ook als aquariumdieren, hoe naïef ben je dan :stom:
 
Mijn favorieten zijn toch mijn school Puntius Denisonii / Torpedo barbeel , schitterende kleuren ,rustige vissen en blijven heel mooi bij elkaar zwemmen.
 

Bijlagen

  • puncto.jpg
    puncto.jpg
    13.8 KB · Weergaven: 87
Dat jij ze leuk vind en ze drijfplanten hebben is het meest waardeloze excuus wat je maar kan verzinnen, ze zitten gewoon verkeerd in jouw bak en dan ga je ze nog promoten ook als aquariumdieren, hoe naïef ben je dan :stom:
Het zijn mangrovekrabben hé, ik weet dat in de zeer schaarse literatuur een ondiep watertje met een flauw oplopend zandstrandje met een plastic palmboompje wordt aangeraden in plaats van hout, drijfplanten en stukjes pvc buis om zich in te verstoppen, maar mangrove ziet er in mijn beleving ongeveer uit als op bijgaande foto. Er is bij mij geen strandje waar ze zich naar het land kunnen slepen dus ze moeten in mijn bak inderdaad een halve meter klimmen als ze droog willen zijn. Maar misschien dat ze door al die inspanningen wel zo groot en sterk worden als dat ze bij mij worden. Misschien worden het wel een soort weekdieren als ze nooit ergens moeite voor hoeven te doen en doe ik het juist goed.
 

Bijlagen

  • images (1).jpeg
    images (1).jpeg
    13.8 KB · Weergaven: 81
Het zijn mangrovekrabben hé, ik weet dat in de zeer schaarse literatuur een ondiep watertje met een flauw oplopend zandstrandje met een plastic palmboompje wordt aangeraden in plaats van hout, drijfplanten en stukjes pvc buis om zich in te verstoppen, maar mangrove ziet er in mijn beleving ongeveer uit als op bijgaande foto. Er is bij mij geen strandje waar ze zich naar het land kunnen slepen dus ze moeten in mijn bak inderdaad een halve meter klimmen als ze droog willen zijn. Maar misschien dat ze door al die inspanningen wel zo groot en sterk worden als dat ze bij mij worden. Misschien worden het wel een soort weekdieren als ze nooit ergens moeite voor hoeven te doen en doe ik het juist goed.
Jij hebt overduidelijk nog erg weinig natuurfilms gekeken, die mangrovekrabben leven grotendeels boven water, en verder reageer ik maar niet want dan vinden ze me weer een bitch
 
Mijn favorieten zijn toch mijn school Puntius Denisonii / Torpedo barbeel , schitterende kleuren ,rustige vissen en blijven heel mooi bij elkaar zwemmen.

Die zullen er ook leuk uit zien in een groep inderdaad!
Ik wil sowieso een school in mn aquarium, welke dat gaat worden hangt af van de rest van de vissen en wat de eisen daarvan zijn! Deze komen ook zeker ok mn uitzoeklijstje! Bedankt voor je bericht
 
Ik heb zojuist besloten dat ik de pimelodus pictus erg leuk vind als bodembewoner, volgens internet is een groepje van zes geschikt voor een 1.20cm aquarium. Maar aangezien ik al veel onwaarheden heb gevonden over andere vissoorten.. hebben jullie hier ervaring mee?
En de glasmeerval ook fantastisch! Kunnen deze erbij? Of kunnen meerval soorten niet bij elkaar?
 
Ik ben helemaal idolaat van 2 soorten...De Pterophyllum leopoldii ( voorheen ook wel dummerlii) en de onovertroffenn Cryptoheros nanoluteus....Zijn heel interessante en zeer mooie vissen , die bij goede verzorging heel gemakkelijk hun broed zorg ten toon spreiden in een gezelschapsbak...Zie hier op forum voor een kweekbeschrijving....! Heb er nu geen meer, maar ze komen er wel weer!
[001506].jpg
 
Ik ben helemaal idolaat van 2 soorten...De Pterophyllum leopoldii ( voorheen ook wel dummerlii) en de onovertroffenn Cryptoheros nanoluteus....Zijn heel interessante en zeer mooie vissen , die bij goede verzorging heel gemakkelijk hun broed zorg ten toon spreiden in een gezelschapsbak...Zie hier op forum voor een kweekbeschrijving....! Heb er nu geen meer, maar ze komen er wel weer!Bekijk bijlage 285319
Zeer zeer mooi!
Is dit de bekende maanvis waarvoor de bak minimaal 50 cm hoog moet zijn?
 
Jij hebt overduidelijk nog erg weinig natuurfilms gekeken, die mangrovekrabben leven grotendeels boven water, en verder reageer ik maar niet want dan vinden ze me weer een bitch
Dat vinden we al so no worries haha. Jij hoeft niet eens je best te doen om mensen tegen de haren in te strijken.
 

Terug
Bovenaan